Skip to article

De ce ne ingrasam

De ce ne ingrasam
De regula, pierderea in greautate este cauzata de un dezechilibru intre aportul de calorii din mancarea ta si ceea ce organismul tau consuma. E simplu: daca mananci ce nu arzi, te ingrasi. Totusi, motivele cresterii in greutate nu se gasesc intotdeauna in dieta ta. Sunt si alti factori care intervin aici.

Factori care te predispun la ingrasare

Istoric familial: tendinta de ingrasare e ereditara. Un copil are un risc de obezitate de 15% daca nici unul dintre parinti nu e supraponderal, 40% daca un parinte e supraponderal, si 80% daca ambii parinti sunt supraponderali.

Tulburari endocrine: anumite probleme hormonale pot avea un efect asupra cresterii in greutate, iar acestea necesita tratament medical.

Sedentarismul: lipsa de activitate fizica contribuie la cresterea in greutate. Cu cat faci mai putin efort fizic, cu atat arzi mai putine calorii si stochezi mai mult din ceea ce consumi.

Obiceiurile alimentare: prea multa mancare nesanatoasa te ingrasa, iar in aceasta privinta e loc de multe greseli, atat in ceea ce priveste caloriile, modul de gatire cat si orele la care mananci.

Medicatia: anumite medicamente (anti-depresivi, hormoni feminini, cortizon) te ingrasa in timp ce altii iti blocheaza scaderea in greutate.

Factori declansatori ai cresterii in grutate

Evenimente si stadii din viata: schimbarile hormonale, pubertatea, sarcina si menopauza, toate contribuie la cresterea in greutate in randul femeilor.

Schimbari ale stilului de viata: somajul sau schimbarea locurilor de munca, pensia, mutarea, moartea unei persoane dragi, mutarea impreuna cu un partener, copiii - toate iti pot influenta dispozitia, stilul de viata si obiceiurile alimentare.

Renuntarea la fumat: renuntarea la fumat reduce numarul de calorii arse in timp de repaos, creste apetitul si te faci sa poftesti alimente cu zahar pentru a compensa lipsa de nicotina. Asta nu inseamna ca e o regula, dar daca ai tendinta de ingrasare dupa ce te-ai lasat, ai grija sa-ti mentii greutatea sub control.

Renuntarea la sport: trecerea de la o viata activa la una sedentara provoaca pierderea masei musculare, incetinirea metabolismului si micsorarea arderilor, ceea ce poate fi dezastruos daca nu iti ajustezi si dieta conform.

Stresul si munca in exces: multe dintre noi alegem alimentele calorice pentru a compensa oboseala si anxietatea - prin intermediul variatelor mecanisme hormonale, acestea iti dau un sentiment de bine. Iar prea multele duciuri sau alimente grase nu vor intarzia sa se vada si pe coapsele tale.

Programul haotic: este greu sa te tii de o dieta sanatoasa , regulata, daca nu ai aceleasi ore ca majoritatea oamenilor. Alternarea orelor de munca noapte - zi se va vedea in timp si pe chipul tau, si in silueta ta.

Factori care inrautatesc situatia

Alternarea perioadelor de excese alimentare cu cele de diete extreme este cunoscuta drept efectul yo-yo. Cu cat corpul tau e supus mai multor diete, cu atat devine mai rezistent la restrictii si mai eficient in stocarea grasimii de fiecare data cand te infometezi. De fiecare data cand incepi sa mananci sanatos din nou, dupa o perioada de dieta severa, te vei ingrasa chiar mai repede si mai mult decat inainte. Nu se merita!

Articole recomandate

Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe
Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore
Ohvaz este un producator local de ovaz cu lapte de migdale, budinca de chia, limonada artizanala si alte cateva bunatati. Totul fara zahar, fara conservanti, fara chimicale de nici un fel. Toate produsele Ohvaz pot fi comandate online prin site-ul lor, iar cea mai recenta statistica arata un
Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea