Skip to article

Cardiofitness

Adeseori o viata sedentara este dedicata in intregime muncii la birou. Ore si ore in fata unui computer, combinata cu placerea unei mese de pranz copioase gen fast food sau chiar mai multe gustari in cele 8 ore de serviciu ne pot creste greutatea in mod considerabil si necontrolat.

Cantitatea de grasime a unei persoane este corelata cu numarul de celule adipoase prezent in organism. Cu alte cuvinte, cu cat numarul de celule adipoase este mai mare, cu atat creste posibilitatea ca aceasta sa inmagazineze mai multa grasime. Daca o persoana pierde din greutate, de cele mai multe ori reduce volumul celulelor adipoase care sunt gata sa se mareasca imediat ce se lasa putin garda jos.

Deci, cum sa procedam pentru a da jos toata grasimea acumulata?

Inainte de toate trebuie sa facem lumina asupra unui concept foarte important. A reusi sa obtii un fizic proportionat cu musculatura tonifiata, nu este doar o problema estetica ci si una direct legata de sanatate.

Miscarea imbunatateste activitatea inimii dar si a intregului aparat cardiocirculator. In ultimii ani s-a dezvoltat foarte mult tehnica Cardio-Fitness, bazata in teorie pe o frecventa cardiaca maxima (Fc Max), tradusa practic prin numarul maxim de batai ale inimii tale pe minut.
Cardiofitness


Care este formula pentru a calcula FCmax?

Cea mai folosita este urmatoarea:

FCmax = 220 minus varsta ta
(ex: daca ai 18 ani FCmax = 220-18 = 202).

Aceasta este o valoare la care nu ar trebui niciodata sa ajungem. Activitatea cardio are ca obiectiv sa mentina ritmul batailor inimii tale la un nivel optim, respectiv intr-un interval dat de o valoare minima si o valoare maxima, care se poate monitoriza foarte usor utilizand un instrument de masura a frecventei cardiace (in cluburile de fitness mari vei gasi cu siguranta astfel de aparate).

Pentru a reusi sa slabesti trebuie sa ramai intr-un interval cuprins intre 65%-75% din FCmax.

Toate acestea pot parea extrem de complicate, dar este doar o chestiune de obisnuinta si te asiguram ca antrenandu-te si controlandu-ti in acelasi timp frecventa cardiaca vei obtine rezultate optime intr-un timp scurt.

Care sunt problemele cu care te-ai putea confrunta insistand sa lucrezi depasind acel 75% din FCmax?

Nivelul de antrenament al FCmax cuprins intre 75%-95% este indicat antrenamentului anaerob (pentru cresterea masei musculare), care daca este executat in mod incorrect poate duce la catabolism muscular prin:
utilizarea rezervelor de grasime si proteine continute in muschi in locul celor subcutanate
supunerea inimii la un nivel de efort excesiv
producerea excesiva de acid lactic, care poate provoca crampe musculare

Important!
In general nu este nevoie sa te antrenezi mai mult de 45 de minute la o clasa de cardio. Dupa aceasta limita, continuarea cu o alta clasa de cardio va incepe sa-ti distruga proteinele musculare. De aceea este bine sa te orientezi catre o clasa de relaxare, unde nivelul de efort este redus.

Si daca te incapatanezi sa lucrezi sub 65% din FCmax?
In acest caz nu vei utiliza la maxim timpul de antrenament si ca sa arzi aceeasi cantitate de grasimi ca la 65-75%, va trebui sa cresti durata sedintei de antrenament.

Reguli pentru a arde eficient grasimile in activitatile cardio:
antreneaza-te pe cat posibil dimineata inainte de micul dejun
evita sa consumi carbohidrati cel putin 3 ore inainte care preced antrenamentul
nu uita de cele 2 substante prietene, care ajuta organismul sa arda grasimile. Cofeina ajuta la eliberarea acizilor grasi din tesutul adipos si fosfatii care ajuta la arderea grasimilor chiar si cu un efort fizic minim.

Te asteptam sa slabesti, antrenandu-te corect asistata de specialisti, la clasele cardio-fitness din centrul LarKoti: spinning, running, cardio-tone, body pump, ABT, etc.



">Cardiofitness



Articole recomandate

Cele mai comune greseli pe care le faci la masa de seara Cele mai comune greseli pe care le faci la masa de seara
De obicei, micul dejun si pranzul sunt consumate pe fuga, ceea ce transforma masa de seara in cea mai importanta masa a zilei. Mare greseala, spun nutritionistii! Ce alte greseli faci, probabil, si tu la masa de seara? Iata cateva exemple explicate de dr. J. Cheskin, directorul Centrului de
Dieta cu lamaie: slabeste 10 kilograme in 16 zile Dieta cu lamaie: slabeste 10 kilograme in 16 zile
Dieta cu lamaie este recomandata persoanelor care nu pot tine o dieta restrictiva. Aceasta dieta este usor de urmat si te ajuta sa scapi de 10 kilograme in doar 16 zile.  În prima zi se va bea zeama de la o lămâie, în a doua zi, sucul a două lămâi, în a
Vrei sa slabesti? Iata cate calorii ar trebui sa mananci zilnic Vrei sa slabesti? Iata cate calorii ar trebui sa mananci zilnic
Cum sa slabesti. Daca vrei sa slabesti si sa-ti mentii silueta, kilogramele pe care le ai in prezent te pot ajuta. Mai exact, cu ajutorul lor poti afla cate calorii trebuie sa mananci zilnic pentru a te mentine in forma. Daca mananci mai multe calorii decat este necesar, degeaba respecti
Tii cura de slabire? Iata ce deserturi ai voie Tii cura de slabire? Iata ce deserturi ai voie
Cura de slabire sau mai degraba infometarea este pentru multi oameni, din pacate, raspunsul corect pentru a scapa de kilogramele in plus. Nu este insa si parerea specialistilor care ii sfatuiesc pe doritori sa aleaga o cura de slabire care sa ii ajute sa piarda treptat din surplusul de greutate,
De ce e important sa apelezi la nutritionist cand vrei sa incepi o dieta De ce e important sa apelezi la nutritionist cand vrei sa incepi o dieta
Daca vrei sa dai jos cateva kilograme sau dimpotriva vrei sa adaugi cateva kilograme, e bine sa apelezi la un specialist in nutritie. Pentru a evita astfel de situatii e bine sa cauti un medic sau un nutritionist absolvent al facultatii de nutritie. Cum te poate ajuta un specialist in nutritie In
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda