Skip to article

Un colesterol mai putin cunoscut - oxicolesterol

Un colesterol mai putin cunoscut - oxicolesterol
Majoritatea persoanelor care tin la sanatatea lor stiu ca niveluri inalte de colesterol per total, si LDL colesterol (asa-zisul colesterol "rau") pot mari riscul de atacuri de cord. Acum, oamenii de stiinta sustin ca o alta forma de colesterol, numit oxicolesterol - inca necunoscut publicului - poate fi cea mai serioasa amenintare cardiovasculara dintre toate.

Nivelul total de colesterol, colesterolul rau LDL si colesterolul bun HDL sunt in continuare factori importanti care trebuie luati in seama, insa ceea ce publicul ar trebui sa realizeze este ca si oxicolesterolul este important si nu trebuie ignorat. Oxicolesterolul practic mareste nivelul total de colesterol si promoveaza arteroscleroza mai mult decat colesterolul non-oxidat.

Mancarea prajita si procesata, in special fast-foodul, contine cantitati mari de oxicolesterol. Evitarea acestor alimente si consumarea unei diete bogate in antioxidanti, precum legumele si fructele proaspete, poate ajuta la reducerea nivelului de oxicolesterol din organism. Oamenii de stiinta stiu de ani de zile ca o reactie intre grasimi si colesterol, un proces numit oxidare, produce oxicolesterol in organism. Oxidarea apare, spre exemplu, cand alimentee ce contin grasimi sunt incalzite, prin prajire sau gatire pe gratar.

Cel mai important aspect este efectul pe care oxicolesterolul il are asupra functionarii arterelor. Acesta reduce elasticitatea arterelor, afectand capacitatea lor de a se extinde si de a transporta mai mult sange. Aceasta extindere poate permite unei cantitati mai mari de sange sa circule prin arterele care sunt blocate de placile produse de colesterol, reducand riscul formarii de cheaguri care ar putea cauza un atac de cord sau un accident vascular.

O dieta bogata in antioxidanti ar putea balansa aceste efecte, stopand procesul de oxidare care formeaza oxicolesterolul. Fructele, verdeturile, legumele, leguminoasle si condimentele sunt surse bune de antioxidanti. Ca alternative sanatoase la fast food puteti incerca cerealele integrale, fructele si legumele proaspete, semintele si nucile.

Articole recomandate

Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna
Toamna este anotimpul perfect pentru a scapa de cateva kilograme in plus! Muraturile, pe care numeroase gospodine le pregatesc, pot ajuta la pierderea kilogramelor.  Pe langa faptul ca sunt bogate in vitamine, muraturile au foarte putine calorii. Un castravete murat de aproximativ 140 de
Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea
Barbia dubla este un element estetic deranjant pentru multe dintre femei. Desi pare greu sa scapi de ea, exista cateva exercitii care te pot ajuta sa recapeti fermitatea pielii de sub barbie. Iata 7 exercitii simple pentru a scapa de barbia dubla. 1. Ridica barbia Stai dreapta, cu umerii impinsi
Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir
Ghimbirul poate fi un aliat de nadejde un lupta cu kilogramele in plus. Este un  puternic antioxidant, cu proprietati anti-inflamatorii, care ajuta la eliminarea toxinelor din organism.  Aplicat pe zonele cu probleme, ghimbirul poate ajuta la eliminarea grasimii. Iti poti face la tine
Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti
Ai incercat sa tii diete, insa nu ai obtinut rezultatele dorite si nu ai reusit sa slabesti? Nutritionistii atrag atentia ca foarte multe persoane fac adesea greseli atunci cand incep un regim de slabire. Iata cateva dintre cele mai frecvente greseli care te pot impiedica sa slabesti:  Te
Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi
Vrei sa slabesti usor si rapid? Poti apela la o dieta cu lamai. Aceste fructe sunt bogate in vitamina C si au numeroase beneficii pentru sanatate. Intaresc sistemul imunitar, stimuleaza tranzitul intestinal si ajuta la eliminarea toxinelor din corp, de aceea sunt recomandate adesea persoanelor care