Skip to article

Sfaturi de fitness la inceput de primavara

Sfaturi de fitness la inceput de primavara
Dupa o iarna epuizanta organismul nostru simte nevoia de miscare.

Insa ca acest lucru sa iti aduca numai beneficii, tine cont de sfaturile specialistilor si nu incepe antrenamentul de primavara in tromba, caci risti sa te epuizezi inainte de a obtine rezultate.

Incet dar sigur.
Muschii tai si-au pierdut tonicitatea si forta pe care o aveau in toamna, asa ca nu ii forta cand incepi exercitiile.

In ciuda programului incarcat din timpul saptamanii fa-ti timp pentru exercitii macar de 3 ori pe saptamana cate 30 de minute. Nu lasa fitnessul doar pe weekend caci risti sa te alegi cu intinderi musculare, entorse sau febra. Si nici rezultatele nu vor fi pe masura efortului.

Nu forta inima.
In cazul in care programul tau de fitness de anul trecut era unul riguros, atunci cu siguranta ca ti-ai si monitorizat efortul facut si stii in ce limite te incadrai in ceea ce priveste efortul depus de inima in timpul exercitiilor.

Incepe anul acesta mentinandu-ti ritmul cardiac putin mai jos decar era el in mijlocul verii si urca putin cate putin pe parcursul catorva saptamani. Astfel inima se va obisnui treptat dar sigur din nou, cu efortul.

Acorda-i corpului 6 saptamani de gratie.
In functie de cat de activa sau inactiva ai fost anul ce a trecut, in aceeasi masura iti vei aduce organismul la nivelul de tonicitate dorit.

Insa nu fa greseala sa il fortezi pentru ca nu mai este obisnuit cu efortul intens. Acorda-i ceva timp sa "isi intre din nou in ritm" si vei vedea ca incepe sa raspunda din ce in ce mai bine la efort, pe masura ce trec saptamanile.

Evita comparatiile premature.
Obisnuiai in toamna sa alergi fara intrerupere 3 km dimineata si apoi mai faceai inca 30 de minute de streching intens, alaturi de obisnuitele abdomene? Le vei face si anul acesta fara efort, insa nu acum, la inceput.

Asa ca este inutil sa compari performantele de atunci cu cele de inceput de sezon, caci nu te va ajuta cu nimic. Mai bine iti stabilesti un program riguros, bine structurat, progresiv, de care sa te tii cu strasnicie.

Articole recomandate

Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata
Te-ai ingrasat cateva kilograme de sarbatori si vrei sa slabesti repede, fara sa faci insa prea multe eforturi si fara sa renunti la dulce? Iti propunem o dieta simpla si rapida, care te va ajuta sa scapi usor de kilogramele nedorite, fara sa te infometezi. In cateva zile, vei da jos cu siguranta
Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist
Nutriționistul Cristian Mărgărit a dezvăluit care este secretul pentru a controla foamea. Nu este vorba despre niste reguli stricte, ci despre niste masuri mult mai simple, la care cu siguranta nu te-ai fi gandit ca au un efect atat de important in organismul tau. 
Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe