Skip to article

Cum gatesti alimentele daca tii dieta

Cum gatesti alimentele daca tii dieta
Atunci cand tii dieta, intregul mod de alimentatie se schimba.
Grasimile cu care erai obisnuita sa gatesti dispar sau se diminueaza, mirosul prajelilor dispare si el, iar aburii iau locul fumului din tigaie.


Care sunt cele mai bune metode de a gati alimentele, atunci cand ne-am hotarat ca tinem dieta sau ne schimbam radical modul de alimentatie?

Surse de vitamine, minerale, fibre alimentare si glucide, legumele sunt pretioase atat pentru silueta, cat si pentru sanatatea ta.

Este de dorit sa stiti cum sa gatiti aceste delicii slab-calorice, pentru a nu le transforma in "bureti" cu lipide!

Iata cateva sugestii sanatoase:

Cruditatile.
Combinatiile de cruditati reprezinta unul dintre cele mai sanatoase moduri de alimentatie.

Indiferent ca este vorba de legume crude sau de fructe, acestea isi pastraza intacte cantitatile de vitamine si minerale si pot furniza organismului toti nutrientii de care acesta are nevoie.

Astfel, legumele se pot consuma dupa ce sunt spalate bine cu apa rece si apoi curatate de coaja, aceasta fiind de multe ori iritanta pentru stomac.

Coaja fructelor contine de regula foarte multe vitamine, de aceea este recomandat sa nu se indeparteze. Salatele de legume pot fi asezonate cu zeama de lamaie sau cu cateva picaturi de otet, iar cele de fructe cu felii intregi de lamaie sau portocala.

Spumele si terinele.
Preparate din legume de regula, terinele au la baza pireurile, obtinute prin pasarea legumelor fierte in prealabil sau in stare cruda, date prin blender. Ele pot fi asezonate cu agenti de ingrosare sau consumate ca atare.

Spumele din fructe se obtin tot prin pasarea fructelor crude si amestecarea acestora cu albus de ou batut spuma, foarte bogat in proteine.

Sufleurile.
Preparate de regula in genul spumelor, la sufleuri se mai pot adauga si preparate pe baza de lapte degresat, pentru a nu mari continutul caloric.

Preparatele la aburi.
Prepararea legumelor in aburi pastreaza vitaminele si nu deformeaza legumele, daca se respecta timpul de fierbere.

Ele se pot aseza pe o sita, deasupra apei care fierbe sau se pot gati in oala sub presiune. In prima varianta, gatitul acestora dureaza mai mult.

Articole recomandate

Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor! Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor!
Andreea Marin le-a pus gand rau kilogramelor pe care le-a acumulat in perioada sarbatorilor. De cateva zile, prezentatoarea TV isi incanta fanii de pe retelele de socializare cu retete dietetice, foarte gustoase, cu putine calorii.  In weekend, ea a prezentat o reteta de pizza, delicioasa,
Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori
Lidia Buble face orice ca sa isi mentina silueta. De sarbatori, artista a facut mai mult foamea. Ea nu mananca carne, asa ca nu a putut sa se rasfete cu preparatele traditionale de Craciun.  ”Eu de Sărbători nu am mâncat aproape nimic, la modul că acasă la mine
Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos
Păr mătăsos, unghii sănătoase, un ten catifelat și fără riduri sunt doar câteva dintre dezideratele femeilor, iar pentru a le obține nu trebuie să apelezi neapărat la suplimente alimentare, operații sau injecții, ci trebuie
Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme
Cantareata Minodora este de nerecunoscut dupa ce a reusit sa slabeasca 40 de kilograme. Artista a dus o lupta grea ani la rand cu kilogramele in plus. In sfarsit, a reusit sa slabeasca cu ajutorul unei operatii de micsorare a stomacului, insa la scurt timp s-a ingrasat la loc.  Minodora a
Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa
Sanatatea copiilor este pe primul loc pentru orice parinte, mai ales in aceasta perioada de pandemie. Stim ca pentru a-i proteja si a le intari imunitatea si organismul este bine sa le dam zilnic sa manance fructe si legume proaspete, crescute cat mai natural. Insa te-ai gandit cate dintre acestea