Skip to article

Pregateste-ti corpul pentru sporturile de iarna!

Pregateste-ti corpul pentru sporturile de iarna!
Ti-ai rezervat o saptamana la schi, iar tentatia de a lua cu asalt partiile este mare? Iata cateva sfaturi pentru pregatirea fizica a corpului tau!

Fie ca esti sedentara sau sportiva, ai nevoie sa-ti imbunatatesti rezistenta, sa-ti antrenezi articulatiile si muschii. Schiul este un sport de alunecare, ce necesita o conditie fizica ireprosabila, cu atat mai mult cu cat se practica in mod intensiv, in fiecare zi.

Lucreaza la rezistenta corpului practicand cardio-training: jogging, inot, bicicleta (chiar si de apartament), role sau mers. Obiectivul este sa reusesti sa mentii un ritm confortabil pentru o jumatate de ora sau o ora pe zi. Poti sa-ti creezi chiar un grup de antrenament, care sa te motiveze.

Dezvolta-ti muschii prin cateva exercitii zilnice. Trebuie sa-ti lucrezi abdominalii, fesierii, coapsele, gambele, dar si tricepsii si cvadricepsii. La sala de fitness sau in confortul propriei case, nu are sens sa te incarci cu greutati prea grele. Lucreaza cu greutati usoare in mod dinamic. Urca scarile doua cate doua, cu genunchii sus.

Pentru a-ti pregati articulatiile de schi, iti trebuie muschi de beton. Cvadricepsii (muschii coapselor) iti dau flexibilitate pe schiuri si iti permit amortizarea socurilor in genunchi.

Incalzirea dinaintea zilei de schi este esentiala si obligatorie. Nu uita ca sporturile de iarna se practica in frig, si ca nici muschii, nici articulatiile nu vor sa fie bruscate in conditii cliamtice vitrege, fara sa fie incalzite.

De asemenea, sunt absolut necesare si exercitiile de intindere, pentru a elimina riscurile de tensionare a muschilor si de luxatii.

Sfatul nostru

Ai mare grija cum reglezi schiurile, iar daca nu te pricepi, roaga pe cineva sa te ajute. Multe din accidentele care au loc pe partiile de schi se datoreaza reglajului prost al elementelor de fixare.

Articole recomandate

Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna
Toamna este anotimpul perfect pentru a scapa de cateva kilograme in plus! Muraturile, pe care numeroase gospodine le pregatesc, pot ajuta la pierderea kilogramelor.  Pe langa faptul ca sunt bogate in vitamine, muraturile au foarte putine calorii. Un castravete murat de aproximativ 140 de
Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea
Barbia dubla este un element estetic deranjant pentru multe dintre femei. Desi pare greu sa scapi de ea, exista cateva exercitii care te pot ajuta sa recapeti fermitatea pielii de sub barbie. Iata 7 exercitii simple pentru a scapa de barbia dubla. 1. Ridica barbia Stai dreapta, cu umerii impinsi
Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir
Ghimbirul poate fi un aliat de nadejde un lupta cu kilogramele in plus. Este un  puternic antioxidant, cu proprietati anti-inflamatorii, care ajuta la eliminarea toxinelor din organism.  Aplicat pe zonele cu probleme, ghimbirul poate ajuta la eliminarea grasimii. Iti poti face la tine
Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti
Ai incercat sa tii diete, insa nu ai obtinut rezultatele dorite si nu ai reusit sa slabesti? Nutritionistii atrag atentia ca foarte multe persoane fac adesea greseli atunci cand incep un regim de slabire. Iata cateva dintre cele mai frecvente greseli care te pot impiedica sa slabesti:  Te
Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi
Vrei sa slabesti usor si rapid? Poti apela la o dieta cu lamai. Aceste fructe sunt bogate in vitamina C si au numeroase beneficii pentru sanatate. Intaresc sistemul imunitar, stimuleaza tranzitul intestinal si ajuta la eliminarea toxinelor din corp, de aceea sunt recomandate adesea persoanelor care