Skip to article

Maximizeaza efectele aparatelor din sala de fitness!

Daca tot iti petreci timpul in sala de fitness, n-ar fi minunat sa profiti la maximum de aparatele care te ajuta sa-ti sculptezi silueta? Iata cum sa-ti optimizezi antrenamentul sportiv!

Schimba-ti rutina

Dupa un anumit timp, corpul si muschii memoreaza rutina exercitiilor sportive. Daca nu schimbi pasii frecvent (la doua-trei sedinte), corpul va munci mai putin si antrenamentul va fi mai putin eficient. Optiunea "random" a aparatelor de fitness este solutia buna pentru a te asigura ca nu vei repeta niciodata acelasi ritm.

Misca-ti bratele

Atat in timpul mersului cat si in timp ce alergi, solicitarea bratelor poate face diferenta in nivelul de dificultate al unui exercitiu. Prin balansarea dinamica a bratelor dezvolti o rezistenta mai mare.

Adauga greutate

Daca esti in forma buna, ataseaza haltere mici de calcaie si la incheieturi pentru a mari rezistenta la efort.

Variaza viteza si intensitatea

Principiul exercitiilor pe intervale de viteza si intensitate este benefic, indiferent de scopul antrenamentului. Pentru a face asta, trebuie in primul rand sa determini durata totala a exercitiului, dar si durata efortului (minimum 30 secunde) si durata de recuperare, in functie de propria conditie fizica. Perioada de recuperare poate fi egala, dubla sau tripla fata de cea de efort. Majoritatea aparatelor ofera optiunea "interval training".

Variaza panta

Poti varia panta de inclinare a unei benzi de alergat sau sa alegi modul "hill" (deal) la bicicleta. Aceasta este o metoda simpla de a mari nivelul de dificultate pe aceste aparate. In plus, deoarece joggingul pe un teren plat solicita mai mult muschii inferiori, ai gambelor, inclinarea benzii de alergat va duce si la solicitarea muschilor superiori ai picioarelor. Atentie: mareste gradual panta!

Nu te sprijini de manerele aparatelor

Bineinteles ca poti sa-ti pui mainile pe manere pentru a-ti mentine echilibrul, dar scopul nu e sa-ti tii toata greutatea in ele. Oamenii au tendinta sa se sprijine de manere atucni cand obosesc, iar in acest caz exercitiul devine mai putin eficace, deoarece corpul lucreaza mai usor.

Schimba directia

Bicicleta si unele aparate eliptice iti permit sa pedalezi si in spate. Facand miscarile invers soliciti alte grupe musculare.

Stai in picioare

Acest sfat se aplica in cazul bicicletei. Simplul fapt de a ta in aceasta pozitie necesita mai multa energie din partea corpului. Poti sa alternezi statul in sa cu statul in picioare.

Autor: Nuage

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui