Skip to article

Cum sa faci sport pe canicula

Cum sa faci sport pe canicula
Temperaturile ridicate sunt un factor important daca iti place miscarea in aer liber pe timp de vara , de aceea este important sa tii cont de necesitatile organismului tau inainte sa faci sport chiar si pe canicula.

Intrucat corpul nostru este constituit in mare parte din apa, deshidratarea reprezinta un pericol iminent atunci cand depui efort in conditii de caldura excesiva. In plus, pierderea lichidelor reduce cantitatea de energie din celule, ceea ce inseamna ca muschii vor da mai putin randament si vei avea senzatia ca depui mai mult efort decat in mod normal.

Totusi, nu renunta la miscarea in aer liber doar pentru ca este mai cald: jogging-ul in parc, mersul cu bicicleta, inotul la piscina sau la strand pot fi variante mult mai placute si mai atragatoare decat plictisitoarea sala de fitness.

Iata cateva trucuri care te ajuta sa faci sport pe canicula si nu iti pui in pericol sanatatea.

Cantareste-te inainte si dupa antrenament

Secretul in a ramane hidratata este sa compensezi cantitatea de lichid pierduta prin transpiratie, cantarindu-te inainte si dupa antrenament pentru a sesiza cata apa pierzi in timpul efortului fizic: o diferenta de 500 de grame inseamna aproximativ jumatate de litru de apa pe care sa-l consumi preventiv.

Evita sa te racoresti prin stropire

A trece prin stropii reci ai unui hidrant sau ai unei fantani arteziene poate parea o idee buna, insa in realitate nu te racoresti cu adevarat, ci iti supui trupul incins unui soc termic. Singurul mod de a-ti mentine temperatura interna la un nivel optim este sa bei apa suficienta inainte sa faci miscare.

Consuma glicerina

Glicerina determina rinichii sa retina mai mult timp apa, ceea ce inseamna ca trupul tau va fi racorit pe tot parcursul antrenamentului. Medicii iti recomanda sa consumi solutie cu glicerina inainte cu cel putin 30 de minute sa faci sport.

Obisnuieste-te intai cu vapaia

Specialistii ne avertizeaza ca este important sa reducem efortul fizic in primele doua saptamani de miscare in aer liber astfel incat trupul sa aiba posibilitatea de a se obisnui cu vapaia. Daca de regula faci 30 de minute de exercitii in fiecare zi, este mai bine sa te rezumi la o treime din timp pentru inceput si apoi sa cresti treptat intervalul.

Fa miscare dimineata

Cu toate ca randamentul din punct de vedere sportiv isi atinge apogeul dupa-amiaza, canicula schimba putin datele problemei. Cercetarile arata ca aerul proaspat si mai racoros al diminetii sustine mai bine rezistenta organismului la efort decat atmosfera sufocanta de la apusul soarelui.

Investeste in haine speciale pentru sport

Iti vei face o mare favoare daca vei investi in haine din material special pentru sport, in loc sa apelezi la comunul tricou din bumbac, ce ti se lipeste de piele si nu permite transpiratiei sa se evapore suficient.

Mai important decat atat este sa eviti tricourile sintetice care nu absorb deloc sudoarea, iti pot provoca iritatii si determina pe deasupra emanarea unui miros corporal extrem de neplacut.

Autor: Adelina Dobrin

Articole recomandate

Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata
Te-ai ingrasat cateva kilograme de sarbatori si vrei sa slabesti repede, fara sa faci insa prea multe eforturi si fara sa renunti la dulce? Iti propunem o dieta simpla si rapida, care te va ajuta sa scapi usor de kilogramele nedorite, fara sa te infometezi. In cateva zile, vei da jos cu siguranta
Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist
Nutriționistul Cristian Mărgărit a dezvăluit care este secretul pentru a controla foamea. Nu este vorba despre niste reguli stricte, ci despre niste masuri mult mai simple, la care cu siguranta nu te-ai fi gandit ca au un efect atat de important in organismul tau. 
Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe