Skip to article

Sfaturi de fitness la inceput de primavara

Sfaturi de fitness la inceput de primavara
Dupa o iarna epuizanta organismul nostru simte nevoia de miscare.

Insa ca acest lucru sa iti aduca numai beneficii, tine cont de sfaturile specialistilor si nu incepe antrenamentul de primavara in tromba, caci risti sa te epuizezi inainte de a obtine rezultate.

Incet dar sigur.
Muschii tai si-au pierdut tonicitatea si forta pe care o aveau in toamna, asa ca nu ii forta cand incepi exercitiile.

In ciuda programului incarcat din timpul saptamanii fa-ti timp pentru exercitii macar de 3 ori pe saptamana cate 30 de minute. Nu lasa fitnessul doar pe weekend caci risti sa te alegi cu intinderi musculare, entorse sau febra. Si nici rezultatele nu vor fi pe masura efortului.

Nu forta inima.
In cazul in care programul tau de fitness de anul trecut era unul riguros, atunci cu siguranta ca ti-ai si monitorizat efortul facut si stii in ce limite te incadrai in ceea ce priveste efortul depus de inima in timpul exercitiilor.

Incepe anul acesta mentinandu-ti ritmul cardiac putin mai jos decar era el in mijlocul verii si urca putin cate putin pe parcursul catorva saptamani. Astfel inima se va obisnui treptat dar sigur din nou, cu efortul.

Acorda-i corpului 6 saptamani de gratie.
In functie de cat de activa sau inactiva ai fost anul ce a trecut, in aceeasi masura iti vei aduce organismul la nivelul de tonicitate dorit.

Insa nu fa greseala sa il fortezi pentru ca nu mai este obisnuit cu efortul intens. Acorda-i ceva timp sa "isi intre din nou in ritm" si vei vedea ca incepe sa raspunda din ce in ce mai bine la efort, pe masura ce trec saptamanile.

Evita comparatiile premature.
Obisnuiai in toamna sa alergi fara intrerupere 3 km dimineata si apoi mai faceai inca 30 de minute de streching intens, alaturi de obisnuitele abdomene? Le vei face si anul acesta fara efort, insa nu acum, la inceput.

Asa ca este inutil sa compari performantele de atunci cu cele de inceput de sezon, caci nu te va ajuta cu nimic. Mai bine iti stabilesti un program riguros, bine structurat, progresiv, de care sa te tii cu strasnicie.

Articole recomandate

Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea
Barbia dubla este un element estetic deranjant pentru multe dintre femei. Desi pare greu sa scapi de ea, exista cateva exercitii care te pot ajuta sa recapeti fermitatea pielii de sub barbie. Iata 7 exercitii simple pentru a scapa de barbia dubla. 1. Ridica barbia Stai dreapta, cu umerii impinsi
Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir
Ghimbirul poate fi un aliat de nadejde un lupta cu kilogramele in plus. Este un  puternic antioxidant, cu proprietati anti-inflamatorii, care ajuta la eliminarea toxinelor din organism.  Aplicat pe zonele cu probleme, ghimbirul poate ajuta la eliminarea grasimii. Iti poti face la tine
Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti
Ai incercat sa tii diete, insa nu ai obtinut rezultatele dorite si nu ai reusit sa slabesti? Nutritionistii atrag atentia ca foarte multe persoane fac adesea greseli atunci cand incep un regim de slabire. Iata cateva dintre cele mai frecvente greseli care te pot impiedica sa slabesti:  Te
Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi
Vrei sa slabesti usor si rapid? Poti apela la o dieta cu lamai. Aceste fructe sunt bogate in vitamina C si au numeroase beneficii pentru sanatate. Intaresc sistemul imunitar, stimuleaza tranzitul intestinal si ajuta la eliminarea toxinelor din corp, de aceea sunt recomandate adesea persoanelor care
Corina Caragea s-a ingrasat 5 kilograme in timpul pandemiei. Ce dieta a tinut ca sa scape de ele Corina Caragea s-a ingrasat 5 kilograme in timpul pandemiei. Ce dieta a tinut ca sa scape de ele
Corina Caragea a avut de luptat cu cateva kilograme in plus pe care le-a acumulat in timpul pandemiei. Prezentatoarea TV a marturisit ca s-a ingrasat 5 kilograme in perioada in care a fost nevoita sa stea in casa. A invatat sa faca prajituri in timpul izolarii, iar miscare nu a mai putut sa