Skip to article

Desertul poate tine loc de cina

Desertul poate tine loc de cina
Nu te revolta inca, nu-ti sugerez sa mananci un tort de ciocolata in fiecare zi la cina. Dar te poti bucura de o inghetata ocazional la cina. Nu-ti nega anumite pofte - ia o masa din alimentele tale preferate si vei fi mai putin tentata sa te lasi prada exceselor. Iata in continuare cateva sfaturi pentru a pierde in greutate intr-un mod sanatos.

Varietatea te satura

Probabil nu mai trebuie sa repetam ca alimentele bogate in fibre si sarace in grasimi - cerealele integrale, legumele, fructele - ar trebui sa faca parte din dieta ta zilnica. Doar asigura-te ca le consumi in combinatie cu portii moderate de proteine.

Desi carbohidratii te satura initial, acestia parasesc stomacul mai repede decat proteinele. Proteinele, ajutate de putine grasimi, incetinesc acest proces. Incearca sa primesti 45-65% din calorii din carbohidrati (paste, cereale, paine), 15-20% din proteine (vita slaba, pui fara piele), si nu mai mult de 20-30% din grasimi.

Sucurile iti maresc talia

Sigur, sucul de fructe este o alegere mai buna decat cele acidulate. Sucul are gust bun si este sanatos, dar nu are fibrele pe care le primesti din fructele originale. Iar multe sucuri de fructe pot sa contina mai multa apa si zahar decat fructul in sine. Daca tii la silueta ta, este mai inteligent sa mananci un fruct.

Este ok sa iei o gustare noaptea

Nu conteaza in ce moment al zilei mananci. Ceea ce conteaza de fapt este cat de mult mananci si cata activitate fizica depui in timpul zilei. Indiferent cand mananci, corpul tau va depune caloriile in plus ca grasime. Daca vrei o gustare inainte de culcare, gandeste-te intai cate calorii ai mancat in acea zi.

Fara calorii negative

Poate ai auzit ca unele alimente, deoarece sunt dificil de digerat, te vor face sa pierzi in greutate. Numite "alimente cu calorii negative", citricele si telina s-au bucurat amandoua de aceasta faima in ultimii ani. Problema este ca nu e adevarat. Caloriile pe care organismul tau le arde in timpul ciclului digestiv sunt infime comparativ cu numarul de calorii pe care le contin acest alimente.

Nu numai greutatea conteaza

Pe masura ce numarul de pe cantar incepe sa scada, uita-te si la alte cifre: presiunea sanguina, colesterolul, sau zaharul din sange. Cu cat mai bune sunt aceste cifre, cu atat vei trai mai mult.

Articole recomandate

Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor! Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor!
Andreea Marin le-a pus gand rau kilogramelor pe care le-a acumulat in perioada sarbatorilor. De cateva zile, prezentatoarea TV isi incanta fanii de pe retelele de socializare cu retete dietetice, foarte gustoase, cu putine calorii.  In weekend, ea a prezentat o reteta de pizza, delicioasa,
Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori
Lidia Buble face orice ca sa isi mentina silueta. De sarbatori, artista a facut mai mult foamea. Ea nu mananca carne, asa ca nu a putut sa se rasfete cu preparatele traditionale de Craciun.  ”Eu de Sărbători nu am mâncat aproape nimic, la modul că acasă la mine
Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos
Păr mătăsos, unghii sănătoase, un ten catifelat și fără riduri sunt doar câteva dintre dezideratele femeilor, iar pentru a le obține nu trebuie să apelezi neapărat la suplimente alimentare, operații sau injecții, ci trebuie
Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme
Cantareata Minodora este de nerecunoscut dupa ce a reusit sa slabeasca 40 de kilograme. Artista a dus o lupta grea ani la rand cu kilogramele in plus. In sfarsit, a reusit sa slabeasca cu ajutorul unei operatii de micsorare a stomacului, insa la scurt timp s-a ingrasat la loc.  Minodora a
Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa
Sanatatea copiilor este pe primul loc pentru orice parinte, mai ales in aceasta perioada de pandemie. Stim ca pentru a-i proteja si a le intari imunitatea si organismul este bine sa le dam zilnic sa manance fructe si legume proaspete, crescute cat mai natural. Insa te-ai gandit cate dintre acestea