Skip to article

Muschi in loc de grasime?

Muschi in loc de grasime: abdomen, flancuri, sub barbie la barbati si fese, coapse, eventual abdomenul inferior la femei. Se poate dezvolta destul de usor masa musculara, insa tesutul adipos este extrem de greu de eliminat, in ciuda incercarilor uneori disperate, materializate prin diverse tipuri de cure de slabire.

Un om obisnuit poate tine o cura de slabire fara sa-si faca probleme in ceea ce priveste masa musculara si este incantat cand constata ca perimetrul abdominal a scazut cu cativa centimetri, iar cantarul arata cu cateva kilograme mai putin.

Dar ce ar fi de facut in cazul persoanelor care au cateva depozite de tesut adipos nedorit, pe care evident vor sa il elimine, insa in acelasi timp vor sa-si mentina masa musculara, ba chiar sa mai adauge?

Este perfect adevarat ca daca adopti un regim alimentar de slabire extrem de restrictiv, nu ai nici o sansa sa cresti in masa musculara, deoarece nu exista suficiente rezerve energetice si materiale pentru a se produce acest lucru. Prioritatea trebuie sa fie mentinerea masei musculare existente. Secretul este sa gasesti un echilibru intre regimul de slabire si aportul mare de proteine, astfel incat sa poti creste in masa musculara si in acelasi timp sa dai jos grasimea.

Mesele trebuie sa fie mici si la intervale regulate, iar aportul de proteine trebuie mentinut ridicat.

Se vor evita cu strictete alimentele bogate in zaharuri concentrate (dulciuri) si cele cu adausuri de substante artificiale.

Antrenamentul trebuie sa ramana intens, chiar si in acesta perioada in care se doreste eliminarea tesutului adipos. Veti putea sa va antrenati puternic chiar si in conditiile in care aportul caloric general este redus, cu conditia ca aportul carbohidratilor sa fie suficient incat sa sustina desfasurarea efortului fizic.

Ideal este ca exercitiile aerobice sa fie efectuate in zile diferite sau cel putin in alt moment al zilei fata de antrenamentul de forta, astfel incat sa nu interfere la nivel de consum energetic si de nutrienti. Sedintele vor avea o durata de 30-40 de minute si vor consta in 2-3 exercitii. Intensitatea trebuie sa fie redusa, aproximativ 55-60% din frecventa cardiaca maxima.

Trebuie urmat un regim bogat in proteine, dar cu aport redus de glucide si lipide (includeti insa acizii grasi esentiali), bogat in lichide, legume si fructe.

Articolul face parte din concursul "Ele.ro este site-ul tau" - 26 Aprilie

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!