Skip to article

7 greseli in dieta care iti incetinesc metabolismul

Daca nu mai stii unde gresesti ca sa meriti colacei omniprezenti in zona taliei, fii atenta la cele mai frecvente greseli in dieta care iti incetinesc metabolismul fara sa iti dai seama.

Un proces metabolic lent inseamna o slaba rata de ardere a grasimilor, care se concretizeaza in depuneri adipoase pe trup.


Mentinerea unei siluete de vis implica mai multe aspecte de care sa tii cont.

Chiar daca ai eliminat alimentele nesanatoase si faci cat de multa miscare poti, kilogramele in plus se pot mentine pe pozitii din pricina unor greseli in dieta care iti incetinesc metabolismul, pana la punctul in care orice mananci se depune pe coapse, pe abdomen si pe posterior. Iata care sunt acestea!

1. Ai mese neregulate

Ai zile cand nu mananci nimic pana la orele dupa-amiezii si zile in care te asezi la masa de 5 ori pe zi, apoi alte perioada de post negru si tot asa? Inseamna ca mesele neregulate ti-au incetinit rata metabolica, respectiv functia organismului de transformare a alimentelor in energie. Oscilatiile extreme intre supra-alimentare si infometare conduc la dereglari ale metabolismului, pana la punctul in care orice nutrient ingerezi dupa o perioada in care nu prea ai mancat este transformat de organism in depozite de grasime.

Mananca 3-5 mese pe zi, la ore regulate, in cantitati mai mici de hrana. In acest mod, iti tii metabolismul "in priza" si ii dai ocazia sa arda toate grasimile.

2. Bei apa la temperatura camerei

Iti vine sa crezi sau nu, este mai bine pentru silueta ta sa bei apa rece. Cercetatorii germani au descoperit ca 6 cani de apa de la frigider, baute zilnic, iti ajuta metabolismul sa arda cu 50 de calorii mai mult decat in mod normal. Motivul este simplu: organismul depune un efort suplimentar de a aduce apa la temperatura corpului, odata ce o ingerezi.

3. Eviti cofeina

Cofeina este un alt stimulent important pentru creier si organism, care iti poate creste rata metabolica in proportie de 5-8% zilnic (98-174 calorii/zi). Daca nu te dai in vant dupa cafeaua neindulcita, profita de efectele la fel de puternice ale ceaiului negru si verde.

4. Nu consumi proteine

Un metabolism lent este rezultatul unui tonus muscular scazut, de aceea ai nevoie de proteine la fiecare masa pentru a-ti intari musculatura. Carnea slaba, nucile sau iaurtul degresat sunt aliatii tai in lupta pentru arderi mai puternice.

5. Ai carente in fier

Daca organismul tau are carente in fier, in mod clar nu vei arde grasimile cu harnicie. Acest mineral important pentru functionarea organismului este cel care asigura transportul oxigenului catre muschi, pentru topirea celulelor grase. Iar cum pierzi fier la fiecare menstruatie, lipsa acestei substante nu este un pericol indepartat. Scoicile, carnea slaba, fasolea, cerealele fortifiate sau spanacul sunt surse naturale si sigure de fier.

6. Consumi carbohidrati albi

Faina, orezul si zaharul, in varianta rafinata (alba) favorizeaza ingrasarea, incetinind rata metabolica a organismului. Inlocuieste-le cu produse sanatoase brune si din cereale integrale, pentru un continut sporit de fibre. In acest mod, corpul tau va arde cu 30% mai multe grasimi. Mananca zilnic minimum 3 portii de cate 25 g de fructe si legume.

7. Consumi alcool

Iti place sa consumi mai mult alcool la petreceri decat un pahar de Martini? Atunci nu te mira daca se acumuleaza kilogramele in plus, deoarece alcoolul este folosit de corp pe post de combustibil, ceea ce inseamna ca grasimile nu mai sunt transformate in energie, ci depozitate in tesuturi.

Autor: Adelina Dobrin

Articole recomandate

10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe