Skip to article

Hidratarea in timpul exercitiilor fizice

Vremea calda si soarele stralucitor ti-au eliminat toate scuzele folosite pentru nu iesi afara si a face miscare.

Activitatea in aer liber este o metoda amuzanta pentru a te distra si a te antrena in acelasi timp. Totusi, trebuie sa fii foarte atenta la hidratare.

Atunci cand afara este cald, corpul tau transpira mai intens pentru a te ajuta sa re racoresti. In functie de temperatura, umiditate si natura activitatii poti sa nu realizezi cat de mult transpiri.

Nu te baza numai pe sete pentru a iti spune cat de multe lichide ar trebui sa ingerezi. Ca sa iti mentii muschii in functiune si pentru a evita oboseala este foarte important sa bei multe lichide inainte, in timpul si dupa antrenament.

Fie ca alegi sa faci jogging, sa joci tenis sau sa mergi pe bicicleta este foarte important sa iti incepi activitatea bine hidratata. Inainte cu 2 ore de antrenament este esential sa bei cel putin 2 pahare de apa.
Hidratarea in timpul exercitiilor fizice


In timpul activitatii tale fizice incearca sa bei aproximativ 50 de ml de lichid la fiecare 20 de minute, hidratandu-ti astfel muschii. Este indicat sa ai cu tine in permanenta o sticluta cu apa.

Dupa ce ti-ai terminat exercitiile este cel mai important sa suplinesti cantitatea de apa din organism eliminata prin transpiratie. Cel mai bine este sa te cantaresti inainte de antrenament si inca o data dupa. Pentru fiecare 300 grame pierdute in greutate trebuie sa bei un pahar mare de apa.

Ce lichide sunt indicate?

Pentru majoritatea activitatilor, apa plata este suficienta pentru a iti mentine nivelul de hidratare. Daca activitatea ta dureaza mai mult de o ora sau are o intensitate crescuta poti sa alegi fie suc natural de fructe cu adaos de apa sau bauturi sportive. Acestea au menirea de a suplini mineralele si electrolitii pierduti prin transpiratie(sodiu, potasiu, magenziu).

Bauturile sportive iti dau un boost de energie in timpul activitatii tale si joaca rolul de a creste glucoza care circula in sange. In general, aceste bauturi ofera organismului apoximativ 14 grame de carbohidrati, 28 miligrame de potasiu si 100 miligrame de sodiu.
Hidratarea in timpul exercitiilor fizice


Carbohidratii din acest gen de bauturi provin din fructoza, sucroza sau glucoza si sunt absorbiti rapid de organism. Bauturile sportive pe care alegi sa le consumi nu trebuie sa fie carbogazoase deoarece iti vor provoca arsuri gastrice.

Trebuie sa fii foarte atenta la apele aromate. Acestea au adaos de vitamine si minerale insa sunt concepute pentru a iti suplimenta dieta si nu pentru a inlocui pierderile din timpul antrenamentului. Daca ar fi sa le plasam intr-un clasament, apele aromate se gasesc undeva la mijloc intre apa simpla si bauturile sportive.

Au mai putine calorii decat bauturile sportive si un gust mai bun fata de apa obisnuita. In orice caz, daca apa aromata te face sa consumi cantitati mai mari de lichide este foarte bine. In fond, orice aport de apa este bine-venit.

Cu aceste lucruri in minte, fa-ti amestecul preferat de potiuni hidratante, cumpara-ti un termos haios si nu uita sa-l pui in geanta cu echipamentul de antrenament.

Articole recomandate

De ce nu functioneaza dieta pe care o urmezi. Expertii explica cele mai comune greseli De ce nu functioneaza dieta pe care o urmezi. Expertii explica cele mai comune greseli
Ai tinut de multe ori diete si nu ai avut rezultate? Cu siguranta ai gandit ca dietele nu functioneaza pentru tine, insa expertii spun ca exista cateva greseli pe care le facem atunci cand tinem cure de slabire.  Potrivit specialiștilor de la Departamentul de Nutriție al
4 pasi simpli care te ajuta sa slabesti, fara sa te infometezi sau sa tii dieta 4 pasi simpli care te ajuta sa slabesti, fara sa te infometezi sau sa tii dieta
Vrei sa slabesti si nu reusesti cu ajutorul dietelor? Atunci trebuie sa incerci un alt stil de viata! Nu trebuie sa iti umpli frigiderul doar cu mancare dietetica si sa elimini complet carbohidratii sau zaharul. Nutritionistul Maria Agustina Murcho a explicat, pentru vix.com, care este cheia
Cele mai comune greseli pe care le faci la masa de seara Cele mai comune greseli pe care le faci la masa de seara
De obicei, micul dejun si pranzul sunt consumate pe fuga, ceea ce transforma masa de seara in cea mai importanta masa a zilei. Mare greseala, spun nutritionistii! Ce alte greseli faci, probabil, si tu la masa de seara? Iata cateva exemple explicate de dr. J. Cheskin, directorul Centrului de
Dieta cu lamaie: slabeste 10 kilograme in 16 zile Dieta cu lamaie: slabeste 10 kilograme in 16 zile
Dieta cu lamaie este recomandata persoanelor care nu pot tine o dieta restrictiva. Aceasta dieta este usor de urmat si te ajuta sa scapi de 10 kilograme in doar 16 zile.  În prima zi se va bea zeama de la o lămâie, în a doua zi, sucul a două lămâi, în a
Vrei sa slabesti? Iata cate calorii ar trebui sa mananci zilnic Vrei sa slabesti? Iata cate calorii ar trebui sa mananci zilnic
Cum sa slabesti. Daca vrei sa slabesti si sa-ti mentii silueta, kilogramele pe care le ai in prezent te pot ajuta. Mai exact, cu ajutorul lor poti afla cate calorii trebuie sa mananci zilnic pentru a te mentine in forma. Daca mananci mai multe calorii decat este necesar, degeaba respecti
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda