Skip to article

Arderea grasimilor prin aerobic la intervale stabilite

Arderea grasimilor prin aerobic la intervale stabilite
Exercitiile aerobice cresc cantitatea de oxigen livrata musculaturii si permite muschilor sa functioneze pentru mai mult timp.


Orice activitate care creste ritmul cardiac va duce in final la imbunatatirea conditiei fizice.


Deoarece grasimea poate fi oxidata sau arsa, numai in prezenta oxigenului, este logic ca exercitiile de tip aerobic, care necesita cel mai mare aport de oxigen, vor fi cel mai eficient mod de a arde grasimea.


Efectuand aerobic in mod regulat, creste nivelul unui strat protector de colesterol care poarta numele de lipoproteina cu densitate ridicata si care conform unor studii efectuate de specialisti, prezinta un grad ridicat de protectie impotriva afectiunilor cardiovasculare.


O echipa de cercetatori in domeniul fiziologiei din Canada a evidentiat faptul ca antrenamentul la intervale stabilite este un exercitiu eficient de ardere a grasimii. Aerobicul este exercitiul fizic care arde cele mai multe grasimi, insa daca este practicat la intervale stabilite are proprietatea de a arde de noua ori mai multe calorii decat in mod normal.


Explicatia consta in repetarile cu intensitate ridicata, asociate acestui tip de antrenament care favorizeaza cresterea cantitatilor de lactati si citrati din muschi, care inhiba un proces numit glicogenoliza, adica trecerea glicogenului din muschi in glucoza. Cand se intampla acest lucru, celulele muschilor sunt fortate sa foloseasca grasimea ca sursa de energie in timpul exercitiilor.

Arderea grasimilor prin aerobic la intervale stabilite



Efectul garantat este evitarea epuizarii glicogenului si consumarea trigliceridelor din muschi si a acizilor grasi care sunt eliberati in sange in timpul exercitiilor.


Aceasta activitate de arderea a grasimii trebuie sa duca in timp la sedinte de antrenament mai scurte si mai intense, care sa permita conservarea masei si a glicogenului, diminuand efectele negative ale supra-antrenamentului.


Alt avantaj al antrenamentului pe intervale este faptul ca faciliteaza apropierea de pragul anaerobic. Acest lucru se refera la un nivel al intensitatii exercitiului care produce trecerea de la metabolismul aerobic la cel anaerobic.


Pragul anaerobic este atins atunci cand produsii secundari ai efortului fizic, precum acidul lactic, cresc pana la un anumit nivel datorirta intensitatii crescute a exercitiilor. Ca rezultat, muschii se vor odihni mai bine intre seturi.


Pentru a efectua acest antrenament pe intervale trebuie sa creasca intensitatea exercitiilor de tip aerobic care au fost alese la aproximativ 90 de procente din maximul posibil, timp de 2 minute apoi sa se scada intensitatea la 50,60 de procente. Cand va veti simti suficient de odihnita cresteti din nou intensitatea si asa mai departe.

Efectul de ardere a grasimii in urma unei sedinte de 30 de minute in acest ritm este egal cu o sedinta de antrenament lent.

Articole recomandate

Cum a slabit Mihai Morar 15 kilograme, fara sa tina dieta Cum a slabit Mihai Morar 15 kilograme, fara sa tina dieta
Prezentatorul Mihai Morar a slabit 15 kilograme. Si-a dorit sa aiba mai multa grija de sanatatea sa si a inceput sa adopte un stil de viata mai sanatos. S-a apucat serios de sport, insa a avut grija si la alimentatie. Realizatorul TV a marturisit insa ca nu a tinut o dieta minune si nici nu crede
Cel mai puternic ceai pentru slabit Cel mai puternic ceai pentru slabit
Ceaiul de scortisoara si foi de dafin este unul dintre cele mai eficiente ceaiuri pentru slabit. Foile de dafin si scortisoara au numeroase beneficii pentru sanatate si, impreuna, au proprietati antiseptice, efect diuretic si digestiv. Baut dupa mese, acest ceai ajuta la prevenirea gazelor,
Majda Aboulumosha a slabit 23 de kilograme. Afla dieta-minune Majda Aboulumosha a slabit 23 de kilograme. Afla dieta-minune
Actrita Majda Aboulumosha a slabit enorm cu ajutorul unei diete pe care a tinut-o mai multe luni. Vedeta ajunsese sa cantareasca 89 de kilograme si a decis sa ia atitudine, pentru ca kilogramele se acumulau tot mai mult. Cu multa vointa, a reusit sa ajunga la 56 de kilograme, slabind astfel 23
Dieta cu care Mara Banica a slabit 15 kilograme in doua luni Dieta cu care Mara Banica a slabit 15 kilograme in doua luni
Jurnalista Mara Banica a slabit 15 kilograme in doar doua luni. A afisat o silueta de invidiat si reuseste sa se mentina. Pentru ca toata lumea a dorit sa ii afle secretul, Mara a impartasit fanilor sai dieta care a ajutat-o sa ajunga la greutatea ideala. Mara Banica a explicat in ce consta regimul
Dieta cu care Adelina Pestritu a slabit 14 kilograme Dieta cu care Adelina Pestritu a slabit 14 kilograme
Adelina Pestritu a slabit 14 kilograme in doar trei luni cu ajutorul unei diete cu somon. Si-a dorit sa slabeasca rapid dupa nastere asa ca a apelat la somodieta, o cura de slabire inventata chiar de ea. "Somodieta este dieta pe care am inventat-o fix de nevoie, dupa o perioada de 9 luni in care am