Skip to article

Arderea grasimilor prin aerobic la intervale stabilite

Exercitiile aerobice cresc cantitatea de oxigen livrata musculaturii si permite muschilor sa functioneze pentru mai mult timp.


Orice activitate care creste ritmul cardiac va duce in final la imbunatatirea conditiei fizice.


Deoarece grasimea poate fi oxidata sau arsa, numai in prezenta oxigenului, este logic ca exercitiile de tip aerobic, care necesita cel mai mare aport de oxigen, vor fi cel mai eficient mod de a arde grasimea.


Efectuand aerobic in mod regulat, creste nivelul unui strat protector de colesterol care poarta numele de lipoproteina cu densitate ridicata si care conform unor studii efectuate de specialisti, prezinta un grad ridicat de protectie impotriva afectiunilor cardiovasculare.


O echipa de cercetatori in domeniul fiziologiei din Canada a evidentiat faptul ca antrenamentul la intervale stabilite este un exercitiu eficient de ardere a grasimii. Aerobicul este exercitiul fizic care arde cele mai multe grasimi, insa daca este practicat la intervale stabilite are proprietatea de a arde de noua ori mai multe calorii decat in mod normal.


Explicatia consta in repetarile cu intensitate ridicata, asociate acestui tip de antrenament care favorizeaza cresterea cantitatilor de lactati si citrati din muschi, care inhiba un proces numit glicogenoliza, adica trecerea glicogenului din muschi in glucoza. Cand se intampla acest lucru, celulele muschilor sunt fortate sa foloseasca grasimea ca sursa de energie in timpul exercitiilor.

Arderea grasimilor prin aerobic la intervale stabilite



Efectul garantat este evitarea epuizarii glicogenului si consumarea trigliceridelor din muschi si a acizilor grasi care sunt eliberati in sange in timpul exercitiilor.


Aceasta activitate de arderea a grasimii trebuie sa duca in timp la sedinte de antrenament mai scurte si mai intense, care sa permita conservarea masei si a glicogenului, diminuand efectele negative ale supra-antrenamentului.


Alt avantaj al antrenamentului pe intervale este faptul ca faciliteaza apropierea de pragul anaerobic. Acest lucru se refera la un nivel al intensitatii exercitiului care produce trecerea de la metabolismul aerobic la cel anaerobic.


Pragul anaerobic este atins atunci cand produsii secundari ai efortului fizic, precum acidul lactic, cresc pana la un anumit nivel datorirta intensitatii crescute a exercitiilor. Ca rezultat, muschii se vor odihni mai bine intre seturi.


Pentru a efectua acest antrenament pe intervale trebuie sa creasca intensitatea exercitiilor de tip aerobic care au fost alese la aproximativ 90 de procente din maximul posibil, timp de 2 minute apoi sa se scada intensitatea la 50,60 de procente. Cand va veti simti suficient de odihnita cresteti din nou intensitatea si asa mai departe.

Efectul de ardere a grasimii in urma unei sedinte de 30 de minute in acest ritm este egal cu o sedinta de antrenament lent.

Articole recomandate

Cele mai comune greseli pe care le faci la masa de seara Cele mai comune greseli pe care le faci la masa de seara
De obicei, micul dejun si pranzul sunt consumate pe fuga, ceea ce transforma masa de seara in cea mai importanta masa a zilei. Mare greseala, spun nutritionistii! Ce alte greseli faci, probabil, si tu la masa de seara? Iata cateva exemple explicate de dr. J. Cheskin, directorul Centrului de
Dieta cu lamaie: slabeste 10 kilograme in 16 zile Dieta cu lamaie: slabeste 10 kilograme in 16 zile
Dieta cu lamaie este recomandata persoanelor care nu pot tine o dieta restrictiva. Aceasta dieta este usor de urmat si te ajuta sa scapi de 10 kilograme in doar 16 zile.  În prima zi se va bea zeama de la o lămâie, în a doua zi, sucul a două lămâi, în a
Vrei sa slabesti? Iata cate calorii ar trebui sa mananci zilnic Vrei sa slabesti? Iata cate calorii ar trebui sa mananci zilnic
Cum sa slabesti. Daca vrei sa slabesti si sa-ti mentii silueta, kilogramele pe care le ai in prezent te pot ajuta. Mai exact, cu ajutorul lor poti afla cate calorii trebuie sa mananci zilnic pentru a te mentine in forma. Daca mananci mai multe calorii decat este necesar, degeaba respecti
Tii cura de slabire? Iata ce deserturi ai voie Tii cura de slabire? Iata ce deserturi ai voie
Cura de slabire sau mai degraba infometarea este pentru multi oameni, din pacate, raspunsul corect pentru a scapa de kilogramele in plus. Nu este insa si parerea specialistilor care ii sfatuiesc pe doritori sa aleaga o cura de slabire care sa ii ajute sa piarda treptat din surplusul de greutate,
De ce e important sa apelezi la nutritionist cand vrei sa incepi o dieta De ce e important sa apelezi la nutritionist cand vrei sa incepi o dieta
Daca vrei sa dai jos cateva kilograme sau dimpotriva vrei sa adaugi cateva kilograme, e bine sa apelezi la un specialist in nutritie. Pentru a evita astfel de situatii e bine sa cauti un medic sau un nutritionist absolvent al facultatii de nutritie. Cum te poate ajuta un specialist in nutritie In
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda