Skip to article

Cum sa nu te ingrasi din nou

Cum sa nu te ingrasi din nou
Ai tinut o dieta si esti foarte multumita de rezultate. Ce este cel mai greu de realizat insa nu este procesul de slabire in sine, ci mentinerea greutatii dupa un regim de slabire. Cu cat dieta pe care ai urmat-o este mai stricta, cu atat riscul de recastigare a kilogramelor pierdute este mai mare.

Dar cum pentru orice problema exista o solutie, si pentru stabilizarea greutatii corporale exista o varietate mare de remedii. Iata cateva dintre cele mai importante sfaturi pe care trebuie sa le urmezi pentru a nu castiga in greutate dupa ce ai tinut un regim de slabire:

Consumul de lichide

Minim 2 litri de apa pe zi este cantitatea ideala. Pe timpul verii, necesitatile de hidratare ale organismului cresc, ajungand chiar si pana la 3 litri, mai ales pentru persoanele care transpira excesiv. Rolul apei in procesele metabolice ete acela de eliminare a toxinelor din corp. Persoanele care nu se hidrateaza suficient sunt mult mai predispuse sa dezvolte "sindromul" retinerii apei in tesuturi, ceea ce duce la acumularea de kilograme in plus.

Cele trei mese zilnice

Cum sa nu te ingrasi din nouRegula de aur - "la micul dejun mananca asemeni unui rege, la pranz asemeni unui pranz, iar seara asemeni unui cersetor" nu a fost inventata degeaba. Respecta cele trei mese zilnice, si incearca sa repartizezi cat de cat in mod rezonabil cantitatea de alimente. Daca ai sarit peste una dintre mese, nu este cea mai buna idee sa compensezi la urmatoarea. Mai bine ia cate o gustare nutritiva dar nu foarte calorica , si mananca normal la urmatoarea masa.


Glucide - lipide - proteine

Nutritionistii recomanda ca din punct de vedere calitativ, alimentele consumate zilnic de catre o persoana fara probleme deosebite de sanatate sa contina elementele nutritive in urmatorul raport:


50-60% glucide, mai ales zaharuri cu indice glicemic scazut;
25-30% lipide, mai ales grasimi poli- si mono-nesaturate ;
12-15% proteine, mai ales peste, carne slaba, cereale si legume.

Din cand in cand, o abatere

Macar o data pe saptamana este permisa o mica abatere de la regimul de intretinere dupa o dieta. O prajitura, bomboane, cateva patratele de ciocolata sau o inghetata. Astfel nu risti sa te arunci cu prima ocazie cand moralul este la pamant asupra unei cantitati impresionante de dulciuri sau alte bombe calorice. Si oircum, daca pastrezi cat de cat o moderatie, intr-o singura zi nu poti sa iei in greutate tot ce ai pierdut prin dieta.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!