Skip to article

Dieta: alimentele bogate in proteine care te ajuta sa slabesti semnificativ

O dieta in care alimentele bogate in proteine inlocuiesc orice sursa de carbohidrati si lipide favorizeaza cresterea masei musculare si topirea depozitelor de grasimi.

Concret, daca te axezi pe consumul exclusiv de proteine, regimul tau alimentar te ajuta sa slabesti semnificativ, chiar si fara sa petreci ore in sir in sala de fitness. Iata despre ce meniu este vorba!



Un aport bogat de proteine iti ajuta muschii sa fie puternici si iti mentine pielea, parul si unghiile in forma. Pentru a urma o dieta proteica care sa induca pierderea in greutate, expertii te sfatuiesc sa consumi in jur de 120 de grame de proteine in fiecare zi.

Avantajele dietei cu proteine

Chiar daca exista cateva voci in lumea medicala care critica dietele bazate pe ingerarea masiva de proteine, ele nu s-au dovedit a fi nocive decat persoanelor cu disfunctii renale. In rest, proteinele sunt necesare pentru toate functiile corpului, pentru imunitate, un control eficient al apetitului, respectiv limitarea caloriilor consumate.

Pentru a gestiona mai bine senzatia de foame, mananca mai multe mese mici pe zi (4-5), bazate pe continut proteic ridicat. Din prisma topirii kilogramelor in plus, proteinele te ajuta sa:

ai o piele stralucitoare
ai o musculatura mai definita
iti mentii muschii in forma maxima
arzi usor grasimile

Alimente bogate in proteine benefice siluetei

Daca nu stii care sunt sursele optime de proteine care sa aduca beneficii siluetei tale, afla ca medicii nutritionisti le-au incadrat in 3 categorii. Prima dintre aceasta, categoria A, cuprinde fructele de mare, pestele si carnea de pasare. In categoria B se incadreaza lactatele si leguminoasele, iar in categoria C intra cerealele si nucile.

Produsele alimentare din categoria A iti furnizeaza intregral beneficiile dietei cu proteine, intrucat au calorii putine si sunt lipsite de grasimi sau carbohidrati. In categoria B, gasesti alimente care aduc un aport suplimentar de calciu (lactatele), dar si de fibre necesare digestiei si accelerarii metabolismului. Categoria C contine alimente bogate in proteine, in fibre, dar si in grasimi esentiale Omega-3, combinatia ideala pentru o dieta veritabila de diva.

Alimente proteice categoria A: fructe de mare si peste (ansoa, crab, hering, somon, sardine, creveti, ton), piept de pui, carne de pasare fara piele, carne de curcan fara piele.

Alimente proteice categoria B: lactate (branza, lapte, iaurt), oua, fasole neagra sau rosie, linte, mazare, seminte de soia, tofu proaspat.

Alimente proteice categoria C: cereale (ovaz si fulgi de ovaz, faina integrala, paste din cereale integrale, paine de secara, nuci (alune de padure, alune braziliene, caju, unt de arahide, arahide, miez de nuca, migdale).

Suplimentarea proteinelor in dieta

Daca urmaresti suplimentarea proteinelor in dieta, ai grija sa te rezumi strict la alimentele care iti furnizeaza proteine slabe. De pilda, ceafa de porc la gratar are un aport proteic bogat, insa si multe grasimi rele, care se vor depune instant pe burtica si soldurile tale.

Asadar, incearca sa iei cu tine la sala un iaurt degresat si sa il consumi dupa antrenament (iti potoleste foamea instant si tonifiaza suplimentar musculatura). Consuma dimineata fulgi de ovaz cu lapte, prepara-ti gustari cu branza mozzarella si biscuiti integrali si adauga in meniul zilnic somon afumat. Mananca un ou fiert cand iti este foame pe timpul zilei si imprieteneste-te cu produsele din soia!

Autor: Adelina Dobrin

Articole recomandate

Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe
Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile
Stim cu totii ca zaharul – pe cat e de gustos – pe atat este de periculos pentru sanatate. Zaharul creeaza dependenta, duce la oboseala, schimbari dese de dispozitie. Atunci cand ai mancat ceva  dulce esti vesel si fericit, insa imediat ce ii trece efectul, starea de spirit ti se