Skip to article

Adapteaza-ti programul de mers pentru iarna

Mersul in aer liber este de fapt un exercitiu de tip cardio training, extrem de util daca vrei sa te mentii in forma sau sa slabesti fara prea mult efort. Nu lasa iarna sa-ti dejoace planurile de mers pe jos!

Ai grija cand scad temperaturile

In zilele racoroase trebuie sa-ti fii mai precauta daca te aventurezi afara pentru niste cardio training. Daca ai probleme medicale, cere parerea medicului inainte de a iesi in ger.

Cand temperaturile scad, corpul raspunde prin contractarea vaselor sangvine, un proces care duce mai mult sange spre organele vitale. Cand se intampla acest lucru, activitatea fizica pune si mai multa presiune asupra inimii care se chinuie sa pompeze sange si spre extremitati.

Mersul ajuta deci la dilatarea vaselor sangvine din picioare. Trucul e sa te incalzesti incet, pentru a-i permite corpului sa se adapteze la ger. Daca nu ai rabdare sa te incalzesti, poti face o angina (durere puternica in piept) sau chiar infarct miocardic. De aceea li se intampla multe accidente oamenilor care curata zapada din fata casei, pentru ca se grabesc. Fa-ti incalzirea in casa, inainte sa-ti expui corpul la aerul rece.

De asemenea, trebuie sa te feresti si de degeraturi. Echipeaza-te bine, cu sosete, fular, caciula si manusi groase. Daca suferi de astm este foarte important sa-ti acoperi gura si nasul cu fularul, pentru a evita declansarea unui atac astmatic.

Straturile de haine ii tin piept gerului

Acum 20 ani, cine vroia sa faca sport in aer liber iarna trebuia sa se imbrace cu maiou flausat, pulover de lana, pantaloni de lana, palton de lana si sosete de lana pentru a se proteja de ger. Crezi ca se mai putea misca dupa toate acestea? Din fericire s-au inventat materiale noi, mai usoare, care isi fac treaba la fel de bine. Cu ajutorul lor ai libertate de miscare, ti-e cald si nu transpiri, esti protejata de vant.

Totusi, chiar si cu materiale noi, tot ai nevoie de straturi. Pe piele pune-ti un maiou sau tricou dintr-un material sintetic (polipropilena), care nu lasa transpiratia sa se lipeasca de tine. Deasupra iti trebuie un strat izolator - pulover, trening, si apoi geaca waterproof, sa te protejeze de vant si ploaie/ ninsoare.

Incaltamintea de vreme rea

Ai nevoie de o pereche de pantofi sport cu talpa de cauciuc, cu care sa nu aluneci pe zapada sau gheata. Bocancii sunt o alegere excelenta de mers pe vreme rea.


Autor: Nuage

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!