Skip to article

6 situatii in care sportul duce la cresterea in greutate

6 situatii in care sportul duce la cresterea in greutate
Sportul te ajuta sa slabesti. Cu siguranta ai auzit de foarte multe ori aceasta afirmatie. Intr-adevar, sportul, alaturi de o alimentatie sanatoasa, poate contribui la pierderea kilogramelor in plus, dar exista si un revers al medaliei.

In anumite situatii, sportul poate contribui la cresterea in greutate, de aceea este bine sa tii cont si de acest aspect atunci cand mergi la sala.


1. Ai un apetit sporit

Observi ca ai luat in greutate, in conditiile in care faci sport in mod regulat? Ei bine, o explicatie ar putea fi aceasta: sportul amplifica senzatia de foame si sporeste apetitul. Cu cat faci mai multe exercitii fizice, cu atat organismul tau arde mai multa grasime pentru a-ti furniza energie. La finalul unei sesiuni istovitoare la sala, poti simti o nevoie acuta de a manca ceva, chiar si alimente nesanatoase.

Cu alte cuvinte, sportul te "ajuta" indirect sa te ingrasi. Solutia ar fi sa consumi alimente bogate in proteine, un nutrient care contribuie la refacerea muschilor si la mentinerea energiei la un nivel ridicat. Evita sa consumi calorii goale, daca vrei sa ai o silueta de invidiat.

2. Nu alegi exercitii care ard caloriile eficient

Vrei sa arzi rapid caloriile consumate? Atunci specialistii recomanda sa urmezi un program de step aerobic, combinat cu alergat, inot si bicicleta. Unele exercitii fizice, cum ar fi ridicarea greutatilor, nu ard atat de multe calorii, iar la un moment dat ajungi sa te intrebi cum reusesti sa te ingrasi, cu toate ca faci sport.

3. Consumi batoane energizante

Sportul este frecvent asociat cu consumul de batoane sau bauturi energizante. Da, ele iti pot conferi un plus de energie daca le consumi in timpul exercitiilor, dar in acelasi timp pot contine un numar mare de calorii. In timp, aceste calorii duc la ingrasare. O solutie eficienta ar fi sa eviti consumul produselor energizante in timp ce faci sport sau dupa.

4. Esti deshidratata

In timpul exercitiilor fizice, organismul tau elimina o cantitate generoasa de apa, ceea ce poate duce la deshidratare. Este esential sa consumi apa inainte, in timpul si dupa exercitiile fizice, pentru a-ti mentine un nivel optim de hidratare.

Atunci cand esti deshidratata si nu bei apa, organismul tau percepe acest gest ca pe o amenintare si retine apa in organism. Dupa cum stii, retentia apei este una dintre cauzele care duc la ingrasare. Altfel spus, sportul minus apa inseamna crestere in greutate. De fiecare data cand simti nevoia sa te hidratezi, bea apa. Nimic nu este mai sanatos decat apa.

5. Ai un dezechilibru hormonal

Sportul poate face minuni pentru silueta, insa nu si atunci cand suferi de un dezechilibru hormonal. O astfel de afectiune poate contribui la ingrasare, chiar daca faci sport in fiecare zi. Consulta medicul pentru a afla daca ai un dezechilibru hormonal sau daca pur si simplu exercitiile fizice nu dau rezultatele dorite.

6. Ai o masa musculara generoasa

Sportul ajuta la reducerea tesutului adipos, facand loc masei musculare. Dar este bine sa stii ca o masa musculara generoasa poate determina organismul sa se concentreze doar pe producerea ei si nu pe topirea celulelor de grasime. Astfel, chiar daca obtii un corp tonifiat, tot te poti ingrasa. Instructorul de fitness iti poate recomanda alte exercitii, in cazul in care cele pe care le faci acum nu dau randament.

In ciuda acestor 6 situatii in care sportul duce la cresterea in greutate, nu este bine sa renunti definitiv la miscare.

Tu stiai ca sportul poate contribui la ingrasare?

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea
Cum a slabit Oana Radu 40 de kilograme! Artista a dezvaluit secretul siluetei perfecte Cum a slabit Oana Radu 40 de kilograme! Artista a dezvaluit secretul siluetei perfecte
La debutul sau in lumea mondena, Oana Radu avea multe kilograme in plus. A castigat insa notorietate datorita talentului sau muzical dupa participarea la Vocea Romaniei. Pentru ca imaginea este foarte importanta in lumea artistica, cantareata a decis ca este cazul sa faca inca o schimbarea majora
Dieta cu care Catalin Scarlatescu a slabit 50 de kilograme. A renuntat mai intai la un singur aliment Dieta cu care Catalin Scarlatescu a slabit 50 de kilograme. A renuntat mai intai la un singur aliment
Catalin Scarlatescu a avut o ambitie de fier. A reusit sa slabeasca 50 de kilograme. A uimit pe toata lumea cu vointa de care a dat dovada, dar si cu noua silueta. Celebrul bucatar a marturisit insa ca a facut eforturi mari pentru a slabi si a tinut o dieta foarte restrictiva.   „Va spun
Carmen Bruma te invata cum sa scapi de celulita: 10 pasi pe care trebuie sa ii urmezi Carmen Bruma te invata cum sa scapi de celulita: 10 pasi pe care trebuie sa ii urmezi
Carmen Bruma, iubita realizatorului TV Mircea Badea, are un corp de vis. Pana sa ajunga la o silueta de invidiat si fara pic de celulita, vedeta a muncit mult. In urma cu ani buni, Carmen Bruma a avut mari probleme cu greutatea. Desi pare greu de crezut, a luptat ani buni cu kilogramele in plus. Cu
Cum a slabit Anamaria Prodan 17 kilograme, fara sa se infometeze. A dezvaluit ce dieta a tinut Cum a slabit Anamaria Prodan 17 kilograme, fara sa se infometeze. A dezvaluit ce dieta a tinut
Anamaria Prodan a trecut printr-o transformare spectaculoasa in urma cu cativa ani. Impresara si-a dorit sa slabeasca si sa isi recapete formele de odinioara. A reusit in doar 8 luni. Ea a slabit nu mai putin de 17 kilograme, fara sa se infometeze sau sa tina o dieta prea drastica.  La