Skip to article

10 tipsuri pentru controlarea greutatii

Cand suntem stresate, creierul secreta chimicale pentru a ajuta corpul sa suporte raspunsul fizic. Unul dintre aceste elemente chimice, cortizonul sau hormonul stresului este un puternic declansator al apetitului. Si ce mancam cand suntem stresate? Bomboane, inghetata, prajituri sau chipsuri.

Aceste alimente bogate in carbohidrati si grasimi reaprovizioneaza caloriile folosite, ca raspuns la stres . Acest lucru devine toxic daca se intampla zi de zi, rezultatul fiind luarea in greutate.

Extra caloriile consumate din cauza cortizonului, declansatorul apetitului, sunt transformate in depozite de grasimi care graviteaza in jurul taliei. Depozitele de grasimi din jurul abdomenului sunt asociate cu boala cum ar fi bolile de inima, diabetul, presiunea crescuta a sangelui, atac de cord sau cancer.

Pentru a evita depunerea de kilograme toxice trebuie sa mentinem cortizonul sub nivelul la care apetitul este declansat. Iata 10 strategii pentru planificarea alimentatiei si a timpilor cand servim mesele:

1. Asigura-te ca servesti un mic dejun sanatos, nu mai tarziu de ora 9 dimineata, chiar daca acest lucru presupune sa mananci un bol de fulgi de ovaz in timp ce te machiezi.

2. Ia o mica gustare la aproximativ trei ore de la micul dejun. Sugestii: un fruct, un iaurt fara grasimi sau o bucatica de branza slaba.

3. Incearca sa iei pranzul nu mai tarziu de ora 13:30. Acesta ar trebui sa includa o cantitate echilibrata intre proteine , grasimi si carbohidrati.

4. La trei ore dupa pranz incepe perioada critica, cand hormonul stresului devine o povara din cauza nivelului scazut de energie si a gradului de concentratie. Este si perioada cand iti vine sa mananci o bomboana pentru a te energiza. Mai bine mananca ceva ce-ti ofera energie buna cu un grad mic de stres ca un fruct sau un iaurt fara grasimi.

5. Serveste cina intre 18 si 19:30. Aceasta trebuie sa includa o supa sau o salata si o sursa de proteine cum ar fi carnea de pui, carnea rosie slaba, peste. La desert fa-ti o salata de fructe fara frisca sau topping.

10 tipsuri pentru controlarea greutatii


6. Daca trebuie sa iei cina dupa ora 20:00 consuma alimente cu cat mai putine grasimi.

7. Femeile trecute de 40 ani nu au nevoie de un complex bogat de carbohidrati (paste, paine, cartofi sau orez). Aceste alimentele trebuie consumate cu moderatie, in primul rand, in timpul zilei si doar ocazional la cina.

8. Arunca toate dulciurile si snack-urile fara grasimi din bucatarie. Acestea sunt pline de zahar procesat, de calitate scazuta si care duc la stres.

9. Portiile tipice dintr-un restaurant sunt pentru un barbat. Daca mergi la pranz la restaurant mancana doar jumatate din portie si incearca sa elimini cina. La pranz o felie de paine e suficienta.

10. Apa trebuie consumata constant de-a lungul zilei. De multe ori cand avem impresia ca ne este foame, de fapt, ne este sete. Bea 8 pahare de apa pe zi.

Articole recomandate

Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe
Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile
Stim cu totii ca zaharul – pe cat e de gustos – pe atat este de periculos pentru sanatate. Zaharul creeaza dependenta, duce la oboseala, schimbari dese de dispozitie. Atunci cand ai mancat ceva  dulce esti vesel si fericit, insa imediat ce ii trece efectul, starea de spirit ti se
Adele a slabit 40 de kilograme cu dieta Sirtfood. Ce presupune aceasta cura de slabire Adele a slabit 40 de kilograme cu dieta Sirtfood. Ce presupune aceasta cura de slabire
Cantareata Adele arata incredibil dupa ce a reusit sa slabeasca nu mai putin de 40 de kilograme. Dupa divortul de Simon Konecki, artista s-a ambitionat si a tinut o dieta si a facut regulat exercitii fizice.  Pentru a scapa de kilogramele in plus, Adela a tinut dieta Sirtfood, care
Mihaela Bilic, cea mai simpla metoda de slabit Mihaela Bilic, cea mai simpla metoda de slabit
Mihaela Bilic atrage atentia ca nu este indicat sa tinem cure de slabire care duc la infometare, ci sa avem un regim alimentar echilibrat. De asemenea, Mihaela Bilic spune ca numararea caloriilor nu este cea mai buna solutie pentru a scapa de kilogramele in plus. Pentru a slăbi rapid și
12 trucuri ca sa nu te ingrasi de Craciun 12 trucuri ca sa nu te ingrasi de Craciun
Cu cat ne bucuram mai mult de bunatatile preparate de Craciun, cu atat vom regreta mai mult in ianuarie pentru ca ne dam seama ca odata cu poftele au aparut si kilogramele in plus.  Pentru a evita acumularea de kilograme in timpul sarbatorilor, trebuie sa urmezi cateva sfaturi simple si