Skip to article

Principiile de baza ale fitness-ului

Principiile de baza ale fitness-ului
In ciuda multor presupuneri, cu care deja ne-am obisnuit, fitness-ul nu este doar un culturism cu greutati mai mici si rezultate pe masura. Fitness-ul inseamna conditie fizica si cuprinde: mers, alergare, pedalare, stretching, exercitii la diferite aparate, metode de relaxare si intinderi, toate efectuate sub indrumarea unui profesor de sport.

Pentru moment vom vorbi despre antrenamentul cu greutati, la sala. Iata care sunt principiile de baza ale fitness-ului pentru cresterea masei musculare si obtinerea rezultatelor optime.

Antrenamentul de mare viteza

Consta in coborarea greutatii in mod controlat si apoi contractarea exploziva a muschilor, pentru a ridica greutatea cat mai rapid cu putinta. Principiul confuziei musculare - prevede schimbarea periodica a exercitiilor destinate unei grupe musculare, sau a ordinii acestora in antrenament, pentru a evita adaptarea muschiului la un anume tip de antrenament.

Principiul contractiei de varf

Poate fi inclus in seturile care necesita executarea ritmica a repetarilor succesive si consta in accentuarea contractiei (incordarea puternica) in partea superioara a miscarii.

Principiile de baza ale fitness-ului

Principiul piramidarii greutatilor

Consta in varierea numarului de repetari si greutati de la set la set, fie de la usor la greu, fie de la greu la usor.

Principiul repetarilor fortate

Consta in repetarea a catorva repetari suplimentare, dupa ce se simte oboseala. Repetarile se realizeaza cu ajutorul unui partener, dar este foarte important ca acesta sa ajute doar atat cat este nevoie pentru a continua ridicarea greutatii si sa nu faca el exercitiul in locul tau.

Principiul repetarilor partiale

Pentru a mari intensitatea antrenamentelor, se pot face 2-3 repetari partiale la finalul setului, ceea ce ajuta foarte mult la acumularea acidului lactic necesar unei cresteri musculare intense.

Principiul seturilor super-lente

Necesita executarea fiecarei repetari pe o durata de 20-60 de secunde, pentru a solicita mai multi muschi.

Principiul supraincarcarii

Greutatile sunt marite progresiv pe parcursul cresterii numarului de antrenamente. Astfel, odata cu trecerea timpului vei deveni din ce in ce mai puternica, facand acelasi numar de repetari cu greutati mai mari.

Principiul trisarii

Permite folosirea greutatii pentru a termina o repetare care pare imposibila. Obiectivul acestui principiu este de a depasi epuizarea musculara momentana, suprasolicitand muschiul, astfel incat acesta sa creasca in marime si forta.

Articole recomandate

Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea
Barbia dubla este un element estetic deranjant pentru multe dintre femei. Desi pare greu sa scapi de ea, exista cateva exercitii care te pot ajuta sa recapeti fermitatea pielii de sub barbie. Iata 7 exercitii simple pentru a scapa de barbia dubla. 1. Ridica barbia Stai dreapta, cu umerii impinsi
Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir
Ghimbirul poate fi un aliat de nadejde un lupta cu kilogramele in plus. Este un  puternic antioxidant, cu proprietati anti-inflamatorii, care ajuta la eliminarea toxinelor din organism.  Aplicat pe zonele cu probleme, ghimbirul poate ajuta la eliminarea grasimii. Iti poti face la tine
Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti
Ai incercat sa tii diete, insa nu ai obtinut rezultatele dorite si nu ai reusit sa slabesti? Nutritionistii atrag atentia ca foarte multe persoane fac adesea greseli atunci cand incep un regim de slabire. Iata cateva dintre cele mai frecvente greseli care te pot impiedica sa slabesti:  Te
Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi
Vrei sa slabesti usor si rapid? Poti apela la o dieta cu lamai. Aceste fructe sunt bogate in vitamina C si au numeroase beneficii pentru sanatate. Intaresc sistemul imunitar, stimuleaza tranzitul intestinal si ajuta la eliminarea toxinelor din corp, de aceea sunt recomandate adesea persoanelor care
Corina Caragea s-a ingrasat 5 kilograme in timpul pandemiei. Ce dieta a tinut ca sa scape de ele Corina Caragea s-a ingrasat 5 kilograme in timpul pandemiei. Ce dieta a tinut ca sa scape de ele
Corina Caragea a avut de luptat cu cateva kilograme in plus pe care le-a acumulat in timpul pandemiei. Prezentatoarea TV a marturisit ca s-a ingrasat 5 kilograme in perioada in care a fost nevoita sa stea in casa. A invatat sa faca prajituri in timpul izolarii, iar miscare nu a mai putut sa