Skip to article

Cum sa tii dieta daca iubesti mancarea - 4 trucuri senzationale!

Cum sa tii dieta daca iubesti mancarea - 4 trucuri senzationale!
Iubesti mancarea, stii ca nu poti sa traiesti fara pastele tale preferate cu sos de smantana, iar ciocolata este cateodata singura ta placere din zi.

Dar ce te faci daca te vezi nevoita sa tii dieta, in pofida amorului tau nebun pentru anumite rasfaturi culinare?

Simplu, apelezi la urmatoarele trucuri senzationale si nu renunti la "relatia" ta speciala cu ele, doar o modifici partial.



S-a dovedit stiintific faptul ca persoanele gurmande sunt construite anatomic sa iubeasca mancarea. Ele s-au nascut cu un numar mai mare de papile gustative, "dornice" sa simta cat mai multe arome de-a lungul vietii. Daca te consideri o "membra" a acestei categorii, afla ca poti sa tii o dieta, chiar si cu aceasta predispozitie genetica. Aplica trucurile de mai jos si vei vedea cat este de simplu.

1. Pacaleste-ti papilele gustative

Spuneam ca vinovate pentru sentimentele tale de atasament profund fata de mancare sunt papilele gustative, deci pe ele le "atacam" primele. Iti propunem un experiment stiintific interesant, in care simtul tau olfactiv te ajuta sa pacalesti micile pofticioase.

De pilda, daca iei o bucata de ceapa si o felie de mar, iti poti convinge papilele ca gustul marului este identic cu cel al cepei. Ia leguma mirositoare si tine-o cat mai aproape de nas, apoi mananca felia de mar. Vei putea sa juri ca ceea ce mesteci este de fapt ceapa!

Iata cum poti sa folosesti acest truc in favoarea ta: mananca frisca degresata mirosind mousse de ciocolata si te bucuri de aceeasi placere, fara caloriile extra!

2. Portii mai mici, mai rar

Fructul oprit este irezistibil, spune o zicala extrem de adevarata. Daca incepi o dieta cu restrictia "nu mai mananc NIMIC din ce imi place", o sa petreci fiecare milisecunda din zi gandindu-te la prajiturile tale preferate. Vestea buna este ca nu trebuie sa la tai definitiv de pe lista, ci doar sa le consumi in portii mai mici, mai rar.

Sa spunem ca mananci in fiecare zi cartofi prajiti si un bol de inghetata seara, doua delicii de care nu te poti lipsi. Nu le spune adio definitiv, ci reprogrameaza-le inteligent: iti permiti sa mananci joi seara o jumatate de farfurie de cartofi, iar vineri seara 2 linguri de inghetata intr-un bol mai mic.

Uite-asa ai o motivatie solida sa respecti o dieta sanatoasa in rest, relaxandu-te cu gandul ca vei manca pana la urma ceea ce adori.

3. Primele doua guri

Stii de cat ai nevoie pentru a simti placerea unui anumit gust delicios? De primele doua guri. Papilele gustative sunt capabile sa perceapa complexul aromei unui anumit fel de mancare la primele doua inghitituri. De la a treia, vei mai simti doar vag savoarea, ceea ce inseamna ca mananci pentru satietate, nu pentru gust.

Prin urmare, consuma alimentele sanatoase (dar mai fade) ca fel principal si infrupta-te doar de 2 ori din ciocolata, pizza, prajeli, sosuri grele sau inghetata (atat cat dureaza placerea consumului lor).

4. Savureaza mancarea

Ti s-a intamplat vreodata sa mananci in timp ce te uiti la TV si sa nu iti dai seama unde a disparut continutul din ambalajul napolitanei? L-ai mancat fara sa constientizezi, una din greselile majore ale persoanelor supraponderale.

Savureaza lent orice preparat consumi, de la ceai pana la fructe si dulciuri. In timp ce mesteci, asigura-te ca ai evaluat: aroma, temperatura, textura si masura in care te satisface, in raport cu dorinta ta de a slabi. Merita sa fie la tine in dieta?

Tu ai anumite preferinte culinare la care nu poti renunta nici macar de dragul dietei?

Autor: Adelina Dobrin

Articole recomandate

Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe
Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore
Ohvaz este un producator local de ovaz cu lapte de migdale, budinca de chia, limonada artizanala si alte cateva bunatati. Totul fara zahar, fara conservanti, fara chimicale de nici un fel. Toate produsele Ohvaz pot fi comandate online prin site-ul lor, iar cea mai recenta statistica arata un
Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea