Skip to article

Aperitive pro si contra siluetei

Desi le iubim foarte mult, aperitivele pot sabota dieta.

In primul rand, ele sunt mici si par inofensive, pacalindu-ne astfel sa nu fim atente la cat mancam. In al doilea rand, multe dintre ele contin carbohidrati si grasimi nesanatoase. Sa nu uitam si ca, de foame, avem tendinta sa exageram cu aperitivele si sa nu mai lasam loc pentru partea sanatoasa a petrecerii, masa.

Aperitive interzise

1. Congelatele

Daca ti se pare ca aperitivul a stat doar 2 minute la microunde sau cuptor, stai departe de el. Adesea, aceste mancaruri foarte procesate contin multe grasimi saturate si sunt pline de conservanti, adica de E-uri! Evita carnatii in aluat, mini-tartele, mini-pizzele, mini-orice.

2. Pufuletii

Pufuletii reprezinta unele dintre cele mai nesanatoase aperitive. Majoritatea sunt plini de unt si faini rafinate.

3. Prajelile

Facute sau nu in casa, prajelile sunt bombe calorice, pline sa grasimi saturate sau chiar de tip trans (cancerigene). Ele iti ingreuneaza digestia si iti provoaca balonari.

4. Carbohidrati rafinati

Painea si biscuitii sunt produse de obicei cu faina rafinata si sunt asociate de obicei cu alimente grase, precum branza sau tartinabilele. Opteaza pentru painea integrala.

Aperitive bune

1. Vegetalele

Aperitivele facute din vegetale contin fibre, vitamine si minerale sanatoase. Bucura-te de fructe, vegetale invelite in sunca sau vegetale in sos si ciuperci umplute.

2. Sosuri

Evita maionezele sau sosurile bazate pe smantana. Nu inmuia traditionalele chips-uri sau paine in sosuri, ci alege vegetalele. Sosuri bune: hummus, salsa.

3. Proteine brute

Acele aperitive care contin proteine brute iti vor calma apetitul rapid: somon pe paine integrala, biscuiti digestivi.

4. Masline

Maslinele contin grasimi mononesaturate si au in general putine calorii.

Cu moderatie

1. Nuci

Nucile sunt sanatoase si gustoase, pline de grasimi bune, fibre si proteine. Consuma-le totusi cu moderatie, caci sunt grase.

2. Branza

Branza este delicioasa si plina de proteine, insa este si bogata in grasimi saturate. Consuma cu moderatie!

Aperitive pro si contra siluetei

Articole recomandate

Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe
Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile
Stim cu totii ca zaharul – pe cat e de gustos – pe atat este de periculos pentru sanatate. Zaharul creeaza dependenta, duce la oboseala, schimbari dese de dispozitie. Atunci cand ai mancat ceva  dulce esti vesel si fericit, insa imediat ce ii trece efectul, starea de spirit ti se