Skip to article

Un colesterol mai putin cunoscut - oxicolesterol

Un colesterol mai putin cunoscut - oxicolesterol
Majoritatea persoanelor care tin la sanatatea lor stiu ca niveluri inalte de colesterol per total, si LDL colesterol (asa-zisul colesterol "rau") pot mari riscul de atacuri de cord. Acum, oamenii de stiinta sustin ca o alta forma de colesterol, numit oxicolesterol - inca necunoscut publicului - poate fi cea mai serioasa amenintare cardiovasculara dintre toate.

Nivelul total de colesterol, colesterolul rau LDL si colesterolul bun HDL sunt in continuare factori importanti care trebuie luati in seama, insa ceea ce publicul ar trebui sa realizeze este ca si oxicolesterolul este important si nu trebuie ignorat. Oxicolesterolul practic mareste nivelul total de colesterol si promoveaza arteroscleroza mai mult decat colesterolul non-oxidat.

Mancarea prajita si procesata, in special fast-foodul, contine cantitati mari de oxicolesterol. Evitarea acestor alimente si consumarea unei diete bogate in antioxidanti, precum legumele si fructele proaspete, poate ajuta la reducerea nivelului de oxicolesterol din organism. Oamenii de stiinta stiu de ani de zile ca o reactie intre grasimi si colesterol, un proces numit oxidare, produce oxicolesterol in organism. Oxidarea apare, spre exemplu, cand alimentee ce contin grasimi sunt incalzite, prin prajire sau gatire pe gratar.

Cel mai important aspect este efectul pe care oxicolesterolul il are asupra functionarii arterelor. Acesta reduce elasticitatea arterelor, afectand capacitatea lor de a se extinde si de a transporta mai mult sange. Aceasta extindere poate permite unei cantitati mai mari de sange sa circule prin arterele care sunt blocate de placile produse de colesterol, reducand riscul formarii de cheaguri care ar putea cauza un atac de cord sau un accident vascular.

O dieta bogata in antioxidanti ar putea balansa aceste efecte, stopand procesul de oxidare care formeaza oxicolesterolul. Fructele, verdeturile, legumele, leguminoasle si condimentele sunt surse bune de antioxidanti. Ca alternative sanatoase la fast food puteti incerca cerealele integrale, fructele si legumele proaspete, semintele si nucile.

Articole recomandate

Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme
Prezentatoarea TV Corina Danila a slabit 20 de kilograme. Vedeta a tinut o dieta prin care a dat restart metabolismului. Realizatoarea TV a eliminat din alimentatia sa toate alimentele nesanatoase.  Mai exact, a renuntat la zahar, paine, prajeli, covrigei, produse de patiserie, orez si
Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism