Skip to article

Cele mai frecvente greseli in alimentatie

Foarte multe femei, din dorinta de a avea o alimentatie cat mai sanatoasa care sa le ajute sa isi mentina o silueta armonioasa, incalca uneori regulile de baza ale unei nutritii corecte. De vina sunt multitudinea de produse dietetice si biologice aparute pe piata in ultima vreme si lipsa unor cunostiinte temeinice in ceea ce priveste o hrana corespunzatoare.

Iata care sunt cele mai des intalnite greseli de alimentatie pe care le poti face in fiecare zi:

Produsele pe baza de cereale integrale

Sunt intr-adevar foarte sanatoase pentru organism si indicate in majoritatea dietelor. Fibrele continute in cereale sunt o sursa importanta de vitaminele din grupul B-urilor si vitamina E, ceea ce ajuta la o digestie buna, si la mentinerea sistemului nervos si a celui circulator in conditii optime de functionare.

Insa foarte multe produse de acest fel existente pe piata - paine din cereale inegrale, biscuiti, batoane - nu contin nici macar pe jumatate cantitatea necesara pentru a putea purta denumirea de "produse pe baza de cereale integrale". Majoritatea au ca si component principal faina alba, cu un mic adaos de cereale integrale. Pentru a fi sigura ca alegi produsul corespunzator, uita-te atent si pe eticheta acestuia, iar daca al doilea element component sunt cerealele integrale, abia atunci poti fi sigura ca ai cumparat produsul adecvat.

Cele mai frecvente greseli in alimentatieApa minerala cu adaos de vitamine

Apa minerala / plata cu adaos de vitamine este unul dintre cele mai la moda produse pentru cei ce sustin ca vor sa isi asigure o alimentatie sanatoasa. Insa produsele de acest tip, pe langa adaosul de minerale si vitamine, contin si un numar destul de mare de... calorii, o sticla ajungand uneori la 125 de calorii, ceea ce este destul de mult pentru doua pahare de apa.

Nutrientii continuti de aceasta nu asigura, asa cum se sustine, o cantitate atat de mare de vitamine si minerale, astfel incat sa isi merite numarul de calorii. De aceea, alege mai bine apa minerala / plata obisnuita si ia o pastila efervescenta de vitamine sau minerale.

Chips-urile vegetale

Ai inlocuit clasicele si delicioasele chips-uri de cartofi cu unele pe baza de legume sau fructe. Sunt foarte des intalnite chips-urile realizate din mere, morcovi, fructe exotice sau chiar spanac. Acestea prezinta insa doua mari inconveniente: in priuml rand au un adaos mare de conservanti si coloranti, pentru a-si pastra aspectul imbietor, iar in al doilea rand, un continut mare de uleiuri. Practic, nu ai scutit cu nimic numarul de calorii, o punga de astfel de chips-uri avand in jur de 600 de calorii, acelasi cu o punga de chips-uri clasice din cartofi.

Un baton de cereale in loc de mic-dejun

Poate parea varianta ideala pentru un mic-dejun in graba, atunci cand nu ai timp pentru altceva. Cu toate acestea, nu este asa. Desi par foarte sanatoase si prietenoase cu silueta ta, aceste batoane de cereale contin sirop de porumb bogat in fructoza si grasimi ascunse, datorita carora isi mentin gustul dulce si aspectul apetisant.

Un astfel de baton contine aproximativ 14 grame de zahar, exact cat un baton obisnuit de ciocolata sau napolitana, si chiar mai putini nutrienti, din cauza gradului mare de prelucrare. Asadar, daca alegi o astfel de varianta pentru micul-dejun, opteaza pentru batoanele cu mai putin de 11 grame de zahar si cu un continut de minim 3 grame de fibre.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!