Skip to article

6 situatii in care sportul duce la cresterea in greutate

Sportul te ajuta sa slabesti. Cu siguranta ai auzit de foarte multe ori aceasta afirmatie. Intr-adevar, sportul, alaturi de o alimentatie sanatoasa, poate contribui la pierderea kilogramelor in plus, dar exista si un revers al medaliei.

In anumite situatii, sportul poate contribui la cresterea in greutate, de aceea este bine sa tii cont si de acest aspect atunci cand mergi la sala.


1. Ai un apetit sporit

Observi ca ai luat in greutate, in conditiile in care faci sport in mod regulat? Ei bine, o explicatie ar putea fi aceasta: sportul amplifica senzatia de foame si sporeste apetitul. Cu cat faci mai multe exercitii fizice, cu atat organismul tau arde mai multa grasime pentru a-ti furniza energie. La finalul unei sesiuni istovitoare la sala, poti simti o nevoie acuta de a manca ceva, chiar si alimente nesanatoase.

Cu alte cuvinte, sportul te "ajuta" indirect sa te ingrasi. Solutia ar fi sa consumi alimente bogate in proteine, un nutrient care contribuie la refacerea muschilor si la mentinerea energiei la un nivel ridicat. Evita sa consumi calorii goale, daca vrei sa ai o silueta de invidiat.

2. Nu alegi exercitii care ard caloriile eficient

Vrei sa arzi rapid caloriile consumate? Atunci specialistii recomanda sa urmezi un program de step aerobic, combinat cu alergat, inot si bicicleta. Unele exercitii fizice, cum ar fi ridicarea greutatilor, nu ard atat de multe calorii, iar la un moment dat ajungi sa te intrebi cum reusesti sa te ingrasi, cu toate ca faci sport.

3. Consumi batoane energizante

Sportul este frecvent asociat cu consumul de batoane sau bauturi energizante. Da, ele iti pot conferi un plus de energie daca le consumi in timpul exercitiilor, dar in acelasi timp pot contine un numar mare de calorii. In timp, aceste calorii duc la ingrasare. O solutie eficienta ar fi sa eviti consumul produselor energizante in timp ce faci sport sau dupa.

4. Esti deshidratata

In timpul exercitiilor fizice, organismul tau elimina o cantitate generoasa de apa, ceea ce poate duce la deshidratare. Este esential sa consumi apa inainte, in timpul si dupa exercitiile fizice, pentru a-ti mentine un nivel optim de hidratare.

Atunci cand esti deshidratata si nu bei apa, organismul tau percepe acest gest ca pe o amenintare si retine apa in organism. Dupa cum stii, retentia apei este una dintre cauzele care duc la ingrasare. Altfel spus, sportul minus apa inseamna crestere in greutate. De fiecare data cand simti nevoia sa te hidratezi, bea apa. Nimic nu este mai sanatos decat apa.

5. Ai un dezechilibru hormonal

Sportul poate face minuni pentru silueta, insa nu si atunci cand suferi de un dezechilibru hormonal. O astfel de afectiune poate contribui la ingrasare, chiar daca faci sport in fiecare zi. Consulta medicul pentru a afla daca ai un dezechilibru hormonal sau daca pur si simplu exercitiile fizice nu dau rezultatele dorite.

6. Ai o masa musculara generoasa

Sportul ajuta la reducerea tesutului adipos, facand loc masei musculare. Dar este bine sa stii ca o masa musculara generoasa poate determina organismul sa se concentreze doar pe producerea ei si nu pe topirea celulelor de grasime. Astfel, chiar daca obtii un corp tonifiat, tot te poti ingrasa. Instructorul de fitness iti poate recomanda alte exercitii, in cazul in care cele pe care le faci acum nu dau randament.

In ciuda acestor 6 situatii in care sportul duce la cresterea in greutate, nu este bine sa renunti definitiv la miscare.

Tu stiai ca sportul poate contribui la ingrasare?

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui