Skip to article

6 mituri false in nutritie si dieta

O dieta echilibrata e tot ce ai nevoie pentru a slabi si a-ti proteja sanatatea. Iata care sunt cele 6 mituri nutritionale de care poti uita!

1. Ciocolata inseamna calorii goale

De fapt, ciocolata neagra e un aliment cat se poate de sanatos. Cacaua este bogata in flavonoide - aceiasi compusi sanatosi care intra si in compozitia vinului rosu si a ceaiului verde.

Intr-un studiu recent, cercetatorii greci au descoperit ca 100 mg de flavonoide consumate zilnic din ciocolata relaxeaza vasele de sange, imbunatatind fluxul sangvin catre inima. Si tine minte: ciocolata cu lapte nu este la fel de bogata in flavonoide ca cea neagra!

2. Snack-urile din tonomate sunt cosmaruri nutritionale

Uneori, tonomatele cu alimente sau mancarurile din benzinarii sunt mai sanatoase decat fast food-urile, daca stii ce sa alegi si nu te lasi prada poftelor.

3. Bauturile sportive sunt ideale pentru racorirea de dupa antrenament

Bauturile sportive de tipul Gatorade contin carbohidrati si reprezinta un mod extraordinar de rehidratare si energizare a organismului. Ele ajuta la refacerea stocului de glicogen, dar nu confera intotdeauna si aminoacizii necesari pentru repararea muschilor.

Pentru a te recupera mai repede dupa ora de fitness, opteaza pentru o combinatie proteine-carbohidrati, ce nu poate fi oferita doar de aceste bauturi.

Asadar, dupa ce consumi o bautura sportiva, mananca si un bol de cereale integrale cu lapte degresat sau doar laptele.

4. Sucurile dietetice sunt bune

Studiile arata ca sucurile dietetice favorizeaza de fapt ingrasarea. Doar pentru ca aceste bauturi contin calorii putine nu inseamna ca nu ingrasa! Ele contin doar 5 calorii la portie datorita indulcitorilor artificiali, dar cercetarile sugereaza ca ele intretin pofta de dulciuri. Se pare ca oamenii care beau zilnic suc dietetic au risc crescut de sindrom metabolic.

5. Saritul peste mese te ajuta sa slabesti

Realitatea e ca cei ce sar peste mese, mai ales peste micul dejun, se ingrasa. Daca sari peste micul dejun, creierul nu mai are putere sa spuna nu gustarilor. Consecintele sunt grele: potrivit unui studiu din 2005, cei care iau micul dejun au cu 30% riscuri mai mici sa devina obezi sau supraponderali. Micul dejun perfect se compune din: oua, bacon si paine prajita. Optiunea cea mai rea: clatite cu gem.

6. Trebuie sa iei 3 mese pe zi

Gresit! Trebuie sa iei 3 mese plus 2-3 gustari pe zi! Majoritatea dietelor condamna gustarile dintre mesele principale, dar daca rontai alimentele potrivite la momentele potrivite, vei avea energie intreaga zi. Mese frecvente inseamna lipsa frustrarilor si a senzatiei de foame.

Autor: Nuage

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui