Skip to article

7 greseli in dieta care iti incetinesc metabolismul

7 greseli in dieta care iti incetinesc metabolismul
Daca nu mai stii unde gresesti ca sa meriti colacei omniprezenti in zona taliei, fii atenta la cele mai frecvente greseli in dieta care iti incetinesc metabolismul fara sa iti dai seama.

Un proces metabolic lent inseamna o slaba rata de ardere a grasimilor, care se concretizeaza in depuneri adipoase pe trup.


Mentinerea unei siluete de vis implica mai multe aspecte de care sa tii cont.

Chiar daca ai eliminat alimentele nesanatoase si faci cat de multa miscare poti, kilogramele in plus se pot mentine pe pozitii din pricina unor greseli in dieta care iti incetinesc metabolismul, pana la punctul in care orice mananci se depune pe coapse, pe abdomen si pe posterior. Iata care sunt acestea!

1. Ai mese neregulate

Ai zile cand nu mananci nimic pana la orele dupa-amiezii si zile in care te asezi la masa de 5 ori pe zi, apoi alte perioada de post negru si tot asa? Inseamna ca mesele neregulate ti-au incetinit rata metabolica, respectiv functia organismului de transformare a alimentelor in energie. Oscilatiile extreme intre supra-alimentare si infometare conduc la dereglari ale metabolismului, pana la punctul in care orice nutrient ingerezi dupa o perioada in care nu prea ai mancat este transformat de organism in depozite de grasime.

Mananca 3-5 mese pe zi, la ore regulate, in cantitati mai mici de hrana. In acest mod, iti tii metabolismul "in priza" si ii dai ocazia sa arda toate grasimile.

2. Bei apa la temperatura camerei

Iti vine sa crezi sau nu, este mai bine pentru silueta ta sa bei apa rece. Cercetatorii germani au descoperit ca 6 cani de apa de la frigider, baute zilnic, iti ajuta metabolismul sa arda cu 50 de calorii mai mult decat in mod normal. Motivul este simplu: organismul depune un efort suplimentar de a aduce apa la temperatura corpului, odata ce o ingerezi.

3. Eviti cofeina

Cofeina este un alt stimulent important pentru creier si organism, care iti poate creste rata metabolica in proportie de 5-8% zilnic (98-174 calorii/zi). Daca nu te dai in vant dupa cafeaua neindulcita, profita de efectele la fel de puternice ale ceaiului negru si verde.

4. Nu consumi proteine

Un metabolism lent este rezultatul unui tonus muscular scazut, de aceea ai nevoie de proteine la fiecare masa pentru a-ti intari musculatura. Carnea slaba, nucile sau iaurtul degresat sunt aliatii tai in lupta pentru arderi mai puternice.

5. Ai carente in fier

Daca organismul tau are carente in fier, in mod clar nu vei arde grasimile cu harnicie. Acest mineral important pentru functionarea organismului este cel care asigura transportul oxigenului catre muschi, pentru topirea celulelor grase. Iar cum pierzi fier la fiecare menstruatie, lipsa acestei substante nu este un pericol indepartat. Scoicile, carnea slaba, fasolea, cerealele fortifiate sau spanacul sunt surse naturale si sigure de fier.

6. Consumi carbohidrati albi

Faina, orezul si zaharul, in varianta rafinata (alba) favorizeaza ingrasarea, incetinind rata metabolica a organismului. Inlocuieste-le cu produse sanatoase brune si din cereale integrale, pentru un continut sporit de fibre. In acest mod, corpul tau va arde cu 30% mai multe grasimi. Mananca zilnic minimum 3 portii de cate 25 g de fructe si legume.

7. Consumi alcool

Iti place sa consumi mai mult alcool la petreceri decat un pahar de Martini? Atunci nu te mira daca se acumuleaza kilogramele in plus, deoarece alcoolul este folosit de corp pe post de combustibil, ceea ce inseamna ca grasimile nu mai sunt transformate in energie, ci depozitate in tesuturi.

Autor: Adelina Dobrin

Articole recomandate

Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa
Sanatatea copiilor este pe primul loc pentru orice parinte, mai ales in aceasta perioada de pandemie. Stim ca pentru a-i proteja si a le intari imunitatea si organismul este bine sa le dam zilnic sa manance fructe si legume proaspete, crescute cat mai natural. Insa te-ai gandit cate dintre acestea
Cea mai eficienta dieta cu oua. Slabesti 10 kilograme in 7 zile Cea mai eficienta dieta cu oua. Slabesti 10 kilograme in 7 zile
Dieta cu oua este o cura de slabire drastica, de aceea nu este recomandat sa o tii mai mult de 7 zile. Are rezultate rapide, insa nu trebuie sa o urmezi daca ai probleme de sanatate. Consulta medicul inainte de a tine orice cura de slabire!  Carnea de pui sau cea de vită care apare
Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna
Toamna este anotimpul perfect pentru a scapa de cateva kilograme in plus! Muraturile, pe care numeroase gospodine le pregatesc, pot ajuta la pierderea kilogramelor.  Pe langa faptul ca sunt bogate in vitamine, muraturile au foarte putine calorii. Un castravete murat de aproximativ 140 de
Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea
Barbia dubla este un element estetic deranjant pentru multe dintre femei. Desi pare greu sa scapi de ea, exista cateva exercitii care te pot ajuta sa recapeti fermitatea pielii de sub barbie. Iata 7 exercitii simple pentru a scapa de barbia dubla. 1. Ridica barbia Stai dreapta, cu umerii impinsi
Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir
Ghimbirul poate fi un aliat de nadejde un lupta cu kilogramele in plus. Este un  puternic antioxidant, cu proprietati anti-inflamatorii, care ajuta la eliminarea toxinelor din organism.  Aplicat pe zonele cu probleme, ghimbirul poate ajuta la eliminarea grasimii. Iti poti face la tine