Skip to article

Cum sa mananci mai putin fara sa iti dai seama si sa slabesti

Cum sa mananci mai putin fara sa iti dai seama si sa slabesti
Ceea ce mananci este foarte important pentru sanatatea si silueta ta, insa chiar si cele mai sanatoase alimente te pot impiedica sa dai jos kilogramele in plus, daca le consumi in cantitati mari.

Nu este insa indica nici sa renunti total la grupe importante de alimente, care contin vitamine, minerale si nutrienti importanti pentru buna functionare a organismului. Exista insa cateva trucuri care te ajuta sa consumi cantitati mai mici de mancare.


Creierul uman poate fi usor pacalit de micile trucuri. Este mult mai receptiv la anumiti stimuli vizuali, precum o farfurie pe jumatate goala, decat de semnalele pe care un stomac gol le trimite.

De obicei, mancam mai mult decat avem nevoie, insa te vei simti satisfacut si daca te vei folosi de anumite trucuri care te vor ajuta sa mananci mai putin.

Iata ce poti face:

Foloseste farfurii mai mici. O farfurie plina trimite semnalul ca mananci mai mult, in timp de o farfurie pe jumatate plina te va face sa mananci mai mult, indiferent de cantitatile care sunt in ea. Astfel, pentru a manca mai putin, foloseste farfurii mai mici pe care sa le umpli.

Consuma cu 20% mai putin. Limita creierului este de 20% atunci cand consumi orice fel de mancare. Cu alte cuvinte, poti consuma 80% din mancarea pe care o consumi in mod obisnuit si nu vei observa ca ai mancat mai putin.

Foloseste pahare mai inalte. La fel ca si in cazul farfuriilor mai mici, paharele mai inalte ofera senzatia ca ai baut mai mult. In acest fel vei consuma mai putin alcool sau bauturi carbogazoase care contin cantitati mari de calorii.

Consuma proteine la micul dejun. Micul dejun este principala masa a zilei, insa foarte multe dintre noi sar peste aceasta masa, in speranta ca vom consuma mai putine calorii de-a lungul zilei. Este insa indicat ca la micul dejun sa consumi alimente bogate in proteine. Acestea ajuta la suprimarea apetitului si al reducerea gustarilor din timpul zilei.

Ia trei mese pe zi. Mai multe mese pe zi duc la consumul de cantitati mari de calorii de-a lungul zilei. Incearca sa mananci de trei ori pe zi, la ore fixe.

Tine departe pungile cu snaks-uri. Numeroase studii arata ca mancam mai mult atunci cand avem la vedere pungi sau cutii cu gustari. De obicei, gustarile din comert, contin cantitati mari de sare, grasimi, zahar si calorii, care duc la kilograme in plus. Pentru a evita aceste gustari, incearca sa nu le tii pe birou.

Mesteca mancarea bine. De cele mai multe ori, atunci cand mancam, nu mestecam bine alimentele. Este insa indicat sa mancam mai incet si sa mestecam totul foarte bine. In acest fel ne vom satura mai repede si vom simti si mai bine aromele si gusturile mancarurilor.

Nu manca in fata televizorului. Mancatul in fata televizorului sau atunci cand citim ne distrage de la procesul de mestecare. De cele mai multe ori ajungem sa mancam mult mai mult decat avem nevoie. Este astfel indicat sa renunti la aceste obiceiuri. Mananca la bucatarie si evita alte surse de distragere a atentiei. In acest fel te vei concentra asupra farfuriei pe care o ai in fata si te vei bucura mai mult de ceea ce mananci.

Autor: Mihaela Rotaru

Articole recomandate

Cat timp ar trebui sa faci miscare in functie de varsta ta Cat timp ar trebui sa faci miscare in functie de varsta ta
Sedentarismul este unul dintre principalii factori de risc de mortalitate la nivel mondial. De fapt, potrivit Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), se estimează că lipsa miscarii fizice este principala cauză „a aproximativ 21% -25% din cancerele de
Studiu: in timpul pandemiei oamenii s-au ingrasat in medie 6 kilograme Studiu: in timpul pandemiei oamenii s-au ingrasat in medie 6 kilograme
Un studiu realizat recent de Ipsos, care a acoperit 30 de tari, a aratat ca, la nivel global, oamenii s-au ingrasat in medie 6 kilograme in timpul pandemiei de coronavirus.  La nivelul celor 30 de țări monitorizate, o treime (31%) dintre respondenți au câștigat în
Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor! Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor!
Andreea Marin le-a pus gand rau kilogramelor pe care le-a acumulat in perioada sarbatorilor. De cateva zile, prezentatoarea TV isi incanta fanii de pe retelele de socializare cu retete dietetice, foarte gustoase, cu putine calorii.  In weekend, ea a prezentat o reteta de pizza, delicioasa,
Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori
Lidia Buble face orice ca sa isi mentina silueta. De sarbatori, artista a facut mai mult foamea. Ea nu mananca carne, asa ca nu a putut sa se rasfete cu preparatele traditionale de Craciun.  ”Eu de Sărbători nu am mâncat aproape nimic, la modul că acasă la mine
Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos
Păr mătăsos, unghii sănătoase, un ten catifelat și fără riduri sunt doar câteva dintre dezideratele femeilor, iar pentru a le obține nu trebuie să apelezi neapărat la suplimente alimentare, operații sau injecții, ci trebuie