Skip to article

Principiile de baza ale fitness-ului

In ciuda multor presupuneri, cu care deja ne-am obisnuit, fitness-ul nu este doar un culturism cu greutati mai mici si rezultate pe masura. Fitness-ul inseamna conditie fizica si cuprinde: mers, alergare, pedalare, stretching, exercitii la diferite aparate, metode de relaxare si intinderi, toate efectuate sub indrumarea unui profesor de sport.

Pentru moment vom vorbi despre antrenamentul cu greutati, la sala. Iata care sunt principiile de baza ale fitness-ului pentru cresterea masei musculare si obtinerea rezultatelor optime.

Antrenamentul de mare viteza

Consta in coborarea greutatii in mod controlat si apoi contractarea exploziva a muschilor, pentru a ridica greutatea cat mai rapid cu putinta. Principiul confuziei musculare - prevede schimbarea periodica a exercitiilor destinate unei grupe musculare, sau a ordinii acestora in antrenament, pentru a evita adaptarea muschiului la un anume tip de antrenament.

Principiul contractiei de varf

Poate fi inclus in seturile care necesita executarea ritmica a repetarilor succesive si consta in accentuarea contractiei (incordarea puternica) in partea superioara a miscarii.

Principiile de baza ale fitness-ului

Principiul piramidarii greutatilor

Consta in varierea numarului de repetari si greutati de la set la set, fie de la usor la greu, fie de la greu la usor.

Principiul repetarilor fortate

Consta in repetarea a catorva repetari suplimentare, dupa ce se simte oboseala. Repetarile se realizeaza cu ajutorul unui partener, dar este foarte important ca acesta sa ajute doar atat cat este nevoie pentru a continua ridicarea greutatii si sa nu faca el exercitiul in locul tau.

Principiul repetarilor partiale

Pentru a mari intensitatea antrenamentelor, se pot face 2-3 repetari partiale la finalul setului, ceea ce ajuta foarte mult la acumularea acidului lactic necesar unei cresteri musculare intense.

Principiul seturilor super-lente

Necesita executarea fiecarei repetari pe o durata de 20-60 de secunde, pentru a solicita mai multi muschi.

Principiul supraincarcarii

Greutatile sunt marite progresiv pe parcursul cresterii numarului de antrenamente. Astfel, odata cu trecerea timpului vei deveni din ce in ce mai puternica, facand acelasi numar de repetari cu greutati mai mari.

Principiul trisarii

Permite folosirea greutatii pentru a termina o repetare care pare imposibila. Obiectivul acestui principiu este de a depasi epuizarea musculara momentana, suprasolicitand muschiul, astfel incat acesta sa creasca in marime si forta.

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui