Skip to article

5 obiceiuri care-ti asigura succesul dietei

Succesul unei diete nu este asigurat doar de o vointa puternica si de respectarea atenta a instructiunilor ei. Exista mai multe secrete sau obiceiuri pe care este bine sa le adopti in rutina ta, pentru a te asigura ca tii dieta pana la final si ca ai rezultatele pe care le doresti atat de mult. Descopera cinci dintre cele mai importante obiceiuri care garanteaza succesul dietei!

1. Pune-ti obiective realiste si pe termen lung!

Nu te bucura de gasirea unor diete-minune si nici nu te aventura sa le urmezi doar pentru ca iti promit ca vei slabi multe kilograme intr-un termen foarte scurt.

Obisnuieste-te sa iti setezi intotdeauna obiective realiste si sa ai rabdarea necesara de a astepta rezultate dupa mai mult timp. In caz contrar, vei avea de-a face cu ceea ce se cheama "efectul yo-yo" - slabesti repede si nesanatos in termen scurt, iar la putin timp de la terminarea dietei si revenirea la alimentatia normala, vei constata ca pui la loc nu doar kilogramele pierdute, ci si in plus fata de acestea.

Este normal sa fii curioasa sa vezi rezultate impresionante dupa doar cateva zile de regim, dar cantarul nu iti va satisface curiozitatea sau cel putin nu asteptarile tale de a da jos 3 kg in 2 zile.

Dietele sanatoase sunt cele care te ajuta sa slabesti treptat, cate putin, pe termen lung.

2. Asociaza dieta cu sportul!

Succesul garantat al dietei este asigurat si favorizat de practicarea, in paralel cu ea, a sportului.

Nu exista dieta care sa aiba succes fara a fi completata de miscare fizica. Nu numai ca grabeste procesul slabitului, dar te ajuta sa o faci frumos si sanatos, astfel incat corpul sa aiba un aspect estetic dupa ce dai jos kilogramele in plus.

3. Bea apa!

Apa este cea mai buna prietena a dietelor si obiceiul de a o consuma frecvent este unul pe care trebuie sa il adopti in rutina ta zilnica, daca vrei sa slabesti repede si eficient.

Invata-te sa ai mereu apa langa tine, la birou, la masa, in oras si sa bei tot timpul din ea.

Apeleaza la trucuri, daca e nevoie, pentru a consuma mai multa apa. Umple-ti o sticla de apa de 2 litri, tine-o langa birou si asigura-te ca o bei pe toata pana la plecare. Sau pune apa in sticlute de 0.5 l si incearca sa bei cel putin trei astfel de sticlute, pana pleci de la serviciu.

4. Stabileste de la inceput ce alimente ai voie si ce nu!

Numai asa vei stii exact care sunt categoriile de alimente care-ti sunt permise in dieta si cele de care trebuie sa te feresti, atunci cand esti in oras si nu ai agenda sau foaia cu programul dietei la tine.

Se poate intampla ca atunci cand mergi in vizita, la petreceri, evenimente sau cand iesi cu prietenii, sa fii ofertata cu tot soiul de bunatati si alimente. Daca ai clar in minte o lista cu alimente permise si interzise, nu vei cadea in capcana de a-ti strica dieta.

5. Ai grija la marimea portiilor!

Nu degeaba sa zice ca "portiile mici si dese sunt cheia marilor succese", cel putin in dietele de slabit.

Este foarte important sa controlezi cantitatile pe care le mananci la o masa, chiar daca este vorba doar de alimente pe care regimul le recomanda. Daca ai voie sa consumi anumite produse, nu inseamna ca poti manca fara limite.

In situatia in care planul tau de dieta nu iti ofera gramaje exacte ale portiilor pe care trebuie sa le mananci, atunci obisnuieste-te sa iti pui cantitati mici de mancare in farfurie si nu atat cat sa te saturi sau sa simti ca nu mai poti sa respiri.

Autor: Daniela Ganciu

Articole recomandate

Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe
Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile
Stim cu totii ca zaharul – pe cat e de gustos – pe atat este de periculos pentru sanatate. Zaharul creeaza dependenta, duce la oboseala, schimbari dese de dispozitie. Atunci cand ai mancat ceva  dulce esti vesel si fericit, insa imediat ce ii trece efectul, starea de spirit ti se