Skip to article

Efort aerob versus efort anaerob

Efort aerob versus efort anaerob
Articol oferit de Muscle Maker

Se vorbeste de mult despre efortul aerob si cat de bine si recomandat este sa faci efort aerob (sa alergi….pe banda, in parc, dupa job, etc.) pentru ca acesta este unicul mod de a da jos kilogramele in plus.

Efortul anaerob, ridicare de greutati in special, este vazut de cate doamne si domnisoare ca o mare amenintare si ca iminenta posibilitate de a dezvolta musculatura mai ceva ca halterofilii. Eu vreau sa daram acest mit.



Ce este efortul aerob?
Efortul aerob insemana arderea substantelor energetice necesare organismul in prezenta oxigenului. Sporturile aerobe sunt practicate la o intensitate joasa sau moderata, pe o perioada mai lunga de timp. Tipul de sport aerob clasic este maratonul.

Ce este efortul anaerob?
Efortul anaerob este un efort de scurta durata (mai putin de 40-60 secunde) cand organismul isi asigura energia fara consum de O2. Tipurile de sporturi in care se realizeaza efort anaerob sunt: ridicarea greutatilor (bodybilding-ul), alergare de viteza 100 metri plat, garduri, saritura in lungime, in inaltime, etc. Se considera ca se ajunge in efort anaerob cand frecventa cardiaca este de 220-varsta.

Care e treaba cu efortul aerob?
Mult timp s-a crezut ca efortul aerob este un consumator mult mai mare de energie decat efortul anaerob. Organismul in timpul efortului aerob consuma ca masa energetica intai glucidele si mai apoi, dupa 40-60 de minute, lipidele. Drept urmare, efortul aerob, alergarea pe o durata mai mare de 30 de minute a fost acceptata si privita drept cheia de aur pentru rezolvarea tuturor problemele legate de kilogramele in plus. Lucrurile nu au stat exact asa pentru ca o data cu pierderea masei de grasime au aparut si scaderea masei musculare, a vitezei, a fortei musculare, scaderea metabolismului bazal, etc. Efortul aerob este un foarte bun mijloc de antrenament al aparatului cardiovascular, dar cam atat. Ajuta la slabire, dar doar pana intr-un punct in care organismul atinge un platou de unde nu mai vrea sa evolueze, asta in principal datorita scaderii in masa musculara.

De ce este bun efortul anaerob?
Efortul anaerob lucreaza si creste masa musculara care este un aliat foarte important in lupta impotriva kilogramelor pentru ca o data cu cresterea masei musculare creste si metabolismul bazal. Metabolismul bazal este foarte important! Cate dintre noi nu s-au plans la un moment dat in viata ca au metabolism lent si ca se ingrasa daca manaca o felie de paine? Ideea principala este ca acest lucru se poate schimba, iti poti creste metabolsmul bazal prin efort anaerob.

Descoperirile recente au aratat ca in procesul de refacere musculara, care urmeaza unui efort anaerob, consumuk metabolic este crescut pana la 24 de h, in timp ce consumul energetic postefort aerob dureaza maxim 2 h. In lumea fitnesului au inceput sa ia amploare antrenamentele care se bazeaza pe efort anaerob pentru ca, in afara de beneficiile pe care le-am amintit mai sus, dureaza mai putin, au rezultate mult mai bune, nu au limitare in evolutie (organismul nu ajunge la o faza de blocaj de unde nu mai vrea sa reactioneze), sunt mai interesante si mai antrenante (spre deosebire de plictisitoarele ore petrecute pe banda de alergat), imbunatatesc starea fizica, psihica si forta musculara.

Pentru doamnele care isi fac griji ca vor arata 'musculoase' eu vreau sa le asigur ca aceasta nu este o problema. Femeile nu sunt structurate datorita constructiei hormonale sa dezvolte excesiv masa musculara. De accea, recomandarea mea este sa nu va mai fie frica puneti mana pe gantere, pentru ca ele va ajuta!

Un foarte bun antrenament anaerob este Power-Pump care, pe langa scaderea in greutate, va ajuta sa va modelati corpul asa cum vi l-ati dori sa arate in orice costum de baie.


Va doresc sa fiti frumoase si vesele,
Codruta Pentiuc - Trainer Muscle Maker


Articole recomandate

Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme
Prezentatoarea TV Corina Danila a slabit 20 de kilograme. Vedeta a tinut o dieta prin care a dat restart metabolismului. Realizatoarea TV a eliminat din alimentatia sa toate alimentele nesanatoase.  Mai exact, a renuntat la zahar, paine, prajeli, covrigei, produse de patiserie, orez si
Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism