Skip to article

Hidratarea in timpul exercitiilor fizice

Vremea calda si soarele stralucitor ti-au eliminat toate scuzele folosite pentru nu iesi afara si a face miscare.

Activitatea in aer liber este o metoda amuzanta pentru a te distra si a te antrena in acelasi timp. Totusi, trebuie sa fii foarte atenta la hidratare.

Atunci cand afara este cald, corpul tau transpira mai intens pentru a te ajuta sa re racoresti. In functie de temperatura, umiditate si natura activitatii poti sa nu realizezi cat de mult transpiri.

Nu te baza numai pe sete pentru a iti spune cat de multe lichide ar trebui sa ingerezi. Ca sa iti mentii muschii in functiune si pentru a evita oboseala este foarte important sa bei multe lichide inainte, in timpul si dupa antrenament.

Fie ca alegi sa faci jogging, sa joci tenis sau sa mergi pe bicicleta este foarte important sa iti incepi activitatea bine hidratata. Inainte cu 2 ore de antrenament este esential sa bei cel putin 2 pahare de apa.
Hidratarea in timpul exercitiilor fizice


In timpul activitatii tale fizice incearca sa bei aproximativ 50 de ml de lichid la fiecare 20 de minute, hidratandu-ti astfel muschii. Este indicat sa ai cu tine in permanenta o sticluta cu apa.

Dupa ce ti-ai terminat exercitiile este cel mai important sa suplinesti cantitatea de apa din organism eliminata prin transpiratie. Cel mai bine este sa te cantaresti inainte de antrenament si inca o data dupa. Pentru fiecare 300 grame pierdute in greutate trebuie sa bei un pahar mare de apa.

Ce lichide sunt indicate?

Pentru majoritatea activitatilor, apa plata este suficienta pentru a iti mentine nivelul de hidratare. Daca activitatea ta dureaza mai mult de o ora sau are o intensitate crescuta poti sa alegi fie suc natural de fructe cu adaos de apa sau bauturi sportive. Acestea au menirea de a suplini mineralele si electrolitii pierduti prin transpiratie(sodiu, potasiu, magenziu).

Bauturile sportive iti dau un boost de energie in timpul activitatii tale si joaca rolul de a creste glucoza care circula in sange. In general, aceste bauturi ofera organismului apoximativ 14 grame de carbohidrati, 28 miligrame de potasiu si 100 miligrame de sodiu.
Hidratarea in timpul exercitiilor fizice


Carbohidratii din acest gen de bauturi provin din fructoza, sucroza sau glucoza si sunt absorbiti rapid de organism. Bauturile sportive pe care alegi sa le consumi nu trebuie sa fie carbogazoase deoarece iti vor provoca arsuri gastrice.

Trebuie sa fii foarte atenta la apele aromate. Acestea au adaos de vitamine si minerale insa sunt concepute pentru a iti suplimenta dieta si nu pentru a inlocui pierderile din timpul antrenamentului. Daca ar fi sa le plasam intr-un clasament, apele aromate se gasesc undeva la mijloc intre apa simpla si bauturile sportive.

Au mai putine calorii decat bauturile sportive si un gust mai bun fata de apa obisnuita. In orice caz, daca apa aromata te face sa consumi cantitati mai mari de lichide este foarte bine. In fond, orice aport de apa este bine-venit.

Cu aceste lucruri in minte, fa-ti amestecul preferat de potiuni hidratante, cumpara-ti un termos haios si nu uita sa-l pui in geanta cu echipamentul de antrenament.

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui