Skip to article

Hidratarea in timpul exercitiilor fizice

Hidratarea in timpul exercitiilor fizice
Vremea calda si soarele stralucitor ti-au eliminat toate scuzele folosite pentru nu iesi afara si a face miscare.

Activitatea in aer liber este o metoda amuzanta pentru a te distra si a te antrena in acelasi timp. Totusi, trebuie sa fii foarte atenta la hidratare.

Atunci cand afara este cald, corpul tau transpira mai intens pentru a te ajuta sa re racoresti. In functie de temperatura, umiditate si natura activitatii poti sa nu realizezi cat de mult transpiri.

Nu te baza numai pe sete pentru a iti spune cat de multe lichide ar trebui sa ingerezi. Ca sa iti mentii muschii in functiune si pentru a evita oboseala este foarte important sa bei multe lichide inainte, in timpul si dupa antrenament.

Fie ca alegi sa faci jogging, sa joci tenis sau sa mergi pe bicicleta este foarte important sa iti incepi activitatea bine hidratata. Inainte cu 2 ore de antrenament este esential sa bei cel putin 2 pahare de apa.
Hidratarea in timpul exercitiilor fizice


In timpul activitatii tale fizice incearca sa bei aproximativ 50 de ml de lichid la fiecare 20 de minute, hidratandu-ti astfel muschii. Este indicat sa ai cu tine in permanenta o sticluta cu apa.

Dupa ce ti-ai terminat exercitiile este cel mai important sa suplinesti cantitatea de apa din organism eliminata prin transpiratie. Cel mai bine este sa te cantaresti inainte de antrenament si inca o data dupa. Pentru fiecare 300 grame pierdute in greutate trebuie sa bei un pahar mare de apa.

Ce lichide sunt indicate?

Pentru majoritatea activitatilor, apa plata este suficienta pentru a iti mentine nivelul de hidratare. Daca activitatea ta dureaza mai mult de o ora sau are o intensitate crescuta poti sa alegi fie suc natural de fructe cu adaos de apa sau bauturi sportive. Acestea au menirea de a suplini mineralele si electrolitii pierduti prin transpiratie(sodiu, potasiu, magenziu).

Bauturile sportive iti dau un boost de energie in timpul activitatii tale si joaca rolul de a creste glucoza care circula in sange. In general, aceste bauturi ofera organismului apoximativ 14 grame de carbohidrati, 28 miligrame de potasiu si 100 miligrame de sodiu.
Hidratarea in timpul exercitiilor fizice


Carbohidratii din acest gen de bauturi provin din fructoza, sucroza sau glucoza si sunt absorbiti rapid de organism. Bauturile sportive pe care alegi sa le consumi nu trebuie sa fie carbogazoase deoarece iti vor provoca arsuri gastrice.

Trebuie sa fii foarte atenta la apele aromate. Acestea au adaos de vitamine si minerale insa sunt concepute pentru a iti suplimenta dieta si nu pentru a inlocui pierderile din timpul antrenamentului. Daca ar fi sa le plasam intr-un clasament, apele aromate se gasesc undeva la mijloc intre apa simpla si bauturile sportive.

Au mai putine calorii decat bauturile sportive si un gust mai bun fata de apa obisnuita. In orice caz, daca apa aromata te face sa consumi cantitati mai mari de lichide este foarte bine. In fond, orice aport de apa este bine-venit.

Cu aceste lucruri in minte, fa-ti amestecul preferat de potiuni hidratante, cumpara-ti un termos haios si nu uita sa-l pui in geanta cu echipamentul de antrenament.

Articole recomandate

Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna
Toamna este anotimpul perfect pentru a scapa de cateva kilograme in plus! Muraturile, pe care numeroase gospodine le pregatesc, pot ajuta la pierderea kilogramelor.  Pe langa faptul ca sunt bogate in vitamine, muraturile au foarte putine calorii. Un castravete murat de aproximativ 140 de
Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea
Barbia dubla este un element estetic deranjant pentru multe dintre femei. Desi pare greu sa scapi de ea, exista cateva exercitii care te pot ajuta sa recapeti fermitatea pielii de sub barbie. Iata 7 exercitii simple pentru a scapa de barbia dubla. 1. Ridica barbia Stai dreapta, cu umerii impinsi
Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir
Ghimbirul poate fi un aliat de nadejde un lupta cu kilogramele in plus. Este un  puternic antioxidant, cu proprietati anti-inflamatorii, care ajuta la eliminarea toxinelor din organism.  Aplicat pe zonele cu probleme, ghimbirul poate ajuta la eliminarea grasimii. Iti poti face la tine
Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti
Ai incercat sa tii diete, insa nu ai obtinut rezultatele dorite si nu ai reusit sa slabesti? Nutritionistii atrag atentia ca foarte multe persoane fac adesea greseli atunci cand incep un regim de slabire. Iata cateva dintre cele mai frecvente greseli care te pot impiedica sa slabesti:  Te
Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi
Vrei sa slabesti usor si rapid? Poti apela la o dieta cu lamai. Aceste fructe sunt bogate in vitamina C si au numeroase beneficii pentru sanatate. Intaresc sistemul imunitar, stimuleaza tranzitul intestinal si ajuta la eliminarea toxinelor din corp, de aceea sunt recomandate adesea persoanelor care