Skip to article

Jogging - un sport sanatos

Jogging - un sport sanatos
Jogging-ul este sportul care te ajuta sa te mentii supla si fericita, dar si sanatoasa. El reduce riscurile de boli cardiovasculare, osteoporoza si cancer la san, potrivit ultimelor studii in domeniu. Nu e de mirare ca din ce in ce mai multe femei fac jogging pentru a se mentine in forma!

Jogging-ul si sanatatea

In primul rand, jogging-ul este un sport, si prima lui actiune este cea asupra modelarii siluetei. Prin alergare se pierd 100 calorii la fiecare kilometru si jumatate, iar talia si soldurile se micsoreaza ca prin minune.

Spre deosebire de inot si ciclism, jogging-ul este un sport de impact, adica imbunatateste densitatea osoasa, reducand riscul de osteoporoza.

Alergatul intareste sistemul imunitar deoarece se intensifica productia de limfocite, celulele albe, care ataca bolile.

Doar 1-3 ore de alergat saptamanale reduc riscul de cancer la san cu pana la 30%, potrivit unui studiu aparut in Journal of the National Cancer Institute.

Cu cat alergi mai mult, cu atat beneficiile sunt mai mari. De exemplu, daca esti o alergatoare foarte buna si esti in stare sa faci 60 km de jogging saptamanal, iti reduci riscul de moarte prin boala cardiovasculara cu pana la 45%, spun studiile.

Cercetarile au aratat ca si 10-15 minute de jogging de intensitate moderata sunt utile pentru moral. Endorfinele eliberate cand alergam sunt antidepresivele naturale ale corpului.

Cum previi accidentele in timp ce alergi?

Trebuie sa maresti treptat distantele parcurse si intotdeauna sa incepi cu exercitii de incalzire, intinderi care sa pregateasca muschii si articulatiile de efort.

Apoi, e la fel de important sa-ti oferi si timp pentru recuperare. Recuperarea prin durere e doar un mit! Daca te doare, inseamna ca ai exagerat. Daca durerea persista, mergi la un specialist. Varietatea exercitiilor e cheia pentru minimizarea impactului asupra genunchilor, calcaielor, picioarelor si degetelor.

Cand poti, pleaca de pe drumul pietruit sau cimentat si treci pe iarba.

Incaltamintea de sport trebuie sa fie comoda, sa nu frece piciorul, si cat mai noua. Ea trebuie schimbata periodic, la cateva luni, caci cea folosita in exces nu mai absoarbe bine socurile si poate fi deformata.

Articole recomandate

Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor! Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor!
Andreea Marin le-a pus gand rau kilogramelor pe care le-a acumulat in perioada sarbatorilor. De cateva zile, prezentatoarea TV isi incanta fanii de pe retelele de socializare cu retete dietetice, foarte gustoase, cu putine calorii.  In weekend, ea a prezentat o reteta de pizza, delicioasa,
Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori
Lidia Buble face orice ca sa isi mentina silueta. De sarbatori, artista a facut mai mult foamea. Ea nu mananca carne, asa ca nu a putut sa se rasfete cu preparatele traditionale de Craciun.  ”Eu de Sărbători nu am mâncat aproape nimic, la modul că acasă la mine
Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos
Păr mătăsos, unghii sănătoase, un ten catifelat și fără riduri sunt doar câteva dintre dezideratele femeilor, iar pentru a le obține nu trebuie să apelezi neapărat la suplimente alimentare, operații sau injecții, ci trebuie
Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme
Cantareata Minodora este de nerecunoscut dupa ce a reusit sa slabeasca 40 de kilograme. Artista a dus o lupta grea ani la rand cu kilogramele in plus. In sfarsit, a reusit sa slabeasca cu ajutorul unei operatii de micsorare a stomacului, insa la scurt timp s-a ingrasat la loc.  Minodora a
Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa
Sanatatea copiilor este pe primul loc pentru orice parinte, mai ales in aceasta perioada de pandemie. Stim ca pentru a-i proteja si a le intari imunitatea si organismul este bine sa le dam zilnic sa manance fructe si legume proaspete, crescute cat mai natural. Insa te-ai gandit cate dintre acestea