Skip to article

Lucreaza corect la sala: intai gantere, apoi cardio

Obisnuiesti sa-ti incepi antrenamentul la sala de fitness cu o incalzire de tip cardio, urmata de exercitii cu gantere? Gresit! Specialistii ne sfatuiesc sa facem exact invers!

Multi oameni fac aceasta greseala, crezand ca e normal sa incalzeasca mai intai corpul cu cateva exercitii cardio, trecand apoi la lucrul cu greutati.

Insa corpul are nevoie sa arda mai intai zaharul, inainte de a ataca depozitele de grasime. Iar zaharul se arde in timpul lucrului cu gantere si alte exercitii ce presupun ridicarea de greutati, in timp ce cardiofitness-ul arde grasimea.

Durata optima a sedintei de antrenament contine o incalzire usoara de 10 minute cu exercitii cardio, urmata de 30 minute de greutati si apoi 30 minute de cardio intens.

Daca-ti doresti sa obtii cat mai mult din antrenamentul sportiv, deci sa lucrezi eficient, atunci trebuie sa lasi exercitiile cardio (sarit coarda, dans, alergat) de lunga durata pentru sfarsitul sedintei.

Specialistii ne sfatuiesc sa facem antrenamentul cel mai solicitant la inceput, cand corpul este in forma cea mai buna.

Incepand cu greutatile, iti alertezi muschii sa produca proteinele care se hranesc cu calorii in timp ce te antrenezi. Chiar daca vei fi probabil extenuata dupa 30 minute de lucru cu greutatile, corpul tau va fi mai pregatit sa arda grasimile decat daca i-ai fi "spus" corpului tau sa atace mai intai zaharul.

Multi oameni gresesc, crezand ca lucrul cu greutatile diminueaza efectele cardiofitness-ului. Insa lucrurile functioneaza exact invers! Tot ce trebuie sa tii minte este: "Muschii mananca grasime!". Iar daca vrei sa scapi de colacei (si cine n-ar vrea asta?), vrei ca muschii tai sa fie cat mai activi posibil. Asta inseamna sa incepi sedinta de antrenament cu ganterele.

Iar daca ai la dispozitie doar 30 minute in total, prefera greutatile in locul antrenamentului cardio. Pierzi mai multa grasime tragand de greutati si apoi mergand la o plimbare prin cartier sau la mall.

Autor Nuage

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui