Skip to article

Jogging - un sport sanatos

Jogging - un sport sanatos
Jogging-ul este sportul care te ajuta sa te mentii supla si fericita, dar si sanatoasa. El reduce riscurile de boli cardiovasculare, osteoporoza si cancer la san, potrivit ultimelor studii in domeniu. Nu e de mirare ca din ce in ce mai multe femei fac jogging pentru a se mentine in forma!

Jogging-ul si sanatatea

In primul rand, jogging-ul este un sport, si prima lui actiune este cea asupra modelarii siluetei. Prin alergare se pierd 100 calorii la fiecare kilometru si jumatate, iar talia si soldurile se micsoreaza ca prin minune.

Spre deosebire de inot si ciclism, jogging-ul este un sport de impact, adica imbunatateste densitatea osoasa, reducand riscul de osteoporoza.

Alergatul intareste sistemul imunitar deoarece se intensifica productia de limfocite, celulele albe, care ataca bolile.

Doar 1-3 ore de alergat saptamanale reduc riscul de cancer la san cu pana la 30%, potrivit unui studiu aparut in Journal of the National Cancer Institute.

Cu cat alergi mai mult, cu atat beneficiile sunt mai mari. De exemplu, daca esti o alergatoare foarte buna si esti in stare sa faci 60 km de jogging saptamanal, iti reduci riscul de moarte prin boala cardiovasculara cu pana la 45%, spun studiile.

Cercetarile au aratat ca si 10-15 minute de jogging de intensitate moderata sunt utile pentru moral. Endorfinele eliberate cand alergam sunt antidepresivele naturale ale corpului.

Cum previi accidentele in timp ce alergi?

Trebuie sa maresti treptat distantele parcurse si intotdeauna sa incepi cu exercitii de incalzire, intinderi care sa pregateasca muschii si articulatiile de efort.

Apoi, e la fel de important sa-ti oferi si timp pentru recuperare. Recuperarea prin durere e doar un mit! Daca te doare, inseamna ca ai exagerat. Daca durerea persista, mergi la un specialist. Varietatea exercitiilor e cheia pentru minimizarea impactului asupra genunchilor, calcaielor, picioarelor si degetelor.

Cand poti, pleaca de pe drumul pietruit sau cimentat si treci pe iarba.

Incaltamintea de sport trebuie sa fie comoda, sa nu frece piciorul, si cat mai noua. Ea trebuie schimbata periodic, la cateva luni, caci cea folosita in exces nu mai absoarbe bine socurile si poate fi deformata.

Articole recomandate

Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme
Prezentatoarea TV Corina Danila a slabit 20 de kilograme. Vedeta a tinut o dieta prin care a dat restart metabolismului. Realizatoarea TV a eliminat din alimentatia sa toate alimentele nesanatoase.  Mai exact, a renuntat la zahar, paine, prajeli, covrigei, produse de patiserie, orez si
Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism