Skip to article

Ce este Yogilates?

Articol oferit de Muscle Maker

Yogilates este o imbinare intre yoga si pilates care aduce beneficiile amandurora si se adapteaza perfect stilului de viata actual care este impregnat de sedentarism.
Am sa incerc sa explic putin fiecare componenta in parte.

Yoga
Yoga inseamna "dezlegare", "unire" sens mistic prin mijlocirea meditatiei si concentratiei gandirii.

Yoga este o combinatie intre exercitii si meditatie practicata de mai bine de 5 000 de ani. Ea face parte dintre cele 6 scoli ale Filozofiei Hindu bazata pe meditatie ca o cale spre auto-cunoastere si eliberare. Yoga este privita ca fiind un mijloc de desavarsire atat fizica cat si spirituala. in afara Indiei, Yoga este cunoscutasub forma asa numitelor 'asana`.

Beneficiile practicarii exercitiilor de yoga

Beneficii musculare

Beneficiile asupra aparatului locomotor sunt multiple. Yoga lucreaza echilibrat musculatura intregului corp realizand atat scaderea tesutului adipos cat si intarirea masei musculare, putand fi practicata la orice varsta si la orice nivel de fitness. Riscul de accidentare este minim.

De asemenea determina creste flexibilitatii, scaderea tensiunii musculare minimalizand tensiunea musculara si durerea asociata acesteia. Determina o imbunatatire a posturii si a echilibrului.

Unele dintre doamnele si domnisoarele pe care le-am avut la ora de multe ori aveau surpriza (placuta) de a veni cu febra musculara la ora si de a pleca fara.

Studii care sustin efectul benefic al exercitiilor yoga asupra musculaturii sunt multiple dar as vrea sa amintesc unul desfasurat pe pe un grup de paciente supraponderale la care s-a observat o scadere a BMI cu 1,6 procente insotit de scaderea colesterolului rau (LDL) dupa numai 6 zile de yoga.

Beneficii cardiovasculare

Exercitiile yoga determina o reinvatare a reflexului de respiratie corecta. Yoga determina cresterea eficacitatii cardiovasculare si respiratorii, imbunatatirea functiei pulmonare (adica inspiram si expiram mai profund si mai calm folosind mai eficient oxigenul care ajunge in plaman). De asemenea determina scaderea tensiunii sangvine cu cresterea colesterolului bun (HDL).

Amintesc studiul The Benefits of Yoga for Africa American Heart Failure Patients care demonstra cresterea eficacitatii cardiovasculare si scaderea inflamatiei (inflamatia sta la baza foarte multor boli, inclusiv hipertensiune, ateroscleroza, obezitate, diabet etc.)

Beneficii pentru sistem nervos si echilibrul psihic

Yoga determina relaxare neuro-vegetativa cu reechilibrare psihica. Pe electroencefalogramele facute persoanelor care practicau exercitii yoga au aparut ritmuri alpha, theta si beta in diferite stadii de meditatie care corespun starii de liniste, pace si armonie interioara. Exercitiile yoga determina o imbunatatirea a somnului cu relaxarea sistem neuro-endocrin cu reducerea nivelului de stress.

Studiul pe care l-am ales are legatura cu o catastrofa petrecuta in India, unde o inundatie a cauzat multe pagube umane si materiale. Studiul s-a desfasurat pe mai multe luni si s-a ajuns la concluzia ca persoanele care au practicat yoga au avut o scadere importanta a tristetii. (Post traumatic stress symptoms and heart rate variability in Bihar flood survivors following yoga: a randomized controlled study).

Pilates

Metoda Pilates a fost inventata de Joseph Pilates in sec 20. Pilates a fost un copil bolnavicios astfel incat a fost preocupat de fitness atat pentru a-si imbunatati aspectul fizic dar mai ales pentru a deveni si a se mentine sanatos.

El a studiat diverse sporturi, de la box, culturism pana la Yoga si meditatia Zen. A creat un set de exercitii care combina mentalitatea orientala cu cea occidentala, ce urmaresc intarirea organismului si relaxarea mintii. El dezvolta foarte mult conceptul de control al muschilor cu ajutorul mintii. Metoda a avut rezultate foarte bune in recuperare medicala.

Exercitiile Pilates sunt construite pentru a intari si mintea si corpului. Miscarile sunt lente, intodeauna cu o mare concentrare asupra modului in care se realizeaza fiecare miscare, in modul in care trebuie pozitionat fiecare muschi si segment al corpului.

Majoritatea miscarilor pornesc de la nivelul zonei centrale a corpului (musculatura abdominala de profunzime, cea inferioara a spatelui, cea din zona soldurilor si cea din regiunea fesiera) curgand de acolo.

In concluzie beneficiile metodei yogilates

Sistem unic de antrenament care imbina remodelarea corporala cu armonizarea mintii cu trupul aducand atat beneficiile meditatiei cat si ale controlului mental al musculaturii. Determina coordonare psihomotorie, mentinerea si corectarea posturii, dezvoltarea proprioceptiei (constientizare aliniamentul coloanei vertebrale, pastrarea echilibrului postural), abordare integrativa si uniforma a grupelor musculare, dezvoltarea flexibilitatii conferind fluiditate miscarilor.


Sa ramaneti tinere si fericite,
Codruta Pentiuc Trainer Muscle Maker


Articole recomandate

Diete sanatoase: Dieta alcalina - calea catre longevitate, vitalitate, sanatate Diete sanatoase: Dieta alcalina - calea catre longevitate, vitalitate, sanatate
Dieta alcalina este o notiune relativ recenta, desi la baza ei stau lucruri stiute de mii de ani care au capatat o forma concreta in anii ’20. Este vital sa cunoastem aceste informatii despre alimentatia alcalina si opusul ei, alimentatia acida pentru ca, in general, starea de boala este
Dieta cardiologilor: slabesti 2 kilograme pe zi Dieta cardiologilor: slabesti 2 kilograme pe zi
Dieta cardiologilor este un regim de slabire adresat persoanele care au mari probleme cu greutatea. Daca este urmata cu strictete, aceasta dieta te poate ajuta sa slabesti pana la 2 kilograme pe zi.  La micul dejun se servesc fructe in fiecare zi, precum piersici, portocale, pepeni, pere
Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus
Inca de la inceputul acestui secol, ne confruntam treptat cu o mediatizare a siluetelor perfecte de fotomodel. Prin evolutia tehnologiei acest lucru a prins si mai repede avant, fiind tot mai des in legatura cu aspectul ideal si kilogramele ideale. Apropierea cat mai mult de greutatea ideala
Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet
Ai acumulat cateva kilograme cu ocazia sarbatorilor pascale si vrei sa scapi cat mai repede de ele? Iata o dieta rapida, care te poate ajuta sa slabesti pana la 8 kilograme in doar 7 zile.  Dieta este una simpla, usor de tinut, si are la baza o supa: Cum se prepara supa: 1 cub concentrat
Vrei sa mananci fara sa te ingrasi? Acestea sunt alimentele de la care NU FACI burta! Vrei sa mananci fara sa te ingrasi? Acestea sunt alimentele de la care NU FACI burta!
Faci parte din acea categorie de oameni care ar vrea sa poata manca fara sa se ingrase? Nu esti singurul! Iata care sunt alimentele pe care sa le mananci fara sa te ingrasi. Nu faci burta de la ele! 1. Mazare dulce (35 calorii) Sunt sarace in calorii insa bogate in fibre si proteina vegetala. 2.
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda