Skip to article

Cantarul, tu si dieta

Cat de des trebuie sa te cantaresti si in ce moment al zilei? Ce tip de cantar sa alegi? Iata sfaturile expertilor pentru a avea relatii bune cu acest aparat care iti poate eficientiza dieta!

Cum iti alegi cantarul?

Numeroase marci comercializeaza cantare, mai mult sau mai putin profesionale sau scumpe. E greu sa stii pe care sa-l alegi!

Daca doar iti supraveghezi silueta, poti opta pentru un cantar simplu, care sa-ti indice greutatea, cu afisaj numeric sau nu. E simplu si eficace.

Daca vrei sa-ti cunosti compozitia corpului la orice ora din zi si din noapte, ai nevoie de un cantar care sa-ti afiseze procentul de masa grasa, hidrica si musculara. Acesta trimite un curent electric de intensitate scazuta, deci nedureros, care parcurge tot corpul. Deoarece grasimea, spre deosebire de restul corpului, nu este conducatoare de electricitate, cantarul evalueaza astfel procentul de masa grasa corporala.

Cantarul profesional pentru utilizarea la domiciliu, cum este cel descris mai sus, nu este totusi extrem de fiabil: unele dintre ele nu analizeaza decat partea inferioara a corpului (picioarele). Cele mai bune cantare sunt cele care se gasesc in cabinete medicale, in care se plaseaza electrozi pe corpul persoanei alungite si se masoara procentele de grasime de pe intreg corpul.

Cat de des trebuie sa te cantaresti ?

Nu urca pe cantar zilnic, chiar daca vrei sa slabesti! E bine sa te cantaresti la intervale regulate, dar nu foarte des. Ideal ar fi o data pe saptamana. Atunci cand te cantaresti zilnic, fluctuatiile observate de la o zi la alta nu au neaparat de-a face cu masa grasa, ci mai mult cu retentia de apa.

De asemenea, nu este recomandat sa te cantaresti de mai multe ori pe zi, deoarece adaptarea comportamentului alimentar in functie de ceea ce arata cantarul este contraproductiv pe termen scurt. Astfel, exagerarea rutinei sportive sau infometarea intr-o zi din cauza ca pe cantar s-au vazut cateva grame in plus nu e doar nesanatos, ci de-a dreptul toxic pentru psihic si organism.

O data pe saptamana e bine, in niciun caz nu trebuie sa te transformi intr-o maniaca a cantaritului!

Cand sa te cantaresti?

Atunci cand te cantaresti doar o data pe saptamana, trebuie sa-ti alegi bine ziua. Daca obisnuiesti sa faci excese din weekend, nu te cantari luni. Daca iei masa cu prietenele miercuri, evita sa te urci pe cantar joi. Gandeste-te la o zi care ti se potriveste cel mai bine, o zi echilibrata. De ce nu vineri dimineata, pe stomacul gol?

Majoritatea specialistilor recomanda cantarirea de dimineata, pe stomacul gol. Insa e esential sa o faci in fiecare saptamana la aceeasi ora si in aceeasi zi.

Autor: Nuage

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui