Skip to article

4 exercitii simple de yoga care te ajuta sa scapi de balonare

Ti se intampla frecvent sa ai impresia ca stomacul sta sa-ti "explodeze" dupa ce te ridici de la masa? Simti ca in burtica ta se dau adevarate lupte si ca abdomenul se umfla inestetic?

Ei bine, inseamna ca suferi de balonare. Balonarea nu este o boala in adevaratul sens al cuvantului, ci este o tulburare intestinala, un disconfort ce apare in special din cauza obiceiurilor alimentare proaste.


Exercitiile simple de yoga au un efect benefic si te ajuta sa scapi de senzatia enervanta de balonare.

Inainte sa te apuci de exercitiile fizice, este bine sa renunti la bauturile carbogazoase. Cu cat bei mai mult suc acidulat, cu atat stomacul tau se va largi si se va umple cu aer. Iar aerul trebuie eliminat cumva, nu? Asa apar flatulentele. Acum iata exercitiile care iti linistesc stomacul si contribuie la combaterea balonarii.

Autor: Laura Galan

4 exercitii simple de yoga care te ajuta sa scapi de balonare


1. Postura balasana
Postura balasana sau postura copilului te ajuta scapi de senzatia de stomac umflat, dar este recomandata si daca vrei sa atenuezi durerile de spate si de gat. Asaza-te in genunchi si apleaca-ti trunchiul in fata.

Intinde mainile in fata, pe pardoseala (saltea), si lipeste-ti fruntea pe un prosop asezat in fata ta. Palmele pot fi asezate fie pe sol, fie le intinzi in spate.



4 exercitii simple de yoga care te ajuta sa scapi de balonare


2. Postura Pawanmuktasana
Mentine o vreme, apoi intinde piciorul stang si mentine-l pe cel drept indoit. Inspira si apasa genunchiul drept pe piept. Cand simti ca nu-ti mai poti tine respiratia, expira, in timp ce incerci sa-ti atingi genunchiul cu nasul. Repeta procedeul si pentru piciorul drept.

Aceasta pozitie simpla de yoga provoaca stomacul sa elimine surplusul de aer plin flatulente. Daca nu suferi de balonare, nu vei avea "vanturi". Odata ce elimini aerul, te vei simti mai usoara si vei scapa de disconfort.




4 exercitii simple de yoga care te ajuta sa scapi de balonare


3. Rasucire din fandare
Un alt exercitiu nemaipomenit de eficient pentru combaterea balonarii este rasucirea din fandare. Pune-te in pozitia de fandare, cu genunchiul drept indoit si piciorul stang intins in spate. Genunchiul trebuie sa formeze un unghi de 90 de grade. Fandeaza pana cand genunchiul piciorului stang atinge pardoseala.

In acest timp, intinde coatele in lateral si asaza palmele una in fata celeilalte. Inspira, apoi expira si rasuceste-ti trunchiul spre dreapta, aducand cotul stang la genunchiul drept. Mentine pret de 5 respiratii, apoi repeta exercitiul invers.



4 exercitii simple de yoga care te ajuta sa scapi de balonare


4. Postura Sarvangasana
Postura Sarvangasana este poate cel mai simplu exercitiu yoga, mai ales ca ai luat contact de nenumarate ori cu acesta inca din timpul scolii, cand la orele de educatie fizica trebuia sa stai in pozitia lumanare.

Sarvangasana este un exercitiu simplu, ce activeaza tiroida si o determina sa secrete mai multi hormoni ce inhiba apetitul. Daca nu mananci mult si repede, sansele tale de a fi balonata scad considerabil.

Intinde-te pe saltea, cu palmele lipite de sol. Expira si indoaie genunchii pana ajungi la barbie. Acum respira normal. Sprijina fesele cu mainile si ridica trunchiul pana ajunge sa fie perpendicular pe podea. Pentru o pozitie optima, va trebui sa muti treptat mainile catre talie.

Chiar daca nu vei reusi sa stai perfect in aceste posturi din prima incercare, persevereaza! Cu timpul, vei observa ca nu te mai balonezi atat de usor si vei reusi sa-ti antrenezi tot corpul.

Alte articole despre
coafuri par scurt femei

Articole recomandate

10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe