Skip to article

Fitness corect pentru conformatia ta

Conformatia ta este determinata la nastere. Chiar daca iti poti schimba compozitia corpului (cantitatea de grasime si masa musculara) cu exercitii si dieta, structura ta de baza va ramane mereu la fel.

Asta poate parea ca o veste proasta. Totusi, este o alinare de la presiune si la nesfarsitul incercat de a capata un corp la care nu ai cum ajungi. Exista trei tipuri de conformatii: ectomorful, endomorful si mezomorful. Oricare ar fi tipul, urmareste un antrenament pentru tipul tau de conformatie.

Ectomorful

Este lung, slab si muschiulos si ingust. In general au structura oaselor delicate si umerii si soldurile au aproximativ aceeasi latime. Alergatorii pe distante lungi, balerinele si jucatorii de baschet sunt de obicei ectomorfi.

Strategia antrenamentului cu greutati: fa 2-4 seturi de exercitii cu greutatile pentru fiecare zona a corpului. Foloseste o greutate de la moderat la greu pe care o poti ridica fara prea mare efort pentru 6-10 repetari. Imparte partile corpului pe care le lucrezi pe zile.

Strategia antrenamentului cardio: include exercitii cardio de 3-5 ori pe saptamana a cate 20-40 de minute fiecare sesiune de la moderat la intens.

Endomorful

Fitness corect pentru conformatia ta

Este moale, curbat si are de obicei forma unei pere asta insemnand ca soldurile sale sunt mai mari decat umerii. Are tendinta sa retina mai multa grasime decat alte conformatii.

Strategia antrenamentului cu greutati: scapa de curburi adaugand masa musculara. Fa un antrenament cu greutati de 3 ori pe saptamana care consta din 2 seturi de exercitii pentru fiecare zona a corpului in parte. Fa 10-15 repetari pe set de la moderat la usor. Ca sa-ti echilibrezi conformatia, poti dubla exercitiile in partea de sus a corpului.

Strategia antrenamentului cardio: fa 30-60 de minute de cardio de 3-6 ori pe saptamana pentru a arde grasimea si caloriile. Nivelul trebuie sa fie moderat.

Mezomorful

Are oase mari si au tendinte de a dezvolta masa musculara foarte usor. Umerii sai sunt de obicei mai mari decat soldurile. Se regasesc printre jucatorii de tenis si de fotbal.

Strategia antrenamentului cu greutati: fa exercitii cu greutatile de la usor la moderat de 2-3 ori pe saptamana. 2 seturi de 12-15 repetari folosind greutati de la usoare la moderate pentru fiecare grupa principala de muschi. Poti incerca sa treci de la exercitiu la altul rapid, fara a-ti lua pauza.

Strategia antrenamentului cardio: 3-5 exercitii cardio pe saptmana de la moderat la rapid a cate 30-45 de minute pe sesiune.

Nu uita sa-ti evaluezi conformatia corect si sa faci exercitiile corecte, adaptate in functie de comformatia ta. Nu te compara cu nimeni altcineva, nici macar cu o versiune mai veche a ta.

Articole recomandate

Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe
Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile
Stim cu totii ca zaharul – pe cat e de gustos – pe atat este de periculos pentru sanatate. Zaharul creeaza dependenta, duce la oboseala, schimbari dese de dispozitie. Atunci cand ai mancat ceva  dulce esti vesel si fericit, insa imediat ce ii trece efectul, starea de spirit ti se