Skip to article

Dieta asiatica: 8 principii sanatoase care te ajuta sa slabesti

Dieta asiatica este un model nutritional ideal pentru un stil de viata sanatos, iar acest lucru este certificat de forma fizica excelenta a populatiei tarilor din care ea provine.

Statele precum China, india, Indonezia, Japonia, Thailanda sau Malaezia prezinta cea mai mica rata a bolilor si deceselor cauzate de o nutritie de proasta calitate.



Alimentatia asiatica, bogata in produse vegetale si saraca in alimente de origine animala, te ajuta sa slabesti si sa iti mentii sanatatea si silueta.

Specialistii in nutritie spun ca dieta asiatica intruneste toate recomandarile formulate de stiinta, privind o greutate normala si prevenirea bolilor cronice cauzate de supraponderalitate. Iata ce principii sanatoase promoveaza dieta asiatica si vei vedea ca ea este, intr-adevar, prietena corpului tau.

1. Alimentele vegetale

Preparatele asiatice au la baza alimente vegetale, precum legume, seminte, orez si alte grane, fructe, nuci, produse din soia, uleiuri sanatoase, condimente si ierburi aromatice. Toate acestea furnizeaza micronutrienti care asigura vigoarea organismului pe termen lung, inlaturand predispozitia spre ingrasare, fara sacrificarea aportului nutritional.

2. Raportul zilnic de nutrienti

Dieta asiatica presupune un raport zilnic optim de nutrienti, potrivit terapiei nutritionale traditionale chinezesti. Astfel, proportiile ideale arata cam asa:

legume - 25%cereale - 20%radacinoase - 15%nuci si seminte - 10%proteine animale - 10%fructe - 5%lactate - 5%uleiuri - 5%bauturi - 3%zahar - 2%

3. Grasimi sanatoase

Dieta asiatica contine numai grasimi sanatoase, extrase din uleiul de cocos, palmier sau clei de copac. Ele s-au dovedit a fi prolifice digestiei, pierderii in greutate, sistemului imunitar si abilitatii celulelor de a se regenera.

4. Pestele, aliment de baza

Preparatele tipice dietei asiatice contin multa carne de peste, ceea ce inseamna un aport bogat de grasimi esentiale omega 3, functionalitate optima a sistemului cardiovascular, capacitati mentale superioare, risc minor de depresie si prevenirea bolilor cronice.

5. Abundenta supelor

Supele se regasesc intotdeauna in mesele principale ale dietei asiatice si sunt foarte sanatoase, deoarece induc rapid senzatia de satietate, alimenteaza organismul cu lichide si furnizeaza vitamine si antioxidanti.

6. Consumul sporit de ceai

Ceaiul este nelipsit de la masa asiaticilor, in special cel verde si negru. Aceste bauturi calde ajuta digestia, sunt bogate in antioxidanti care protejeaza celulele corpului, energizeaza si ajuta la arderea grasimilor.

Studiile de specialitate arata ca ceaiul verde si negru contribuie la intarirea sistemului imunitar si asigura prevenirea multor tipuri de cancer.

7. Alimentele din soia

Abundenta alimentelor din soia este un alt secret al dietei asiatice, asigurand aportul zilnic de fitoestrogeni. Acesti compusi reduc in mod considerabil riscul de a dezvolta cancer mamar la femeile aflate la premenopauza si combat simptomele menopauzei, in special bufeurile.

8. Echilibrul mancarurilor

Retetele asiatice se bazeaza de o serie de principii ale echilibrului energetic din mancarea consumata. Astfel, preparatele umede sunt insotite de unele uscate, iar cele moi sunt consumate impreuna cu cele crocante.

Proteinele sunt echilibrate de carbohidrati, dupa aceleasi principii. Inteleptii popoarelor asiatice au transmis din generatie in generatie aceste obiceiuri alimentare care energizeaza, tin glicemia sub control si exclud problemele de greutate pe termen lung!

Autor: Adelina Dobrin

Articole recomandate

Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe
Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile
Stim cu totii ca zaharul – pe cat e de gustos – pe atat este de periculos pentru sanatate. Zaharul creeaza dependenta, duce la oboseala, schimbari dese de dispozitie. Atunci cand ai mancat ceva  dulce esti vesel si fericit, insa imediat ce ii trece efectul, starea de spirit ti se