Skip to article

Tehnici pentru a reduce stresul

Stresul este parte din viata noastra, fie ca suntem constienti de asta sau nu. Intervine in activitatile noastre zilnice, in munca, in viata de cuplu, in cea sexuala… Cu totii avem insa in noi capacitatea de a reduce stresul, prin incredere, calm si putere. Aceste calitati, folosite impreuna, pot diminua semnificativ stresul cotidian.

Fiecare situatie pe care o intalnesti are potentialul de a fi stresanta, in functie de cum alegi sa o abordezi. Si prepararea unui sandvis poate fi stresanta daca iti faci griji ca te vei taia, dar in schimb de cele mai multe ori te gandesti la cat de bun va fi sandvisul. Acelasi lucru este valabil in celelalte segmente ale vietii. Daca vei invata cateva tehnici de reducere a stresului, vei putea sa te descurci cu toate problemele si neprevazutul pe care viata le aduce cu sine. Iata cateva tehnici de a reduce stresul.

Respira

Te gandesti ca respiri de milioane de ori pe zi si asta nu te-a ajutat sa te stresezi mai putin. Dar respiratia adanca iti relaxeaza intregul corp. Pune-ti mana pe stomac si inspira adanc. Incearca sa-ti faci stomacul sa se extinda, si expira pe gura, eliberand tot aerul pe care tocmai l-ai inspirat. Repeta acest lucru de 3-5 ori si corpul tau va incepe sa se relaxeze.

Tehnici pentru a reduce stresul

Antreneaza-ti gandurile

Uneori, cand esti stresata, gandurile tale o iau razna si devii si mai stresata. Te gandesti la ce s-ar putea intampla in loc sa te gandesti la ceea ce se-ntampla acum. In aceste momente incearca sa te concentrezi asupra momentului si sa iei totul pas cu pas. In loc sa te gandesti "oh, doamne, ce ma fac", gandeste "pot face asta". Gandeste pozitiv: "sunt desteapta, sunt frumoasa, pot trece peste asta"… si o vei face.

Alimenteaza-te

Cand viata devine aglomerata, alergam de colo - colo, incercand sa inghesuim totul in cele 24 de ore, uitand lucruri elementare cum ar fi mancatul. Idiferent cat de stresata sau ocupata ai fi, intotdeauna ar trebui sa-ti faci timp pentru a manca. Mancarea iti da energie. De asemenea iti da o pauza rapida de la orice ai face in clipa respectiva. Stai departe de mancarurile ce contin mult zahar, acestea iti vor da o doza rapida de energie apoi te vor face somnoroasa. In schimb, mananca fructe, legume si cereale pentru o doza suplimentara de energie.

Reincarca-te

Ridica-te, iesi afara si da o tura de parc. Fa niste sarituri, invarte-te prin bucatarie, fa orice timp de activitate fizica care iti poate pune sangele si muschii in miscare. Stresul iti tensioneaza corpul. Prin exercitii fizice vei elibera aceasta tensiune si vei reduce din stres, simtindu-te mult mai bine.

Nu uita sa dormi

Este foarte simplu - asigura-te ca primeste necesarul zilnic de ore de somn. Idiferent cate lucruri ai de facut sau cate lucruri iti trec prin minte, sacrificarea somnului nu ar trebui niciodata sa fie o optiune. Ai nevoie de cel putin opt ore de somn pe noapte pentru a te simti odihnita, destresata si gata sa infrunti o noua zi. Fa somnul o prioritate, si celelalte sarcini zilnice isi vor gasi si ele locul.

Articole recomandate

Slabeste cu RainzProtocol, noua Metoda Revolutionara de Slabit Slabeste cu RainzProtocol, noua Metoda Revolutionara de Slabit
Poate te intrebi cum poti să slăbești rapid prin metoda Online Training? Online Training (RainzProtocol) "> Online Training (RainzProtocol) este o metodă inovativă care nu doar că ușurează parcurgerea programelor de slăbit ci oferă
Uita de foame: 13 alimente care taie pofta de mancare Uita de foame: 13 alimente care taie pofta de mancare
E greu la dieta – mereu ti-e pofta de cate ceva si-ti vine sa te urci pe pereti, pentru ca ai taiat portiile la jumatate si simti ca o sa-ti fie foame pe viata. Nu si daca faci alegeri destepte si alegi mancaruri sanatoase, gustoase si care aduc rapid senzatia de satietate. 1. Avocado
Mancarea libaneza si beneficiile sale sanatoase Mancarea libaneza si beneficiile sale sanatoase
Preparatele libaneze fac parte din bucataria mediteraneeana. Bucataria mediteraneeana include multe ingrediente sanatoase cum ar fi cereale integrale, fructe, legume, amidonoase, peste si fructe de mare proaspete; grasimea animala este folosita foarte putin la gatit. Carnea de pui se regaseste mai
Dieta lui Dumnezeu face furori. Slabesti usor si nu te mai ingrasi niciodata Dieta lui Dumnezeu face furori. Slabesti usor si nu te mai ingrasi niciodata
Dieta lui Dumnezeu a luat nastere in Statele Unite ale Americii. Un nutriţionist pe nume Jordan Rubin a făcut o dietă, pe care a denumit-o şi ”dieta lui Dumnezeu”, după ce s-a inspirat din Vechiul Testament. ”Majoritatea oamenilor slăbesc
Dieta colorata, cea mai noua cura de slabire care face furori printre femei Dieta colorata, cea mai noua cura de slabire care face furori printre femei
Dieta colorata este cea mai noua cura de slabire, care face furori printre femeie. Este vorba despre un regim ce presupune consumul alimentelor grupate pe șase categorii, în funcție de culoare.  Fiecare zi a săptămânii este dedicată unei culori, la alegere:
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda