Skip to article

Pregateste-ti corpul pentru sporturile de iarna!

Ti-ai rezervat o saptamana la schi, iar tentatia de a lua cu asalt partiile este mare? Iata cateva sfaturi pentru pregatirea fizica a corpului tau!

Fie ca esti sedentara sau sportiva, ai nevoie sa-ti imbunatatesti rezistenta, sa-ti antrenezi articulatiile si muschii. Schiul este un sport de alunecare, ce necesita o conditie fizica ireprosabila, cu atat mai mult cu cat se practica in mod intensiv, in fiecare zi.

Lucreaza la rezistenta corpului practicand cardio-training: jogging, inot, bicicleta (chiar si de apartament), role sau mers. Obiectivul este sa reusesti sa mentii un ritm confortabil pentru o jumatate de ora sau o ora pe zi. Poti sa-ti creezi chiar un grup de antrenament, care sa te motiveze.

Dezvolta-ti muschii prin cateva exercitii zilnice. Trebuie sa-ti lucrezi abdominalii, fesierii, coapsele, gambele, dar si tricepsii si cvadricepsii. La sala de fitness sau in confortul propriei case, nu are sens sa te incarci cu greutati prea grele. Lucreaza cu greutati usoare in mod dinamic. Urca scarile doua cate doua, cu genunchii sus.

Pentru a-ti pregati articulatiile de schi, iti trebuie muschi de beton. Cvadricepsii (muschii coapselor) iti dau flexibilitate pe schiuri si iti permit amortizarea socurilor in genunchi.

Incalzirea dinaintea zilei de schi este esentiala si obligatorie. Nu uita ca sporturile de iarna se practica in frig, si ca nici muschii, nici articulatiile nu vor sa fie bruscate in conditii cliamtice vitrege, fara sa fie incalzite.

De asemenea, sunt absolut necesare si exercitiile de intindere, pentru a elimina riscurile de tensionare a muschilor si de luxatii.

Sfatul nostru

Ai mare grija cum reglezi schiurile, iar daca nu te pricepi, roaga pe cineva sa te ajute. Multe din accidentele care au loc pe partiile de schi se datoreaza reglajului prost al elementelor de fixare.

Articole recomandate

10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe