Skip to article

Care sunt riscurile la care te expui cand tii dieta

Tu stii care sunt toate riscurile la care te expui atunci cand incepi o dieta ? Chiar daca nu intentionezi sa te infometezi pana cand lesini, exista cateva capcane in care este recomandat sa nu cazi, daca tii la sanatatea ta. Nu iti spunem sa renunti la regimul de slabit care sa te faca mai frumoasa si mai increzatoare in fortele proprii, insa te rugam sa il urmezi cu inteligenta si precautie.

Dorinta ta arzatoare la inceputul unei diete este sa scapi de grasimea corporala cat mai repede.

De aceea, vei avea tendinta sa consumi cat mai putine calorii, sa sari peste mese si sa exagerezi cu sedintele de fitness dupa o lunga perioada de sedentarism. Iata care sunt riscurile unei strategii de acest tip.

Dezechilibrele hormonale

In lupta cu tesutul adipos nedorit, este foarte probabil sa neglijezi total un element crucial pentru succesul dietei si pentru sanatate in general: nivelul hormonilor. Corpul tau produce numeroase tipuri de hormoni care sprijina refacerea musculara, cresterea si recuperarea tesuturilor. Iata de ce infometarea iti aduce multe deservicii: in lipsa substantelor energetice, nivelul hormonilor de crestere scade alarmant, rezultand pierderea masiva a masei musculare.

Alte consecinte ale dietelor extreme sunt disfunctiile glandei tiroide, slabirea sistemului imunitar, anemia, demineralizarea si scaderea dramatica a cantitatii de leptina in corp (hormon cu rol in autoreglarea greutatii normale a organismului).

Incetinirea metabolismului

Exista un motiv pentru care medicii nutritionisti recomanda un numar mai mare de mese pe zi, cu cantitati mici de alimente sanatoase. In acest mod, senzatia de foame (si tendinta de a devora bombe calorice) este usor de controlat, iar metabolismul reuseste sa functioneze intr-un ritm optim (si sa arda grasimile eficient).

Cand sari peste mese, in special peste micul dejun, metabolismul devine lenes, iar tu esti victima sigura a primei prajituri care iti iese in cale.

Abuzul de sport

In avantul de la debutul unei diete, probabil vei fi tentata sa mergi la sala in fiecare zi si sa petreci ore in sir, asudand de dragul siluetei. Daca acest lucru se intampla dupa o perioada de sedentarism, ai putea sa suferi un colaps fiziologic major: febra musculara severa, ameteli, greata si deshidratare.

Abuzul de sport nu face decat sa iti extenueze organismul, de aceea este important sa incepi cu pasi mici si siguri. Este de preferat sa te obisnuiesti cu 20 de minute de jogging de 2-3 ori pe saptamana si iti mentii obiceiul, decat sa ajungi la pat dupa o saptamana de maraton la fitness.

Agravarea afectiunilor ascunse

O dieta care presupune un consum foarte mic de calorii se poate concretiza in agravarea unor afectiuni ascunse, pe care nici macar nu stiai ca le ai. Corpul tau are nevoie de un numar minim de calorii pentru a supravietui, iar daca ii oferi mult mai putin decat acest prag, infarctul si chiar moartea nu sunt excluse (in prezenta bolilor si slabiciunilor preexistente).

Scopurile nerealiste

O cale sigura de a face o cadere nervoasa, ba chiar o depresie, este sa iti stabilesti scopuri nerealiste in privinta rezultatelor unei diete. O transformare corporala reusita inseamna schimbarea modului de viata permanent, nu doborarea unui record de kilograme pierdute intr-un timp cat mai scurt.

Uita de numere si nu iti spune "Vreau sa slabesc 8 kilograme in 10 zile", altfel nu vei dobandi decat frustrare si dorinta de a renunta. Motiveaza-te prin alte mijloace, accesibile tie si cu adevarat motivationale.

Autor: Adelina Dobrin

Articole recomandate

Cele mai comune greseli pe care le faci la masa de seara Cele mai comune greseli pe care le faci la masa de seara
De obicei, micul dejun si pranzul sunt consumate pe fuga, ceea ce transforma masa de seara in cea mai importanta masa a zilei. Mare greseala, spun nutritionistii! Ce alte greseli faci, probabil, si tu la masa de seara? Iata cateva exemple explicate de dr. J. Cheskin, directorul Centrului de
Dieta cu lamaie: slabeste 10 kilograme in 16 zile Dieta cu lamaie: slabeste 10 kilograme in 16 zile
Dieta cu lamaie este recomandata persoanelor care nu pot tine o dieta restrictiva. Aceasta dieta este usor de urmat si te ajuta sa scapi de 10 kilograme in doar 16 zile.  În prima zi se va bea zeama de la o lămâie, în a doua zi, sucul a două lămâi, în a
Vrei sa slabesti? Iata cate calorii ar trebui sa mananci zilnic Vrei sa slabesti? Iata cate calorii ar trebui sa mananci zilnic
Cum sa slabesti. Daca vrei sa slabesti si sa-ti mentii silueta, kilogramele pe care le ai in prezent te pot ajuta. Mai exact, cu ajutorul lor poti afla cate calorii trebuie sa mananci zilnic pentru a te mentine in forma. Daca mananci mai multe calorii decat este necesar, degeaba respecti
Tii cura de slabire? Iata ce deserturi ai voie Tii cura de slabire? Iata ce deserturi ai voie
Cura de slabire sau mai degraba infometarea este pentru multi oameni, din pacate, raspunsul corect pentru a scapa de kilogramele in plus. Nu este insa si parerea specialistilor care ii sfatuiesc pe doritori sa aleaga o cura de slabire care sa ii ajute sa piarda treptat din surplusul de greutate,
De ce e important sa apelezi la nutritionist cand vrei sa incepi o dieta De ce e important sa apelezi la nutritionist cand vrei sa incepi o dieta
Daca vrei sa dai jos cateva kilograme sau dimpotriva vrei sa adaugi cateva kilograme, e bine sa apelezi la un specialist in nutritie. Pentru a evita astfel de situatii e bine sa cauti un medic sau un nutritionist absolvent al facultatii de nutritie. Cum te poate ajuta un specialist in nutritie In
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda