Skip to article

Aperitive pro si contra siluetei

Aperitive pro si contra siluetei
Desi le iubim foarte mult, aperitivele pot sabota dieta.

In primul rand, ele sunt mici si par inofensive, pacalindu-ne astfel sa nu fim atente la cat mancam. In al doilea rand, multe dintre ele contin carbohidrati si grasimi nesanatoase. Sa nu uitam si ca, de foame, avem tendinta sa exageram cu aperitivele si sa nu mai lasam loc pentru partea sanatoasa a petrecerii, masa.

Aperitive interzise

1. Congelatele

Daca ti se pare ca aperitivul a stat doar 2 minute la microunde sau cuptor, stai departe de el. Adesea, aceste mancaruri foarte procesate contin multe grasimi saturate si sunt pline de conservanti, adica de E-uri! Evita carnatii in aluat, mini-tartele, mini-pizzele, mini-orice.

2. Pufuletii

Pufuletii reprezinta unele dintre cele mai nesanatoase aperitive. Majoritatea sunt plini de unt si faini rafinate.

3. Prajelile

Facute sau nu in casa, prajelile sunt bombe calorice, pline sa grasimi saturate sau chiar de tip trans (cancerigene). Ele iti ingreuneaza digestia si iti provoaca balonari.

4. Carbohidrati rafinati

Painea si biscuitii sunt produse de obicei cu faina rafinata si sunt asociate de obicei cu alimente grase, precum branza sau tartinabilele. Opteaza pentru painea integrala.

Aperitive bune

1. Vegetalele

Aperitivele facute din vegetale contin fibre, vitamine si minerale sanatoase. Bucura-te de fructe, vegetale invelite in sunca sau vegetale in sos si ciuperci umplute.

2. Sosuri

Evita maionezele sau sosurile bazate pe smantana. Nu inmuia traditionalele chips-uri sau paine in sosuri, ci alege vegetalele. Sosuri bune: hummus, salsa.

3. Proteine brute

Acele aperitive care contin proteine brute iti vor calma apetitul rapid: somon pe paine integrala, biscuiti digestivi.

4. Masline

Maslinele contin grasimi mononesaturate si au in general putine calorii.

Cu moderatie

1. Nuci

Nucile sunt sanatoase si gustoase, pline de grasimi bune, fibre si proteine. Consuma-le totusi cu moderatie, caci sunt grase.

2. Branza

Branza este delicioasa si plina de proteine, insa este si bogata in grasimi saturate. Consuma cu moderatie!

Aperitive pro si contra siluetei

Articole recomandate

Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea
Barbia dubla este un element estetic deranjant pentru multe dintre femei. Desi pare greu sa scapi de ea, exista cateva exercitii care te pot ajuta sa recapeti fermitatea pielii de sub barbie. Iata 7 exercitii simple pentru a scapa de barbia dubla. 1. Ridica barbia Stai dreapta, cu umerii impinsi
Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir
Ghimbirul poate fi un aliat de nadejde un lupta cu kilogramele in plus. Este un  puternic antioxidant, cu proprietati anti-inflamatorii, care ajuta la eliminarea toxinelor din organism.  Aplicat pe zonele cu probleme, ghimbirul poate ajuta la eliminarea grasimii. Iti poti face la tine
Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti
Ai incercat sa tii diete, insa nu ai obtinut rezultatele dorite si nu ai reusit sa slabesti? Nutritionistii atrag atentia ca foarte multe persoane fac adesea greseli atunci cand incep un regim de slabire. Iata cateva dintre cele mai frecvente greseli care te pot impiedica sa slabesti:  Te
Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi
Vrei sa slabesti usor si rapid? Poti apela la o dieta cu lamai. Aceste fructe sunt bogate in vitamina C si au numeroase beneficii pentru sanatate. Intaresc sistemul imunitar, stimuleaza tranzitul intestinal si ajuta la eliminarea toxinelor din corp, de aceea sunt recomandate adesea persoanelor care
Corina Caragea s-a ingrasat 5 kilograme in timpul pandemiei. Ce dieta a tinut ca sa scape de ele Corina Caragea s-a ingrasat 5 kilograme in timpul pandemiei. Ce dieta a tinut ca sa scape de ele
Corina Caragea a avut de luptat cu cateva kilograme in plus pe care le-a acumulat in timpul pandemiei. Prezentatoarea TV a marturisit ca s-a ingrasat 5 kilograme in perioada in care a fost nevoita sa stea in casa. A invatat sa faca prajituri in timpul izolarii, iar miscare nu a mai putut sa