Skip to article

Despre fitness, diete si sanatate cu Valeriu Popa

Avem nevoie de miscare insa nu avem timp. Ne dorim un corp ferm si sanatos insa curele de slabire tinute "cu cap" nu ni se par o optiune demna de urmat pentru ca vrem sa slabim acum.

Dileme peste dileme, intrebari si nelamuriri. Pentru toate acestea am rugat un specialist sa ne raspunda. Iar Valeriu Popa, Technogym Master Trainer ne-a oferit raspunsuri concrete, la obiect si folositoare oricarei femei. Sa le aflam:

1. Miscarea a devenit in ultimul timp o conditie obligatorie pentru a avea un corp sanatos si tonifiat. Cat de des se recomanda miscarea si in special miscarea intr-o sala de fitness unei persoane care petrece cel putin 8 ore/zi la birou?

Valeriu Popa: "Miscarea este benefica indiferent de varsta si cu atat mai mult recomandabila unei persoane care petrece multe ore zilnic la birou. Oboseala, durerera de cap, dar si o stare generala de disconfort dupa o zi de lucru sunt doar cateva din semnalele de alarma care ne atrag atentia asupra sanatatii precare a organismului nostru.

Un corp sanatos se mentine cu o alimentatie potrivita, dar si cu un program de exercitii corespunzator. Fitness-ul, exercitiile fizice, stimuleaza musculatura, remodeland corpul si conferindu-i fermitate si tonus muscular. Consider ca un program structurat de fitness practicat de trei ori pe saptamana reprezinta necesarul pentru ca o persoana sa isi formeze o conditie fizica buna si sa aiba un corp sanatos."

2. La noi nu exista traditia detinerii unui aparat de fitness in casa si din diferite motive femeile ezita sa isi faca un abonament la sala. Cat de accesibila este piata echipamentelor de fitness in Romania acum si ce ar trebui sa isi procure o femeie care vrea sa se rezume la intretinere si nu sport de performanta?

Valeriu Popa: "Timpul poate fi un factor important in decizia celor care aleg sa practice sport acasa. in prezent in Romania aceasta facilitate exista, solicitarile sunt chiar foarte multe, iar persoanele care vor sa practice sport pot alege dintr-o gama variata de aparate de fitness prin care pot crea o suita de antrenamente corecte si complete, vorbim aici de antrenamente cardio, flexibilitate si forta."

3. Fitness-ul nu este pentru oricine caci solicita destul de mult organismul. Care ar fi contraindicatiile medicale sau cel putin atentionarile pe care orice femeie ar trebui sa le auda atunci cand vine sa isi faca un abonament la o sala de fitness?

Valeriu Popa: "Nici nu poate fi vorba de asa ceva, fitness-ul este pentru oricine, numai ca exercitiile pe care le efectuam trebuie adaptate particularitatilor fiecaruia. Alimentatia este foarte importanta, iar atunci cand faci sport, controlul acesteia va influenta categoric rezultatele pe care le astepti sa le ai in urma practicarii fitness-ului. Orice persoana ar trebui sa stie ca inainte de a face sport nu trebuie sa manance, pentru ca acest lucru v-a crea o stare de disconfort.

Despre fitness, diete si sanatate cu Valeriu Popa
De asemenea, incalzirea inainte de inceperea programului este esentiala pentru executarea in deplina siguranta a exercitiilor. Mai mult decat atat, lucru cel mai intelept pe care un client il poate face, este de a cere sfatul unui antrenor! El este cel mai in masura sa ne recomande programul de antrenament ideal, conform cu obiectivele si particularitatile noastre."

4. Foarte multe femei din comoditate apeleaza la cure drastice de slabit sau la ceaiuri de calitate indoielnica pentru a scapa de kilogramele in plus, in detrimentul orelor de fitness sau sport in general. Cat de periculoasa este aceasta practica si ce le sfatuiti pe aceste femei?

Valeriu Popa: "Curele de slabire drastice nu fac decat sa produca dezechilibre puternice asupra organismului, care pot avea repercursiuni asupra sanatatii celor care le practica. Femeile care recurg la aceste diete cred ca aleg aceasta varianta din dorinta de a avea rezultate palpabile imediat. Chiar daca functioneaza pe termen scurt aceasta practica va avea consecinte negative asupra tonsului pielii si a sanatatii organismului in general. Consider si subliniez ca o alimentatie sanatoasa cuplata cu un program personalizat de fitness reprezinta singura solutia pentru a avea un corp de invidiat, pastrand in acelasi timp sanatatea organismului."

5. Daca la sala vine o femeie de 1,65 m inaltime si 70 de kg, care vrea sa arate bine, ce ati sfatui-o sa faca, concret?

Valeriu Popa: "Organismul fiecaruia reactioneaza diferit in functie de factorii care il influenteaza, in acest caz vorbim clar de o persoana supraponderala al carei organism ar putea ascunde cateva afectiuni destul de grave. Asadar, programul de antrenament se va elabora personalizat in urma unei anamneze efectuate de catre antrenorul personal. Nu exista program de antrenament eficient elaborat doar in urma declararii unui obiectiv si a catorva parametri.

Dar, presupand ca acesta persoana este perfect sanatoasa, grija la alimentatie trebuie sa fie prima preocupare a celor care vor sa slabeasca, cumulata cu o hidratatare a organismului suficienta. Un surplus de fibre naturiste in alimentatie, precum si o reducere a carbohidratilor pot fi primii pasi pe care o persoana ar trebui sa-i faca pentru a incepe lupta cu kilogramele. Fitness-ul este esential pentru ca asigura consumul caloric, creste rezistenta organismului si asigura tonifierea musculara."

Multumim frumos pentru informatiile pretioase!

Autor: Diana P.

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui