Skip to article

Hidratarea in timpul exercitiilor fizice

Vremea calda si soarele stralucitor ti-au eliminat toate scuzele folosite pentru nu iesi afara si a face miscare.

Activitatea in aer liber este o metoda amuzanta pentru a te distra si a te antrena in acelasi timp. Totusi, trebuie sa fii foarte atenta la hidratare.

Atunci cand afara este cald, corpul tau transpira mai intens pentru a te ajuta sa re racoresti. In functie de temperatura, umiditate si natura activitatii poti sa nu realizezi cat de mult transpiri.

Nu te baza numai pe sete pentru a iti spune cat de multe lichide ar trebui sa ingerezi. Ca sa iti mentii muschii in functiune si pentru a evita oboseala este foarte important sa bei multe lichide inainte, in timpul si dupa antrenament.

Fie ca alegi sa faci jogging, sa joci tenis sau sa mergi pe bicicleta este foarte important sa iti incepi activitatea bine hidratata. Inainte cu 2 ore de antrenament este esential sa bei cel putin 2 pahare de apa.
Hidratarea in timpul exercitiilor fizice


In timpul activitatii tale fizice incearca sa bei aproximativ 50 de ml de lichid la fiecare 20 de minute, hidratandu-ti astfel muschii. Este indicat sa ai cu tine in permanenta o sticluta cu apa.

Dupa ce ti-ai terminat exercitiile este cel mai important sa suplinesti cantitatea de apa din organism eliminata prin transpiratie. Cel mai bine este sa te cantaresti inainte de antrenament si inca o data dupa. Pentru fiecare 300 grame pierdute in greutate trebuie sa bei un pahar mare de apa.

Ce lichide sunt indicate?

Pentru majoritatea activitatilor, apa plata este suficienta pentru a iti mentine nivelul de hidratare. Daca activitatea ta dureaza mai mult de o ora sau are o intensitate crescuta poti sa alegi fie suc natural de fructe cu adaos de apa sau bauturi sportive. Acestea au menirea de a suplini mineralele si electrolitii pierduti prin transpiratie(sodiu, potasiu, magenziu).

Bauturile sportive iti dau un boost de energie in timpul activitatii tale si joaca rolul de a creste glucoza care circula in sange. In general, aceste bauturi ofera organismului apoximativ 14 grame de carbohidrati, 28 miligrame de potasiu si 100 miligrame de sodiu.
Hidratarea in timpul exercitiilor fizice


Carbohidratii din acest gen de bauturi provin din fructoza, sucroza sau glucoza si sunt absorbiti rapid de organism. Bauturile sportive pe care alegi sa le consumi nu trebuie sa fie carbogazoase deoarece iti vor provoca arsuri gastrice.

Trebuie sa fii foarte atenta la apele aromate. Acestea au adaos de vitamine si minerale insa sunt concepute pentru a iti suplimenta dieta si nu pentru a inlocui pierderile din timpul antrenamentului. Daca ar fi sa le plasam intr-un clasament, apele aromate se gasesc undeva la mijloc intre apa simpla si bauturile sportive.

Au mai putine calorii decat bauturile sportive si un gust mai bun fata de apa obisnuita. In orice caz, daca apa aromata te face sa consumi cantitati mai mari de lichide este foarte bine. In fond, orice aport de apa este bine-venit.

Cu aceste lucruri in minte, fa-ti amestecul preferat de potiuni hidratante, cumpara-ti un termos haios si nu uita sa-l pui in geanta cu echipamentul de antrenament.

Articole recomandate

Scapa de burta in doar 10 zile. Remediul natural care imbunatateste digestia si te scapa de grasimea de pe abdomen! Scapa de burta in doar 10 zile. Remediul natural care imbunatateste digestia si te scapa de grasimea de pe abdomen!
Orice femeie viseaza sa slabeasca cat mai repede si sa aiba un abdomen perfect! Acest vis poate deveni realitatea cu ajutorul unui remediu natural, care te ajuta sa topesti grasimea de pe burta fara a face exercitii si fara diete. Remediul natural este de fapt o bautura realizata din scortisoara si
Cum sa slabesti in vacanta, fara sa faci sport si fara sa te infometezi Cum sa slabesti in vacanta, fara sa faci sport si fara sa te infometezi
Vacantele sunt unul dintre cele mai asteptate momente. Iti ofera ocazia sa te odihnesti si sa te deconectezi de la munca, sa vezi lucruri noi si sa intalnesti alti oameni. Vacanta poate fi insa si un bun prilej de a-ti intra in forma. Desi foarte multe persoane tin diete inainte de merge in
Cum sa scapi de celulita: tratamente care chiar functioneaza Cum sa scapi de celulita: tratamente care chiar functioneaza
Indiferent de vârstă sau de greutate, celulita afectează peste 90% din femeile de peste 20 de ani. Stilul de viață își pune amprenta asupra corpului nostru, însă din fericire tehnologia ne vine în ajutor prin tratamentele cu radiofrecvența
Dieta de 3 zile! Scapa de 5 kilograme mancand pe saturate Dieta de 3 zile! Scapa de 5 kilograme mancand pe saturate
Vrei sa arati fabulos in doar 3 zile? Poti apela la o dieta rapida, care te poate scapa de 5 kilograme in timp-record. Iata meniul complet: Ziua 1 Micul dejun: o ceasca de cafea simpla sau ceai neindulcit, jumatate de grepfruit proaspat sau suc, o felie de paine cu o lingurita de unt de arahide.
Cum sa slabesti cu ajutorul mintii: 3 reguli de aur pentru a controla pofta de mancare si consumul emotional Cum sa slabesti cu ajutorul mintii: 3 reguli de aur pentru a controla pofta de mancare si consumul emotional
Un hipnoterapeut a dezvăluit cum poti pierde in greutate folosind doar mintea. Este vorba despre Malminder Gill, o practicantă din Harley Street, care sustine ca dietele nu ajuta la slabit. Experta sustine ca mintea este principalul motor in cadrul unei cure de slabire si ca tehnica ei
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda