Skip to article

10 reguli de aur ale detoxifierii

Te simti greoaie si lipsita de tonus? Nu e de mirare: esti la finalul sarbatorilor de iarna, iar toxinele acumulate din alimentatie si lipsa activitatii fizice isi spun cuvantul. Pentru a incepe un 2010 in forma, se impune o dieta detoxifianta!

1. Incepe la momentul potrivit

Bazata pe principiul restrictiei alimentare, cura de detoxifiere necesita o vointa puternica. Este deci important s-o incepi intr-o perioada propice, cu putine solicitari fizice si intelectuale.

2. Respecta-i principiile

Mai putin drastica decat postul, cura de detoxifiere este o alternativa a acestuia, ce permite eliberarea corpului de toxine, ameliorarea sanatatii, revigorarea si infrumusetarea pielii. Evita consumul de alcool, cafea, nicotina si alte toxine. Privilegiaza alimentele cunoscute pentru actiunea lor detoxifianta: mar, avocado, sfecla rosie, varza, usturoiul, kiwi, alge .

3. Bea cat poti

Bea multa apa, in forme variate: plata, carbogazoasa, ceai, supe, bulion, sucuri de fructe (doar 100% naturale). La trezire, incepe-ti ziua cu un pahar mare de apa.

4. Fara alimente rafinate

Renunta la unt, branzeturi si painea alba, in schimb consuma alimente integrale, insa si pe acestea cu moderatie. Zaharul inlocuieste-l cu miere.

5. Mananca alimente gatite "al dente"

Indexul glicemic inseamna de fapt capacitatea alimentului respectiv de a fabrica zahar. Acesta depinde de aliment, dar si de modul de gatire. De exemplu, un morcov crud are un index glicemic de 25, dar ajunge la 90 cand este gatit. Iata de ce trebuie sa reduci timpul de gatire.

6. Maseaza-te

Fa-ti masaj o data pe saptamana, dupa baie, cu miscari ample, pentru a accelera viteza de eliminare a toxinelor prin stimularea circulatiei.

7. Respira adanc

Respiratiile adanci te ajuta sa alimentezi mai bine sangele cu oxigen si sa cureti astfel organele si glandele. Diafragma se regleaza mai bine si te ajuta sa remediezi aerofagia.

8. Adopta o buna igiena de viata

Igiena de viata inseamna alimentatie, dar si practicarea unei activitati sportive. Sportul te ajuta sa arzi grasimile si zaharurile din sange, produse prin digestie. In plus de a-ti face un corp mai ferm, sportul te ajuta si sa elimini toxinele. In plus, incearca sa dormi bine si sa-ti respecti ritmul de somn.

9. Fa-ti plinul cu vitamine

Indispensabile pentru recapatarea tonusului si vitalitatii, vitaminele A, C, E, dar si acizii grasi omega-3, sunt absolut necesare pentru intarirea sistemului imunitar, memoriei, pentru a lupta contra imbatranirii pielii si pentru conservarea sanatatii cardiovasculare.

10. Nu exagera cu detoxifierea

Poti sa folosesti aceste sfaturi de-a lungul intregului an, insa nu pe perioade lungi, caci dietele de detoxifiere sunt in gheneral foarte restrictive. Tine-le pe durate limitate, caci altfel risti sa-ti obosesti organismul!


10 reguli de aur ale detoxifierii

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui