Skip to article

Urasti alergatul? Iti poti pastra silueta...mergand

Urasti alergatul? Iti poti pastra silueta...mergand
Obisnuiam sa alerg destul de des pana acum 2 ani, cand in urma unui accident am avut nevoie de o interventie chirurgicala la genunchi.

Care interventie, in ciuda efectului sau reparator al genunchiului cu pricina, mi-a lasat un mare handicap: imposibilitatea de a mai alerga, pentru cel putin inca 1 an dupa operatie.

Veste care m-a lasat cu gura cascata si cu o mare tristete pe chip. Insa salvarea a venit tot de la medicul chirurg, care mi-a recomandat un foarte bun ortoped, specializat in recuperare medicala, care cu rabdare si bunavointa mi-a explicat ca orice persoana isi poate pastra o excelenta conditie fizica fara alergare. Cum asa?

Se spune ca fiecare persoana duce cu ea zilnic in plimbarile sale 2 doctori: piciorul sau stang si piciorul sau drept.

Efortul fizic moderat este cel mai bun remediu pentru orice afectiune ce tine de sistemul muscular, articular sau osos. Efortul fizic facut cu cap si in urma indrumarilor specializate.

Care sunt beneficiile mersului?
Mersul pe jos este activitatea fizica cea mai naturala pe care un organism o poate face. Nu necesita resurse importante din partea inimii, plamanilor sau altor organe, in schimb ofera acestora tonus, sanatate si motricitate crescuta.

Ajuta inima
Nu este nevoie de ore intregi de mers pe jos. Nici macar de un mers sustinut. Unui organism ii sunt suficiente 35 de minute de mers pe jos, zilnic, pentru a-si pastra inima in parametrii optimi si pentru a reduce considerabil riscul unui atac de cord.

Regleaza tensiunea
Mergand regulat pe jos ajuti inima sa pompeze sange intr-un ritm normal si sa pastreze valorile tensiunii arteriale in limite. De asemenea sangele este pastrat in stare fluida, impiedicand aparitia trombozelor.

Intensifica arderile
Daca ai avut impresia ca doar alergand vei reusi sa dai kilograme jos, afla ca te-ai inselat. Mersul pe jos, intr-un ritm sustinut determina intensificarea arderilor de pana la 4 ori fata de cum erau acestea in repaus. Muschii incalziti ard grasimile si reduc depunerile inestetice din zona soldurilor, coapselor si gambelor.

Readuce optimismul
Orice efort fizic determina o secretie crescuta de endorfine, hormonul bunei dispozitii si al starii de bine. Asadar, continua sa mergi pe jos minimn 30 de minute, zilnic. Vei fi mai relaxata, mai vesela, mai dispusa la a combina miscarea cu o dieta echilibrata.

Vei pierde kilograme zambind, fara efort, cu un organism sanatos. Doar mergand.

Articole recomandate

Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme
Prezentatoarea TV Corina Danila a slabit 20 de kilograme. Vedeta a tinut o dieta prin care a dat restart metabolismului. Realizatoarea TV a eliminat din alimentatia sa toate alimentele nesanatoase.  Mai exact, a renuntat la zahar, paine, prajeli, covrigei, produse de patiserie, orez si
Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism