Skip to article

Dieta asiatica: 8 principii sanatoase care te ajuta sa slabesti

Dieta asiatica este un model nutritional ideal pentru un stil de viata sanatos, iar acest lucru este certificat de forma fizica excelenta a populatiei tarilor din care ea provine.

Statele precum China, india, Indonezia, Japonia, Thailanda sau Malaezia prezinta cea mai mica rata a bolilor si deceselor cauzate de o nutritie de proasta calitate.



Alimentatia asiatica, bogata in produse vegetale si saraca in alimente de origine animala, te ajuta sa slabesti si sa iti mentii sanatatea si silueta.

Specialistii in nutritie spun ca dieta asiatica intruneste toate recomandarile formulate de stiinta, privind o greutate normala si prevenirea bolilor cronice cauzate de supraponderalitate. Iata ce principii sanatoase promoveaza dieta asiatica si vei vedea ca ea este, intr-adevar, prietena corpului tau.

1. Alimentele vegetale

Preparatele asiatice au la baza alimente vegetale, precum legume, seminte, orez si alte grane, fructe, nuci, produse din soia, uleiuri sanatoase, condimente si ierburi aromatice. Toate acestea furnizeaza micronutrienti care asigura vigoarea organismului pe termen lung, inlaturand predispozitia spre ingrasare, fara sacrificarea aportului nutritional.

2. Raportul zilnic de nutrienti

Dieta asiatica presupune un raport zilnic optim de nutrienti, potrivit terapiei nutritionale traditionale chinezesti. Astfel, proportiile ideale arata cam asa:

legume - 25%cereale - 20%radacinoase - 15%nuci si seminte - 10%proteine animale - 10%fructe - 5%lactate - 5%uleiuri - 5%bauturi - 3%zahar - 2%

3. Grasimi sanatoase

Dieta asiatica contine numai grasimi sanatoase, extrase din uleiul de cocos, palmier sau clei de copac. Ele s-au dovedit a fi prolifice digestiei, pierderii in greutate, sistemului imunitar si abilitatii celulelor de a se regenera.

4. Pestele, aliment de baza

Preparatele tipice dietei asiatice contin multa carne de peste, ceea ce inseamna un aport bogat de grasimi esentiale omega 3, functionalitate optima a sistemului cardiovascular, capacitati mentale superioare, risc minor de depresie si prevenirea bolilor cronice.

5. Abundenta supelor

Supele se regasesc intotdeauna in mesele principale ale dietei asiatice si sunt foarte sanatoase, deoarece induc rapid senzatia de satietate, alimenteaza organismul cu lichide si furnizeaza vitamine si antioxidanti.

6. Consumul sporit de ceai

Ceaiul este nelipsit de la masa asiaticilor, in special cel verde si negru. Aceste bauturi calde ajuta digestia, sunt bogate in antioxidanti care protejeaza celulele corpului, energizeaza si ajuta la arderea grasimilor.

Studiile de specialitate arata ca ceaiul verde si negru contribuie la intarirea sistemului imunitar si asigura prevenirea multor tipuri de cancer.

7. Alimentele din soia

Abundenta alimentelor din soia este un alt secret al dietei asiatice, asigurand aportul zilnic de fitoestrogeni. Acesti compusi reduc in mod considerabil riscul de a dezvolta cancer mamar la femeile aflate la premenopauza si combat simptomele menopauzei, in special bufeurile.

8. Echilibrul mancarurilor

Retetele asiatice se bazeaza de o serie de principii ale echilibrului energetic din mancarea consumata. Astfel, preparatele umede sunt insotite de unele uscate, iar cele moi sunt consumate impreuna cu cele crocante.

Proteinele sunt echilibrate de carbohidrati, dupa aceleasi principii. Inteleptii popoarelor asiatice au transmis din generatie in generatie aceste obiceiuri alimentare care energizeaza, tin glicemia sub control si exclud problemele de greutate pe termen lung!

Autor: Adelina Dobrin

Articole recomandate

Cele mai comune greseli pe care le faci la masa de seara Cele mai comune greseli pe care le faci la masa de seara
De obicei, micul dejun si pranzul sunt consumate pe fuga, ceea ce transforma masa de seara in cea mai importanta masa a zilei. Mare greseala, spun nutritionistii! Ce alte greseli faci, probabil, si tu la masa de seara? Iata cateva exemple explicate de dr. J. Cheskin, directorul Centrului de
Dieta cu lamaie: slabeste 10 kilograme in 16 zile Dieta cu lamaie: slabeste 10 kilograme in 16 zile
Dieta cu lamaie este recomandata persoanelor care nu pot tine o dieta restrictiva. Aceasta dieta este usor de urmat si te ajuta sa scapi de 10 kilograme in doar 16 zile.  În prima zi se va bea zeama de la o lămâie, în a doua zi, sucul a două lămâi, în a
Vrei sa slabesti? Iata cate calorii ar trebui sa mananci zilnic Vrei sa slabesti? Iata cate calorii ar trebui sa mananci zilnic
Cum sa slabesti. Daca vrei sa slabesti si sa-ti mentii silueta, kilogramele pe care le ai in prezent te pot ajuta. Mai exact, cu ajutorul lor poti afla cate calorii trebuie sa mananci zilnic pentru a te mentine in forma. Daca mananci mai multe calorii decat este necesar, degeaba respecti
Tii cura de slabire? Iata ce deserturi ai voie Tii cura de slabire? Iata ce deserturi ai voie
Cura de slabire sau mai degraba infometarea este pentru multi oameni, din pacate, raspunsul corect pentru a scapa de kilogramele in plus. Nu este insa si parerea specialistilor care ii sfatuiesc pe doritori sa aleaga o cura de slabire care sa ii ajute sa piarda treptat din surplusul de greutate,
De ce e important sa apelezi la nutritionist cand vrei sa incepi o dieta De ce e important sa apelezi la nutritionist cand vrei sa incepi o dieta
Daca vrei sa dai jos cateva kilograme sau dimpotriva vrei sa adaugi cateva kilograme, e bine sa apelezi la un specialist in nutritie. Pentru a evita astfel de situatii e bine sa cauti un medic sau un nutritionist absolvent al facultatii de nutritie. Cum te poate ajuta un specialist in nutritie In
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda