Skip to article

Hidratarea in timpul exercitiilor fizice

Vremea calda si soarele stralucitor ti-au eliminat toate scuzele folosite pentru nu iesi afara si a face miscare.

Activitatea in aer liber este o metoda amuzanta pentru a te distra si a te antrena in acelasi timp. Totusi, trebuie sa fii foarte atenta la hidratare.

Atunci cand afara este cald, corpul tau transpira mai intens pentru a te ajuta sa re racoresti. In functie de temperatura, umiditate si natura activitatii poti sa nu realizezi cat de mult transpiri.

Nu te baza numai pe sete pentru a iti spune cat de multe lichide ar trebui sa ingerezi. Ca sa iti mentii muschii in functiune si pentru a evita oboseala este foarte important sa bei multe lichide inainte, in timpul si dupa antrenament.

Fie ca alegi sa faci jogging, sa joci tenis sau sa mergi pe bicicleta este foarte important sa iti incepi activitatea bine hidratata. Inainte cu 2 ore de antrenament este esential sa bei cel putin 2 pahare de apa.
Hidratarea in timpul exercitiilor fizice


In timpul activitatii tale fizice incearca sa bei aproximativ 50 de ml de lichid la fiecare 20 de minute, hidratandu-ti astfel muschii. Este indicat sa ai cu tine in permanenta o sticluta cu apa.

Dupa ce ti-ai terminat exercitiile este cel mai important sa suplinesti cantitatea de apa din organism eliminata prin transpiratie. Cel mai bine este sa te cantaresti inainte de antrenament si inca o data dupa. Pentru fiecare 300 grame pierdute in greutate trebuie sa bei un pahar mare de apa.

Ce lichide sunt indicate?

Pentru majoritatea activitatilor, apa plata este suficienta pentru a iti mentine nivelul de hidratare. Daca activitatea ta dureaza mai mult de o ora sau are o intensitate crescuta poti sa alegi fie suc natural de fructe cu adaos de apa sau bauturi sportive. Acestea au menirea de a suplini mineralele si electrolitii pierduti prin transpiratie(sodiu, potasiu, magenziu).

Bauturile sportive iti dau un boost de energie in timpul activitatii tale si joaca rolul de a creste glucoza care circula in sange. In general, aceste bauturi ofera organismului apoximativ 14 grame de carbohidrati, 28 miligrame de potasiu si 100 miligrame de sodiu.
Hidratarea in timpul exercitiilor fizice


Carbohidratii din acest gen de bauturi provin din fructoza, sucroza sau glucoza si sunt absorbiti rapid de organism. Bauturile sportive pe care alegi sa le consumi nu trebuie sa fie carbogazoase deoarece iti vor provoca arsuri gastrice.

Trebuie sa fii foarte atenta la apele aromate. Acestea au adaos de vitamine si minerale insa sunt concepute pentru a iti suplimenta dieta si nu pentru a inlocui pierderile din timpul antrenamentului. Daca ar fi sa le plasam intr-un clasament, apele aromate se gasesc undeva la mijloc intre apa simpla si bauturile sportive.

Au mai putine calorii decat bauturile sportive si un gust mai bun fata de apa obisnuita. In orice caz, daca apa aromata te face sa consumi cantitati mai mari de lichide este foarte bine. In fond, orice aport de apa este bine-venit.

Cu aceste lucruri in minte, fa-ti amestecul preferat de potiuni hidratante, cumpara-ti un termos haios si nu uita sa-l pui in geanta cu echipamentul de antrenament.

Articole recomandate

Slabeste cu RainzProtocol, noua Metoda Revolutionara de Slabit Slabeste cu RainzProtocol, noua Metoda Revolutionara de Slabit
Poate te intrebi cum poti să slăbești rapid prin metoda Online Training? Online Training (RainzProtocol) "> Online Training (RainzProtocol) este o metodă inovativă care nu doar că ușurează parcurgerea programelor de slăbit ci oferă
Uita de foame: 13 alimente care taie pofta de mancare Uita de foame: 13 alimente care taie pofta de mancare
E greu la dieta – mereu ti-e pofta de cate ceva si-ti vine sa te urci pe pereti, pentru ca ai taiat portiile la jumatate si simti ca o sa-ti fie foame pe viata. Nu si daca faci alegeri destepte si alegi mancaruri sanatoase, gustoase si care aduc rapid senzatia de satietate. 1. Avocado
Mancarea libaneza si beneficiile sale sanatoase Mancarea libaneza si beneficiile sale sanatoase
Preparatele libaneze fac parte din bucataria mediteraneeana. Bucataria mediteraneeana include multe ingrediente sanatoase cum ar fi cereale integrale, fructe, legume, amidonoase, peste si fructe de mare proaspete; grasimea animala este folosita foarte putin la gatit. Carnea de pui se regaseste mai
Dieta lui Dumnezeu face furori. Slabesti usor si nu te mai ingrasi niciodata Dieta lui Dumnezeu face furori. Slabesti usor si nu te mai ingrasi niciodata
Dieta lui Dumnezeu a luat nastere in Statele Unite ale Americii. Un nutriţionist pe nume Jordan Rubin a făcut o dietă, pe care a denumit-o şi ”dieta lui Dumnezeu”, după ce s-a inspirat din Vechiul Testament. ”Majoritatea oamenilor slăbesc
Dieta colorata, cea mai noua cura de slabire care face furori printre femei Dieta colorata, cea mai noua cura de slabire care face furori printre femei
Dieta colorata este cea mai noua cura de slabire, care face furori printre femeie. Este vorba despre un regim ce presupune consumul alimentelor grupate pe șase categorii, în funcție de culoare.  Fiecare zi a săptămânii este dedicată unei culori, la alegere:
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda