Skip to article

Ce sa faci sa nu te ingrasi in perioadele in care esti stresata

Cu toate ca multe persoane considera invocarea stresului o simpla scuza pentru acumularea de kilograme, oamenii de stiinta chiar confirma legatura directa dintre stres si cresterea in greutate.

De altfel, unul din secretele unui numar mai mic pe afisajul cantarului este sa te relaxezi mai des, mai ales in perioadele foarte solicitante. Vrei sa stii ce sa faci sa nu te ingrasi cand esti stresata?


Iti dam noi cateva idei numai bune pentru talia ta subtire!

Un studiu efectuat in urma cu doi ani (mai 2010) a demonstrat ca oamenii stresati sunt predispusi ingrasarii. Daca inima iti bate tare foarte des, iar tensiunea iti creste alarmant din cauza grijilor si neplacerilor frecvente, ai toate sansele sa castigi cativa centimetri in abdomen sau solduri.

Pe langa faptul ca multi dintre noi suntem tentati sa mancam carbohidrati "rai" pentru a ne recapata buna dispozitie in fata stresului, creierul produce o proteina care stimuleaza apetitul si formarea celulelor grase (mai ales pe burtica).

Recunoaste simptomele stresului

Inainte de toate, evalueaza-ti starea si recunoaste simptomele stresului, inainte ca ele sa iti conditioneze comportamentul. Anxietatea, gandirea negativa, nelinistea, sentimentul ca esti coplesita si ca trupul tau sufera sunt cele mai comune semne.

Inainte sa te refugiezi in mancare nesanatoasa, gaseste alte cai prin care sa scapi de tensiune: mesteca guma mentolata fara zahar, fa origami, bea un ceai calmant neindulcit etc.

Gandeste inainte sa mananci

Ok, este foarte stresata, gandurile negre iti traverseaza mintea si, la primul impuls, te trezesti ca te apuci sa devorezi o ciocolata sau o punga de chipsuri. Aici este necesar sa intervii: controleaza-ti instinctul si gandeste inainte sa mananci. Intreaba-te daca iti este foame intr-adevar sau doar tanjesti dupa un strop alinare oferita de alintul papilelor gustative.

In cazul in care nu esti lihnita, poti obtine satisfactie si pe alte cai (o muzica buna, un serial de comedie, o manichiura noua). Daca intr-adevar ti-e foame, mananca ceva hranitor, nicidecum plin de calorii "goale". Rontaie un morcov, mananca un biscuite integral cu iaurt sau un pranz sanatos. La final, o patratica de ciocolata neagra iti va tine in frau si pofta de dulce.

Odihneste-te suficient

Singura cale prin care creierul tau se poate reechilibra energetic este odihna. Epuizarea nu doar ca iti agraveaza starea de stres, ci o poate chiar produce. Incearca sa dormi minimum 8 ore pe noapte neintrerupt, intr-o incapere aerisita. In acest mod, toate manifestarile si efectele stresului dispar ca prin minune!

Renunta la cofeina

Pacalita de iluzia ca substanta de baza din cafea, cofeina, te ajuta sa duci la bun sfarsit o zi imposibila, ai putea sa iti faci mai mult rau, decat bine. Acest excitat chimic puternic provoaca anxietate, aliat de nadejde al stresului. In plus, efectul diuretic al cafelei iti poate priva corpul de nutrienti, instalandu-se ulterior senzatia acuta de foame.

Nu mai sari peste micul dejun

Nu vrei sa te ingrasi in perioadele stresante? Nu mai sari peste micul dejun, niciodata! Mananca ce iti pofteste inima la inceputul zilei si vei vedea ca la ora 16 nu vei mai visa la o prajitura cu ciocolata dupa serviciu. Garantat!

Mananca incet

Masa este un moment al zilei in care nu ai voie sa te grabesti, altfel iti supui organismului unui nivel suplimentar de stres. Asa poti asculta mesajul de satietate trimis de corp si iti ajuti digestia, cu alte cuvinte iti menajezi starea fiziologica.

Autor: AdelinaDobrin

Articole recomandate

10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe