Skip to article

Cum sa eviti febra musculara dupa un efort fizic

Cum sa eviti febra musculara dupa un efort fizic
Atunci cand mergi la sala de fitness, cand iti propui sa faci jogging sau exercitii de pilates, ai o mare ingrijorare: febra musculara. Pentru ca febra musculara sa nu fie o problema pentru tine, este esential sa iei in considerare cativa pasi pe care sa ii respecti, fara exceptie, inainte de fiecare program de exercitii.

1. Nu sari peste incalzire


Una dintre cele mai frecvente cauze ale aparitiei febrei musculare este lipsa incalzirii de dinaintea efortului fizic.

Indiferent de dificultatea exercitiilor pe care urmeaza sa le faci, incalzirea prealabila este obligatorie. Daca incepi sa depui brusc un efort puternic si prelungit, febra musculara este inevitabila. Mai mult decat atat, lipsa incalzirii prealabile se poate face vinovata de mici incindente cum ar fi luxatiile, intinderile de ligamente etc.

2. Consuma carbohidrati

Este recomandat ca masa de dinaintea unui efort fizic sa fie bogata in carbohidrati. Acestia se digera greu, ceea ce inseamna ca reprezinta o sursa constanta de energie pentru corpul tau. De aici rezulta ca muschii tai vor avea resursele necesare pentru a depune efort, fara sa se forteze prea mult. Cele mai bogate alimente in carbohidrati sunt: cerealele, fructele uscate/confiate (banane, prune, curmale, merisoare etc), cartofi, muraturi etc.

3. Opteaza pentru alimente bogate in magneziu

Acest truc este adesea folosit de multi sportivi profesionisti. Inainte de fiecare antrenament, consuma alimente bogate in magneziu (cereale, seminte, nuci, unt de arahide, fructe uscate, cacao, soia etc). Chiar si o portie mica din acest alimente poate avea beneficii mari in prevenirea febrei musculare.

4. Bea multa apa

Inainte de a incepe exercitiile sportive, consuma un pahar cu apa. Tine o sticla la indemana pentru a te hidrata si in timp ce depui efort fizic. Indiferent de dificultatea exercitiilor, pierzi foarte multe lichide, iar corpul se deshidrateaza. Acest pas nu este important doar pentru prevenirea febrei musculare, ci pentru sanatatea intregului organism.

5. Ia o pauza pentru o gustare

Daca ti-ai propus sa faci sport mai mult de jumatate de ora consecutiv, este importanta ca la fiecare jumatate de ora sa te opresti pentru o mica gustare. Indiferent ca este vorba despre o banana sau un baton de ciocolata, este important sa iti refaci "depozitele" de energie.

6. Termina intr-un ritm lent

Daca termini exercitiile brusc, intr-un ritm alert, febra musculara este inevitabila. Cel mai bine este ca pe masura ce te apropii de final, sa incetinesti ritmul. Asadar, daca faci jogging, spre final incetineste pasul, pana cand ajungi la mers normal si apoi la plimbare usoara.

7. Ia o aspirina

Medicamentele antiinflamatoare sunt de mare ajutor atunci cand urmeaza sa depui un efort fizic prelungit. Ia o aspirina cu o ora inainte de a incepe programul de exercitii. In mod normal acest pas este necesar doar atunci cand abia incepi sa faci sport. De exemplu, daca pana acum ai fost o persoana sedentara si brusc te-ai hotarat sa mergi la sala, ar fi bine ca in primele 5 sedinte sa iei cate o aspirina.

Autor: Ana-Maria Dragota

Articole recomandate

Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme
Prezentatoarea TV Corina Danila a slabit 20 de kilograme. Vedeta a tinut o dieta prin care a dat restart metabolismului. Realizatoarea TV a eliminat din alimentatia sa toate alimentele nesanatoase.  Mai exact, a renuntat la zahar, paine, prajeli, covrigei, produse de patiserie, orez si
Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism