Skip to article

Beneficiile oului in cura de slabire

Beneficiile oului in cura de slabire
Oul este unul dintre alimentele despre care se spune ca detine un rol important in cresterea nivelului de colesterol. Tot oul este cel care te poate ajuta in cura de slabire. Oricat de contradictoriu ar suna, ambele afirmatii sunt adevarate, cu o conditie: sa nu consumi oua in exces si sa ai o alimentatie echilibrata.

Atunci cand realizeaza meniul de dieta, nutritionistii includ intotdeauna in alimentatia zilnica si oul. Te-ai intrebat vreodata de ce se intampla acest lucru? Descopera beneficiile oului in cura de slabire si invata sa slabesti cu ajutorul acestui aliment hranitor.


1. Oul are un continut ridicat de proteine

Oul este un aliment foarte nutritiv,cu un continut bogat de proteine. Odata consumat, oul iti confera o senzatie de satietate pe termen indelungat, astfel ca nu vei mai simti nevoia sa mananci alte alimente. Un ou fiert are doar 75 de calorii. Nutritionistii recomanda sa consumi oua dimineata, la micul dejun, pentru a avea energie pe tot parcursul zilei.

Un ou contine vitamine absolut necesare organismului, printre care vitamina D, pe care o gasesti in putine alte alimente.

Este bine sa faci diferenta intre a fi grasa si a avea colesterol ridicat. Pentru a avea un nivel ridicat de colesterol nu este necesar sa fii grasa. Oul nu te ingrasa daca il consumi moderat. Dimpotriva, datorita lor, organismul pierde mai putina masa musculara si mai multa grasime.

2. Albusul din oua nu contine colestol

Albusul din oua contine calorii care nu se depun in jurul taliei, pe solduri sau pe posterior. In schimb, te ajuta sa-ti incarci bateriile si sa-i oferi organismului tau exact acele substante de care are nevoie pentru a completa necesarul zilnic de vitamine si minerale. Prin urmare, daca doresti sa slabesti rapid si eficient, nu ignora sub nicio forma albusurile.

Potrivit specialistilor, un albus din ou contine 88% apa si 11% proteina pura. Nu are grasimi saturate si nici colesterol. In schimb, albusul are un continut ridicat de sodiu.

2. Galbenusurile au colesterol

Galbenusurile din oua au cel mai bun gust din aliment, insa nu sunt la fel de sanatoase ca albusurile, chiar daca si de aici obtii vitamine. Nutritionistii recomanda sa consumi maxim doua galbenusuri pe zi. Daca optezi sa prepari o omleta, poti adauga un albus, dar renunta la un galbenus.

Oamenii de stiinta au constatat ca un galbenus de ou contine intre 215 si 275 de miligrame de colesterol, in functie de marimea oului. Prin comparatie, produsele fast food contin doar 150 de miligrame de colesterol la fiecare 100 de grame.

3. Ouale contin aminoacizi esentiali

Ouale contin aminoacizi esentiali, de tip hidrofob. Este vorba despre leucina. Acest aminoacid contribuie la refacerea tesuturilor osos si muscular, precum si a epidermei, in cazul unei leziuni. Leucina ajuta la reglarea nivelului de zahar in sange si provoaca organismul sa arda mai rapid caloriile.

4. Ouale imbunatatesc puterea de concentrare

Datorita proprietatilor benefice pentru organism, ouale te ajuta sa-ti imbunatatesti concentarea si sa-ti dezvolti memoria. Daca tii o cura de slabire, este indicat sa consumi oua pentru a evita oboseala si starea de moleseala, cauzate de eliminarea din alimentatie a altor produse.

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata
Te-ai ingrasat cateva kilograme de sarbatori si vrei sa slabesti repede, fara sa faci insa prea multe eforturi si fara sa renunti la dulce? Iti propunem o dieta simpla si rapida, care te va ajuta sa scapi usor de kilogramele nedorite, fara sa te infometezi. In cateva zile, vei da jos cu siguranta
Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist
Nutriționistul Cristian Mărgărit a dezvăluit care este secretul pentru a controla foamea. Nu este vorba despre niste reguli stricte, ci despre niste masuri mult mai simple, la care cu siguranta nu te-ai fi gandit ca au un efect atat de important in organismul tau. 
Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe