Skip to article

Ora de fitness - pe ce sa te focusezi

Stii ca sportul are un aport important in modelarea siluetei si stii ca exercitiul fizic practicat in mod regulat te poate ajuta sa pierzi kilogramele in exces.

Insa mai trebuie sa stii de asemenea ca exista niste reguli importante in ceea ce priveste eficacitatea unui exercitiu fizic. Iata care sunt acestea:

Asigura-ti o forma fizica buna
Mai ales in cazul antrenamentelor "de rezistenta" o forma fizica buna iti asigura calea catre success.

Degeaba vrei performanta daca organismul tau nu este obisnuit cu efortul intens si sustinut. Nu vei reusi decat sa te alegi cu febra muscular, intinderi sau entorse sau pur si simplu cu un organism vlaguit care nu da deloc randament.

Unul dintre cele mai comune si simple exercitii de fortificare abdominala de exemplu este sa stai in fata oglinzii, in pozitie dreapta, cu talpile paralele la aceeasi distanta cu deschiderea umerilor.

Pliaza-ti genunchii la 45 de grade, insa tine in continuare spatele drept. Incordeaza muschii abdominali.

Aceasta pozitie iti permite sa iti protejezi coloana si zona inferioara a bazinului punand la treaba muschii abdominali care vor prelua cea mai mare parte din efort.

Poti incerca acesat pozitie de fiecare data cand te ridici din pozitia sezut in picioare. Invata sa iti simti muschii abdominali.

Fii constienta intotdeauna de respiratie
Mai ales atunci cand trebuie sa ridici o greutate sau sa efectuezi genuflexiuni, fii constienta de ritmul propriei respiratii si invata sa ti-l controlezi.

Respiratia neregulata iti oboseste inutil si periculos organismul si intrerupe fluxul normal de oxygen catre muschi si creier.

In cazul unui exercitiu fizic intens este foarte important ca ritmul respiratiei sa nu se opreasca, deoarece acest lucru duce inevitabil la un efort dublat pentru inima sa pompeze suficient oxigen cat este necesar organismului sa se conformeze.

Unul din sfaturile specialistilor este ca inaintea unui efort intens sa inspiram profund pana ce capacitatea plamanilor este plina.

De abia apoi ne putem angaja in efortul sustinut. Plamanii au suficient oxigen cat sa duca la bun sfarsit treaba.

Pune pret pe calitate si nu pe cantitate
De multe ori din dorinta de a scapa de un exercitiu fizic care ne displace dar care este necesar sa fie efectuat in mai multe serii de repetari, avem tendinta sa marim ritmul exercitiului pentru a-l termina mai repede. O strategie total gresita.

Organismul oboseste inutil iar inima nu mai are timp sa pompeze oxigen. Nu stam cat este nevoie in pozitia respectiva iar muschiul antrenat nu arde efient grasimea din zona lucrata.

De cele mai multe ori un exercitiu are efectul scontat in momentul in care ii simtitm efectiv eficacitatea. Adica atunci cand simtim fizic muschii lucrand, prin binecunoscuta senzatie de caldura.

Insa acest lucru nu se poate intampla daca efectuam o serie de 20 de abdomen in 30 de secunde!

Articole recomandate

Cele mai comune greseli pe care le faci la masa de seara Cele mai comune greseli pe care le faci la masa de seara
De obicei, micul dejun si pranzul sunt consumate pe fuga, ceea ce transforma masa de seara in cea mai importanta masa a zilei. Mare greseala, spun nutritionistii! Ce alte greseli faci, probabil, si tu la masa de seara? Iata cateva exemple explicate de dr. J. Cheskin, directorul Centrului de
Dieta cu lamaie: slabeste 10 kilograme in 16 zile Dieta cu lamaie: slabeste 10 kilograme in 16 zile
Dieta cu lamaie este recomandata persoanelor care nu pot tine o dieta restrictiva. Aceasta dieta este usor de urmat si te ajuta sa scapi de 10 kilograme in doar 16 zile.  În prima zi se va bea zeama de la o lămâie, în a doua zi, sucul a două lămâi, în a
Vrei sa slabesti? Iata cate calorii ar trebui sa mananci zilnic Vrei sa slabesti? Iata cate calorii ar trebui sa mananci zilnic
Cum sa slabesti. Daca vrei sa slabesti si sa-ti mentii silueta, kilogramele pe care le ai in prezent te pot ajuta. Mai exact, cu ajutorul lor poti afla cate calorii trebuie sa mananci zilnic pentru a te mentine in forma. Daca mananci mai multe calorii decat este necesar, degeaba respecti
Tii cura de slabire? Iata ce deserturi ai voie Tii cura de slabire? Iata ce deserturi ai voie
Cura de slabire sau mai degraba infometarea este pentru multi oameni, din pacate, raspunsul corect pentru a scapa de kilogramele in plus. Nu este insa si parerea specialistilor care ii sfatuiesc pe doritori sa aleaga o cura de slabire care sa ii ajute sa piarda treptat din surplusul de greutate,
De ce e important sa apelezi la nutritionist cand vrei sa incepi o dieta De ce e important sa apelezi la nutritionist cand vrei sa incepi o dieta
Daca vrei sa dai jos cateva kilograme sau dimpotriva vrei sa adaugi cateva kilograme, e bine sa apelezi la un specialist in nutritie. Pentru a evita astfel de situatii e bine sa cauti un medic sau un nutritionist absolvent al facultatii de nutritie. Cum te poate ajuta un specialist in nutritie In
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda