Skip to article

Principiile de baza ale fitness-ului

In ciuda multor presupuneri, cu care deja ne-am obisnuit, fitness-ul nu este doar un culturism cu greutati mai mici si rezultate pe masura. Fitness-ul inseamna conditie fizica si cuprinde: mers, alergare, pedalare, stretching, exercitii la diferite aparate, metode de relaxare si intinderi, toate efectuate sub indrumarea unui profesor de sport.

Pentru moment vom vorbi despre antrenamentul cu greutati, la sala. Iata care sunt principiile de baza ale fitness-ului pentru cresterea masei musculare si obtinerea rezultatelor optime.

Antrenamentul de mare viteza

Consta in coborarea greutatii in mod controlat si apoi contractarea exploziva a muschilor, pentru a ridica greutatea cat mai rapid cu putinta. Principiul confuziei musculare - prevede schimbarea periodica a exercitiilor destinate unei grupe musculare, sau a ordinii acestora in antrenament, pentru a evita adaptarea muschiului la un anume tip de antrenament.

Principiul contractiei de varf

Poate fi inclus in seturile care necesita executarea ritmica a repetarilor succesive si consta in accentuarea contractiei (incordarea puternica) in partea superioara a miscarii.

Principiile de baza ale fitness-ului

Principiul piramidarii greutatilor

Consta in varierea numarului de repetari si greutati de la set la set, fie de la usor la greu, fie de la greu la usor.

Principiul repetarilor fortate

Consta in repetarea a catorva repetari suplimentare, dupa ce se simte oboseala. Repetarile se realizeaza cu ajutorul unui partener, dar este foarte important ca acesta sa ajute doar atat cat este nevoie pentru a continua ridicarea greutatii si sa nu faca el exercitiul in locul tau.

Principiul repetarilor partiale

Pentru a mari intensitatea antrenamentelor, se pot face 2-3 repetari partiale la finalul setului, ceea ce ajuta foarte mult la acumularea acidului lactic necesar unei cresteri musculare intense.

Principiul seturilor super-lente

Necesita executarea fiecarei repetari pe o durata de 20-60 de secunde, pentru a solicita mai multi muschi.

Principiul supraincarcarii

Greutatile sunt marite progresiv pe parcursul cresterii numarului de antrenamente. Astfel, odata cu trecerea timpului vei deveni din ce in ce mai puternica, facand acelasi numar de repetari cu greutati mai mari.

Principiul trisarii

Permite folosirea greutatii pentru a termina o repetare care pare imposibila. Obiectivul acestui principiu este de a depasi epuizarea musculara momentana, suprasolicitand muschiul, astfel incat acesta sa creasca in marime si forta.

Articole recomandate

Dieta cu carne: slabeste 3 kilograme intr-o saptamana Dieta cu carne: slabeste 3 kilograme intr-o saptamana
Dieta cu carne este una foarte usor de tinut. Este satioasa, contine 3 mere si o gustare, iar intr-o saptamana te poate ajuta sa scapi de 3 kilograme.  Aceasta cura de slabire este ideala pentru vara, mai ales daca iti doresti sa arati bine la plaja in doar cateva zile. Iată meniul
Ce presupune tratamentul de slabire cu Accent Prime? Ce presupune tratamentul de slabire cu Accent Prime?
De cele mai multe ori pentru a ne bucura de o silueta de invidiat, nu este suficient sa avem o dieta echilibrata si un program regulat pentru activitatea fizica, ci si de tratamente corporale. Odata cu trecerea anilor ne confruntam cu 2 probleme: depunerile localizate de grasime in anumite zone ale
Diete sanatoase: Dieta alcalina - calea catre longevitate, vitalitate, sanatate Diete sanatoase: Dieta alcalina - calea catre longevitate, vitalitate, sanatate
Dieta alcalina este o notiune relativ recenta, desi la baza ei stau lucruri stiute de mii de ani care au capatat o forma concreta in anii ’20. Este vital sa cunoastem aceste informatii despre alimentatia alcalina si opusul ei, alimentatia acida pentru ca, in general, starea de boala este
Dieta cardiologilor: slabesti 2 kilograme pe zi Dieta cardiologilor: slabesti 2 kilograme pe zi
Dieta cardiologilor este un regim de slabire adresat persoanele care au mari probleme cu greutatea. Daca este urmata cu strictete, aceasta dieta te poate ajuta sa slabesti pana la 2 kilograme pe zi.  La micul dejun se servesc fructe in fiecare zi, precum piersici, portocale, pepeni, pere
Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus
Inca de la inceputul acestui secol, ne confruntam treptat cu o mediatizare a siluetelor perfecte de fotomodel. Prin evolutia tehnologiei acest lucru a prins si mai repede avant, fiind tot mai des in legatura cu aspectul ideal si kilogramele ideale. Apropierea cat mai mult de greutatea ideala
Link-uri recomandate:designer interior onlinedesigner interior bucurestinikydecor.romobilier living preturiclassic interior design
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda