Skip to article

6 noi adevaruri despre miturile dietei

Asociatia dieteticienilor din Chicago au pus bazele a 6 noi adevaruri despre miturile dietei. Cat de sanatos este pentru organism sa mananci noaptea tarziu, sa bei cafea si sa consumi alimente bogate in fructoaza ramane de vazut.

Cat de bune sau cat de nocive sunt toate acestea au vom descoperii in cele ce urmeaza.

Sa vedem ce adevaruri se afla in spatele acestor mituri!

Mitul 1

"Daca mananci noaptea risti sa pui cateva kilograme bune pe tine."

Caloriile se depun in organism in orice perioada a zilei. Nu conteaza cand mananci, spun acestia, ci conteaza cat, ce si cum mananci.

Mitul 2

"Trebuie sa ma feresc de mancarurile cu continut crescut glicemic."

O dieta nu inseamna sa te feresti numai de glucide. Si carbohidratii pot avea partea lor de vina atunci cand sunt consumati in exces. Pastele fainoase, cartofii si alte alimente de acest tip consumate in proportii mari pot fi o cauza a surplusului tau de kilograme din ultima vreme.

Mitul 3

"Cafeina este nesanatoasa."

Exista afirmatii ale cercetatorilor conform carora cafeina este nociva pentru cei suferinti de guta sau de boala Parkinson. Cei care au aceste afectiuni si se afla sub o dieta alimentara pentru slabit, consumul de cafea ar putea avea o serie de efecte nedorite.

Mitul 4

"Fructoza extrasa din cereale ingrasa."

6 noi adevaruri despre miturile dietei



Adevar? Nimic nu ingrasa mai rau ca zaharul. Si fructoza din cereale este la fel de nociva ca acesta. Fructoza este un dusman de temut si contribuie intr-adevar la depunerea kilogramelor in plus.

Mitul 5

"Consumul de grasimi este inamicul numarul unu atunci cand urmezi o dieta pentru slabit."

Adevar? Consumul in exces de colesterol este o problema mai ales pentru cei care au probleme de inima sau sunt diabetici. Recomandate pentru acestia si nu numai sunt grasimile monosaturate din unele legume si fructe. Asadar, poti manca cu placere o portie medie de paste din cereale integrale, iar daca reteta include si putin ulei de masline atunci nu este cazul sa te alarmezi. Uleiul masline este un element benefic pentru organismul tau.

Mitul 6

"Consumul de sare la dieta este interzis."

Adevar? Atat timp cat o vei consuma cu moderatie vei putea sta departe de probleme. Sarea de masa marina este intr-adevar mai benefica, insa grija ar trebui sa fie centrata pe alte obiective. Multe dintre produsele alimentare pe care le cumparam au deja un continut bogat de sodiu. Aceste adaosuri pot deveni destul de daunatoare atunci cand sunt consumate cu un surplusul de sare.

Te sfatuim sa citesti etichetele cu mai multa atentie!

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui