Skip to article

Dieta: 7 sfaturi pentru a-ti tine in frau pofta de dulce. Scapa de dependenta!

Dieta: 7 sfaturi pentru a-ti tine in frau pofta de dulce. Scapa de dependenta!
Tot mai multi oameni se lupta cu propria dependenta de dulciuri. Nu de putine ori, unii dintre ei pierd controlul si se confrunta cu toate problemele si dereglarile pe care le produce zaharul in organism: oboseala cronica, stari de depresie si de anxietate, afectiuni ale tenului, oscilatii de greutate etc.

Renuntarea brusca la acest tip de aliment te poate determina sa faci excese uneori. Pentru a nu cadea iar in capcana glucozei, iata cateva sfaturi care te vor ajuta sa-ti tii poftele in frau sau sa ti le satisfaci cu masura:

1. Programeaza-ti gustarile dulci

Evita sa consumi haotic dulciuri si incearca sa tii socoteala celor pe care le consumi. De asemenea, este foarte important sa te axezi pe acele delicii mai putin calorice, cum ar fi inghetata, ciocolata neagra sau briosele care nu contin gluten, preparate cu faina de migdale.

6 motive pentru care ar trebui sa consumi ciocolata neagra. Rasfata-te cu ceva dulce si sanatos!

2. Asigura-ti necesarul de nutrienti

Proteinele, grasimile sanatoase si carbohidratii bogati in fibre te vor ajuta sa-ti tii in frau pofta de dulce. Daca reusesti sa acoperi toata aceasta gama de nutrienti la mesele importante ale zilei, vei dobandi satietatea si energia necesare pentru a putea sa te gandesti mai putin la alimentele dulci pe care ai vrea sa le consumi.

3. Inlocuieste dulciurile industriale cu fructe

Chiar daca nu accepti ideea ca fructele pot lua locul desertului, consuma-le cu incredere de cate ori simti nevoia sa mananci dulce. Pentru a evita excesele, caci si fructele contin cantitati mari de zaharuri, cumpara-ti unele exotice sau ecologice, care vor costa mai mult si nu-ti vor permite consumul in cantitati industriale.

Studiu: un desert la micul dejun te ajuta sa slabesti. Iata 4 idei delicioase!

4. Da savoare alimentelor fara a adauga zahar

Daca obisnuiesti sa consumi cereale cu lapte, smoothie-uri sau parfait-uri cu iaurt dulci, intensifica-le aroma cu ajutorul mirodeniilor si al esentelor aromate, in loc sa le adaugi zahar. Poti folosi scortisoara, esenta de vanilie si de migdale, cuisoare sau chiar ghimbir pentru a spori savoarea alimentelor.

5. Nu-ti sabota eforturile

Daca urmezi un regim alimentar si incerci sa-ti intensifici rezultatele facand si sport, s-ar putea ca dupa exercitii sa simti ca iti scade glicemia si ca ai nevoie urgenta de ceva dulce. Nu te lasa dusa de val, caci astfel eforturile tale vor fi zadarnice. Limiteaza-te la a gusta ceva dulce si nu-ti permite sa consumi astfel de alimente in cantitati mari.

Cum sa trisezi cand tii dieta si totusi sa slabesti. 4 trucuri salvatoare!

6. Renunta la bauturile indulcite cu zahar

Inlocuieste zaharul din cafea cu sirop de agave, de artar sau cu indulcitor bio din stevie. Pe langa faptul ca acestea nu vor genera atat de multa glucoza in sangele tau si nu iti vor provoca pofta de mancare, mai au si alte avantaje in privinta sanatatii, cum ar fi faptul ca nu contin chimicale.

7. Atitudinea conteaza: nu-ti plange de mila pentru ca ai renuntat la dulciuri

Chiar daca ti se pare ca eforturile tale de abstinenta sunt supraomenesti, nu face mare caz din asta. Fii mandra de ceea ce ai realizat si imbratiseaza renuntarea la dulciuri ca pe o realizare, in loc sa o privesti ca pe o pierdere dupa care suferi.

Articole recomandate

5 sfaturi, usor de urmat, care te ajuta sa slabesti inca din prima zi de dieta 5 sfaturi, usor de urmat, care te ajuta sa slabesti inca din prima zi de dieta
Intr-o lume ideala, simplul fapt ca te gandesti sa pierzi in greutate ar trebui sa te ajute sa slabesti. In realitate insa, lucrurile sunt putin mai complicate, iar pierderea kilogramelor in plus se realizeaza doar cu eforturi, oricat de mici si neinsemnate ar parea acestea.Un sondaj realizat de
Dieta: 6 greseli pe care le faci fara sa stii si care nu te lasa sa slabesti Dieta: 6 greseli pe care le faci fara sa stii si care nu te lasa sa slabesti
Esti o impatimita a unui stil de viata bazat pe exercitii si o dieta alimentara corecta. Cu toate astea, nu reusesti sa arzi caloriile asa cum ti-ai dori, iar eforturile tale in lupta cu kilogramele in plus ajung sa fie in zadar. De vina s-ar putea sa fie micile greseli zilnice, pe care le faci
6 fructe de care trebuie sa te feresti daca vrei sa slabesti. Scoate-le din dieta! 6 fructe de care trebuie sa te feresti daca vrei sa slabesti. Scoate-le din dieta!
Fructele reprezinta una dintre cele mai importante categorii de alimente, insa daca vrei sa iti mentii silueta sau chiar sa slabesti, consumul lor trebuie sa fie moderat. Te intrebi de ce? Foarte simplu, deoarece fructele contin zahar, mai exact fructoza, care la fel ca zaharul rafinat te poate
Cum sa scoti zaharul din dieta ta. Slabeste usor, fara chin si sacrificii! Cum sa scoti zaharul din dieta ta. Slabeste usor, fara chin si sacrificii!
Pe cat de des intalnit in alimentatie, pe atat de neprietenos este cu silueta ta! Zaharul este unul dintre alimentele evitate in orice dieta, iar daca nu esti atenta ce mananci, organismul tau va avea de suferit. Nu putine sunt persoanele care chiar daca tin dieta , nu reusesc sa slabeasca. Iar
Dieta: 3 idei pentru un mic dejun sanatos si rapid. Retete usor de facut! Dieta: 3 idei pentru un mic dejun sanatos si rapid. Retete usor de facut!
Daca ai ramas in pana de idei si nu stii ce sa mai mananci dimineata sau daca pur si simplu te-ai saturat de vesnicele omlete si sendvisuri cu sunca si cascaval, ar trebui sa incerci sa-ti prepari cateva meniuri noi si bogate in nutrienti care sa-ti umple farfuria la cea mai importanta masa a
Dieta: 7 alimente care iti tin de foame mai mult timp. Include-le in alimentatie! Dieta: 7 alimente care iti tin de foame mai mult timp. Include-le in alimentatie!
E clar! Atunci cand te-ai ridicat de la masa si, la putin timp, tanjesti dupa o punga de chipsuri sau un croissant de la automatul de dulciuri amplasat pe holul biroului, ceva trebuie schimbat in regimul tau alimentar. Cu siguranta acesta nu include prea multe alimente care sa-ti tina de foame.Sunt