Skip to article

6 situatii in care sportul duce la cresterea in greutate

6 situatii in care sportul duce la cresterea in greutate
Sportul te ajuta sa slabesti. Cu siguranta ai auzit de foarte multe ori aceasta afirmatie. Intr-adevar, sportul, alaturi de o alimentatie sanatoasa, poate contribui la pierderea kilogramelor in plus, dar exista si un revers al medaliei.

In anumite situatii, sportul poate contribui la cresterea in greutate, de aceea este bine sa tii cont si de acest aspect atunci cand mergi la sala.


1. Ai un apetit sporit

Observi ca ai luat in greutate, in conditiile in care faci sport in mod regulat? Ei bine, o explicatie ar putea fi aceasta: sportul amplifica senzatia de foame si sporeste apetitul. Cu cat faci mai multe exercitii fizice, cu atat organismul tau arde mai multa grasime pentru a-ti furniza energie. La finalul unei sesiuni istovitoare la sala, poti simti o nevoie acuta de a manca ceva, chiar si alimente nesanatoase.

Cu alte cuvinte, sportul te "ajuta" indirect sa te ingrasi. Solutia ar fi sa consumi alimente bogate in proteine, un nutrient care contribuie la refacerea muschilor si la mentinerea energiei la un nivel ridicat. Evita sa consumi calorii goale, daca vrei sa ai o silueta de invidiat.

2. Nu alegi exercitii care ard caloriile eficient

Vrei sa arzi rapid caloriile consumate? Atunci specialistii recomanda sa urmezi un program de step aerobic, combinat cu alergat, inot si bicicleta. Unele exercitii fizice, cum ar fi ridicarea greutatilor, nu ard atat de multe calorii, iar la un moment dat ajungi sa te intrebi cum reusesti sa te ingrasi, cu toate ca faci sport.

3. Consumi batoane energizante

Sportul este frecvent asociat cu consumul de batoane sau bauturi energizante. Da, ele iti pot conferi un plus de energie daca le consumi in timpul exercitiilor, dar in acelasi timp pot contine un numar mare de calorii. In timp, aceste calorii duc la ingrasare. O solutie eficienta ar fi sa eviti consumul produselor energizante in timp ce faci sport sau dupa.

4. Esti deshidratata

In timpul exercitiilor fizice, organismul tau elimina o cantitate generoasa de apa, ceea ce poate duce la deshidratare. Este esential sa consumi apa inainte, in timpul si dupa exercitiile fizice, pentru a-ti mentine un nivel optim de hidratare.

Atunci cand esti deshidratata si nu bei apa, organismul tau percepe acest gest ca pe o amenintare si retine apa in organism. Dupa cum stii, retentia apei este una dintre cauzele care duc la ingrasare. Altfel spus, sportul minus apa inseamna crestere in greutate. De fiecare data cand simti nevoia sa te hidratezi, bea apa. Nimic nu este mai sanatos decat apa.

5. Ai un dezechilibru hormonal

Sportul poate face minuni pentru silueta, insa nu si atunci cand suferi de un dezechilibru hormonal. O astfel de afectiune poate contribui la ingrasare, chiar daca faci sport in fiecare zi. Consulta medicul pentru a afla daca ai un dezechilibru hormonal sau daca pur si simplu exercitiile fizice nu dau rezultatele dorite.

6. Ai o masa musculara generoasa

Sportul ajuta la reducerea tesutului adipos, facand loc masei musculare. Dar este bine sa stii ca o masa musculara generoasa poate determina organismul sa se concentreze doar pe producerea ei si nu pe topirea celulelor de grasime. Astfel, chiar daca obtii un corp tonifiat, tot te poti ingrasa. Instructorul de fitness iti poate recomanda alte exercitii, in cazul in care cele pe care le faci acum nu dau randament.

In ciuda acestor 6 situatii in care sportul duce la cresterea in greutate, nu este bine sa renunti definitiv la miscare.

Tu stiai ca sportul poate contribui la ingrasare?

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Cel mai puternic ceai pentru slabit Cel mai puternic ceai pentru slabit
Ceaiul de scortisoara si foi de dafin este unul dintre cele mai eficiente ceaiuri pentru slabit. Foile de dafin si scortisoara au numeroase beneficii pentru sanatate si, impreuna, au proprietati antiseptice, efect diuretic si digestiv. Baut dupa mese, acest ceai ajuta la prevenirea gazelor,
Majda Aboulumosha a slabit 23 de kilograme. Afla dieta-minune Majda Aboulumosha a slabit 23 de kilograme. Afla dieta-minune
Actrita Majda Aboulumosha a slabit enorm cu ajutorul unei diete pe care a tinut-o mai multe luni. Vedeta ajunsese sa cantareasca 89 de kilograme si a decis sa ia atitudine, pentru ca kilogramele se acumulau tot mai mult. Cu multa vointa, a reusit sa ajunga la 56 de kilograme, slabind astfel 23
Dieta cu care Mara Banica a slabit 15 kilograme in doua luni Dieta cu care Mara Banica a slabit 15 kilograme in doua luni
Jurnalista Mara Banica a slabit 15 kilograme in doar doua luni. A afisat o silueta de invidiat si reuseste sa se mentina. Pentru ca toata lumea a dorit sa ii afle secretul, Mara a impartasit fanilor sai dieta care a ajutat-o sa ajunga la greutatea ideala. Mara Banica a explicat in ce consta regimul
Dieta cu care Adelina Pestritu a slabit 14 kilograme Dieta cu care Adelina Pestritu a slabit 14 kilograme
Adelina Pestritu a slabit 14 kilograme in doar trei luni cu ajutorul unei diete cu somon. Si-a dorit sa slabeasca rapid dupa nastere asa ca a apelat la somodieta, o cura de slabire inventata chiar de ea. "Somodieta este dieta pe care am inventat-o fix de nevoie, dupa o perioada de 9 luni in care am
Cate calorii trebuie sa consumi zilnic ca sa slabesti: formula matematica Cate calorii trebuie sa consumi zilnic ca sa slabesti: formula matematica
Secretul pentru a nu castiga in greutate este sa mananci aceeasi cantitate de calorii pe care o consumi in fiecare zi. In medie, o femeie de 35 de ani, care cantareste 60 kg, care nu practica niciun tip de activitate fizica si care are un job sedentar, are nevoie de aproximativ 2000 de calorii pe