Skip to article

Osteoporoza si sportul

Articol oferit de Muscle Maker

Ce este osteoporoza?
Afectiune caracterizata prin scaderea densitatii osoase si modificarea arhitecturii osoase.

De ce apare?
Exista multipli factori de risc pentru declansarea osteoporozei, printre care: factori ereditari, fumatul (interfera cu efectele estrogenilor asupra oaselor), sedentarismul, obezitatea, alcoolul (scade absorbtia calciului), deficit de vitamina D, factori endocrini (scaderea secretiei estrogenilor), interventii chirurgicale la nivelul stomacului sau histerectomii, medicamentele (tratamentul indelungat cu antiinflamatoare steroidiene - cortizon, cu antiepileptice, cu hormone tiroidieni ) etc.

Sexul feminin este predispus sa faca osteoporoza mai ales postmenopauza, fiind o boala care de obicei apare si evolueaza o data cu menopauza. Osteoporoza poate aparea si la barbati in urma administrarii unui tratament medicamentos, sau la varste inaintate. Exista si osteoporoza idiopatica, a carei cauza nu este cunoscuta, care apare la varste tinere..
Osteoporoza si sportul


De ce apare mai des la femei?
Osul este un tesut viu care se afla intr-un proces continuu de formare si liza. Estrogenul determina cresterea formarii osose si reduce liza osoasa. O data cu scaderea secretiei acestui hormon, la menopauza, scade si densitatea osoasa pentru ca gradul de liza osoasa este mai accelerat decat gradul de refecere.

Cum poate fi detectata osteoporoza ?
Osteoporoza nu are semne premonitorii ea instalandu-se insidios. Odata instalata ea duce la scaderea in inaltime, la aparitia cifozei, a genului varum si la cresterea riscului de fractura care poate fi invalidanta.

Osteoporoza poate fi detectata print-o analiza a densitatii mineral-osoase care este recomandata femeilor de peste 50 de ani, sau celor care au intrat la menopoauza, cu recontrol o data pe an.

Cum poate fi prevenita?
S-a demonstrat ca sportul duce la cresterea densitatii osoase astfel incat intarzie aparitia bolii. El trebuie parcticat cat mai de timpuriu astfel incat boala sa fie intarziata cat mai mult. Exista studii care au demonstrat ca sportul este benefic si pacientilor care sufera de osteoporoza, chiar de osteoporoza grava, si ca miscarea duce la cresterea denistatii osoase chiar si dupa instalarea bolii. In cazuri cu osteoporoza grava este nevoie de o stricta supraveghere in efectuarea exercitiilor datorita riscului de fractura. Yogilatesul este un sport recomandat atat celor care isi doresc sa previna cat si celor care isi doresc sa trateze aceasta afectiune, gradul de dificultatea al exercitiilor fiind bineinteles diferit.

Este importanta de asemenea si o alimentatie sanatoasa bogata in calciu si vitamina D, saraca in lipide de origine animala., scaderea in greutate, un consum moderat de alcool si abandonarea fumatului.

Care este tratamentul?
Daca considerati ca suferiti de osteoporoza trebuie sa consultati un medic si el va va institui un tratament individualizat de lunga durata.


Codruta Pentiuc - Trainer Muscle Maker

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui