Skip to article

Vitamina K in timpul dietelor

Vitamina K in timpul dietelor
Vitamina K este un element de maxima importanta pentru sanatatea organismului tau, dar si pentru aspectul fizic. Vitamina K previne coagularea sangelui, protejeaza impotriva osteoporozei si previne deteriorarea celulelor.

Afla in continuare la ce este buna vitamina K, cum actioneaza ea in organismul tau si care sunt elementele care o contin din belsug.

Semne ale lipsei de vitamina K



Deficienta de vitamina K apare mai rar deoarece aceste nutrient se gaseste cu usurinta in multe legume si frunze verzi. Totusi, o dieta alimentara dezechilibrata poate provoca lipsa vitaminei K si se manifesta prin:

- coagularea sangelui;
- invinetirea usoara
- anemie
- sangerarea indelungata in cazul unor taieturi/zgarieturi
- oase fragile.

Cine este supus deficientei de vitamina K

In primul rand persoanele cu probleme digestive pot avea o deficienta de vitamina K. De exemplu, persoanele car enu pot absorbi grasimile (din cauza unor probleme precum diareea, icter obstructiv etc) vor intampina dificultati in asimilarea vitaminei K.

Persoanele care se afla sub tratament medicamentos pot avea si ele carenta de vitamina K. Anumite ingrediente din medicamente (cum ar fi cele care trateaza bolile de inima) pot bloca puterea organismului de a absorbi vitamina K. Totodata, femeile care iau vitaminele A si E absorb si ele mai dificil vitamina K.

Surse de vitamina K

Femeile de peste 18 ani au nevoie de aproximativ 90 de micrograme de vitamina K in fiecare zi, iar aceasta cantitate este valabila chiar si pentru femeile insarcinate si cele care alapteaza.

Vitamina K se gaseste in:

patrunjel proaspat - doua linguri - 123 mcg
spanac fiert - o ceasca - 888 mcg
varza de Bruxelles - o ceasca - 218 mcg
seminte crude de dovleac - 1/4 ceasca - 17 mcg
avocado - o felie - 30 mcg.

Cum sa absorbi mai bine vitamina K

Consuma grasimi - vitamina K este solubila in grasimi, iar daca eviti alimentele care contin acest element vitamina K va fi eliminata rapid din organism fara sa aiba timp sa fie absorbita. Consuma peste si alte alimente care contin grasimi bune.

Evita alimentele procesate - acestea contin cantitati mari putine substante nutritive, iar acest lucru impiedica absorbtia vitaminei K. Incearca sa consumi doar mancaruri preparate in casa si sa te feresti de salam, sunca presata, costita afumata si kaiser oricat de delicioase ar fi.

Cand este recomandat sa consumi alimente bogate in vitamina K

Cand ai probleme cu masa osoasa - dincolo de necesitatea de calciu pentru oase sanatoase si puternice este recomandat sa consumi si vitamina K, mai ales daca se intampla adesea sa ai luxatii sau fracturi osoase.

Cand te invinetesti rapid - daca te invinetesti imediat si foarte puternic dupa ce te-ai lovit usor in coltul mesei cu siguranta ai nevoie de vitamina K. Acest lucru este cauzat prezenta cheagurilor de sange, problema aparuta din lipsa vitaminei K.

Daca in urma unor taieturi usoare sau zgarieturi sangerezi si pierzi foarte mult sange, un regim alimentar pe baza de vitamina K este esential pe o perioada de cel putin o luna.

Autor: Corina Petrea

Articole recomandate

Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe
Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore
Ohvaz este un producator local de ovaz cu lapte de migdale, budinca de chia, limonada artizanala si alte cateva bunatati. Totul fara zahar, fara conservanti, fara chimicale de nici un fel. Toate produsele Ohvaz pot fi comandate online prin site-ul lor, iar cea mai recenta statistica arata un
Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea