Skip to article

De ce apelam la masaj

Oamenii au inceput sa apeleze la masaj atat pentru relaxarea fizica generala, cat si pentru combaterea stresului, cresterea tonusului si rezolvarea unor probleme de sanatate.

Atingerea stimuleaza mecanic, in functie de profunzimea miscarii, cele trei straturi ale pielii, ajungand pana la muschi. Prin stimularea mecanica a acestor tesuturi se imbunatateste elasticitatea si supletea lor. Prin stimularea reflexa (a receptorilor nervosi) se produce o dilatare a vaselor de sange care inseamna un aport crescut de oxigen si substante nutritive si o reactie pozitiva din partea sistemului nervos.

Efectele benefice sunt multiple:

se elimina stratul de celule moarte de la suprafata pielii si excesul de sebum
pielea redobandeste un aspect mult mai sanatos fiind hranita atat din interior, de sange, cat si din exterior, de substante active din lotiunile folosite pentru masaj
se amelioreaza elasticitatea si tonusul pielii si tesuturilor subcutanate prin stimularea circulatiei sangvine si limfatice
se reduc depozitele de grasime existente si se previne aparitia altora noi
se imbunatateste schimbul de substante nutritive intre tesuturi si se faciliteaza eliminarea deseurilor metabolice
se armonizeaza functionarea sistemului nervos prin relaxarea si calmarea intregului organism

De ce apelam la masaj

Masajul nu este indicat in anumite situatii:

afectiuni cutanate contagioase sau care se pot agrava la masajul in sine sau la substantele folosite la masaj
afectiuni inflamatorii ale tesutului subcutanat, de exemplu abcese
starile patologice insotite de alterarea starii generale cu febra, agitatie, oboseala marcata, etc.
accidente vasculare recente, cancer, alte afectiuni grave
unele afectiuni acute.

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui