Skip to article

Transforma-te prin mancare!

Transforma-te prin mancare!
Cu totii trebuie sa mancam, iar de fiecare data cand ne hranim facem alegeri care transforma calitatea vietii noastre. Citeste sfaturile urmatoare pentru a afla cum te poti transforma prin mancare si cum poti deveni o persoana mai placuta, mai senina, mai sanatoasa si cu forma fizica mai buna.

Conecteaza-te cu ingredientele

Cand cumperi alimente proaspete, alege-le pe acelea care emana viata si vitalitate. In piata si la sate, pe marginile drumurilor, vei gasi tarani care vand mancare cu adevarat proaspata. La fereastrele casei pune-ti jardiniere in care planteaza ierburi aromate si condimente pe care sa le folosesti in preparatele tale. Fa-ti acasa stocuri de paste, orez si ulei, astfel incat atunci cand mergi la cumparaturi sa te poti concentra pe lucrurile speciale cu care le poti asezona.

Creeaza un sanctuar in bucatarie

Bucatariile sunt in multe culturi locuri de reenergizare, confortabile si sociale. Intra in contact cu simturile tale - vedere, auz, gust, miros, atingere si intuitie - fie si cateva minute si iti vei regasi echilibrul. Cauta in permanenta sa-ti faci bucataria un loc mai placut .

Te plictisesti doar la gandul ca va trebui sa faci mancare? E timpul sa gandesti in afara cartii de bucate! Pune o muzica placuta, incepe sa faci mancarea si intinde-ti mana spre primele condimente care-ti ies in cale. Adauga-le in mancare si experimenteaza gusturi noi.

Gandeste-te la mancare ca la un tablou: gateste intr-o zi doar mancare cu rosii cherry sau cu ton. Ia o leguma si vezi in cate feluri o poti transforma: fa-o coapta, la cuptor, la abur sau prajeste-o si vezi cum iti place mai mult. Fii indrazneata, asuma-ti riscuri, joaca-te si gusta pe parcurs. Chiar daca gresesti, nu conteaza!

Hraneste-ti sufletul

Placerea de a manca face parte din micile bucurii ale unei zile. Data viitoare cand gatesti, serveste mancarea in vasele si cu tacamurile preferate, alaturi de un pahar cu vin sau cu apa. Asaza cu atentie fiecare ingredient pe farfurie, astfel incat sa fie placut pentru ochi. Asaza-te la masa, fa o pauza, absoarbe frumusetea mesei pregatite inainte sa incepi sa mananci usor, cu mandrie si incantare pentru ceea ce ai creat. Incearca aceasta metoda mai ales daca esti nevoita sa mananci singura.

Adauga vitalitate

Cafeina si zaharul sunt, desigur, energizante, insa pe termen scurt. Daca vrei energie pentru toata ziua, bazeaza-te pe cerealele integrale, nuci si seminte, fructe proaspete si uscate, care ne fac in plus pielea frumoasa si ne ridica moralul.

Pentru a-ti asigura zilnic un interval larg de vitamine si minerale in dieta, mananca un curcubeu de alimente diferit colorate. Cel mai important lucru: cand mananci, chiar si o inghititura daca iei, nu faci si altceva in acest timp!

Meditatia cu ciocolata

Lasa deoparte orice faci si ia o bucatica din cea mai buna ciocolata pe care o gasesti. Uita-te la ea, miroase-o, simte-o cu degetele. Mananc-o incet, savurand-o, simte-o cum se topeste si scoate la iveala straturi cu textura si gust diferite. Dureaza cateva minute, dar in final vei fi satisfacuta.

Slabeste

Inainte sa intinzi automat mana dupa borcanul cu biscuiti, asteapta sa-ti simti un pic foamea. Intreaba-te ce ai vrea cel mai mult sa mananci. Condimentat sau dulce? Crocant sau cremos? Tare sau moale?

Continua pana gasesti cu adevarat mancarea pe care corpul tau o doreste, apoi acorda-ti acea mancare. E in ordine daca e vorba de biscuiti, nicio mancare nu este interzisa.

Stai jos si mananc-o incet, gust-o cu adevarat. Astfel inveti sa te increzi din nou in intelepciunea corpului tau si vei deveni o persoana echilibrata, care are o relatie buna cu mancarea si cu greutatea corporala.

Articole recomandate

Studiu: in timpul pandemiei oamenii s-au ingrasat in medie 6 kilograme Studiu: in timpul pandemiei oamenii s-au ingrasat in medie 6 kilograme
Un studiu realizat recent de Ipsos, care a acoperit 30 de tari, a aratat ca, la nivel global, oamenii s-au ingrasat in medie 6 kilograme in timpul pandemiei de coronavirus.  La nivelul celor 30 de țări monitorizate, o treime (31%) dintre respondenți au câștigat în
Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor! Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor!
Andreea Marin le-a pus gand rau kilogramelor pe care le-a acumulat in perioada sarbatorilor. De cateva zile, prezentatoarea TV isi incanta fanii de pe retelele de socializare cu retete dietetice, foarte gustoase, cu putine calorii.  In weekend, ea a prezentat o reteta de pizza, delicioasa,
Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori
Lidia Buble face orice ca sa isi mentina silueta. De sarbatori, artista a facut mai mult foamea. Ea nu mananca carne, asa ca nu a putut sa se rasfete cu preparatele traditionale de Craciun.  ”Eu de Sărbători nu am mâncat aproape nimic, la modul că acasă la mine
Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos
Păr mătăsos, unghii sănătoase, un ten catifelat și fără riduri sunt doar câteva dintre dezideratele femeilor, iar pentru a le obține nu trebuie să apelezi neapărat la suplimente alimentare, operații sau injecții, ci trebuie
Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme
Cantareata Minodora este de nerecunoscut dupa ce a reusit sa slabeasca 40 de kilograme. Artista a dus o lupta grea ani la rand cu kilogramele in plus. In sfarsit, a reusit sa slabeasca cu ajutorul unei operatii de micsorare a stomacului, insa la scurt timp s-a ingrasat la loc.  Minodora a