Skip to article

Dieta bogata in fibre - slabire sigura

Fibrele favorizeaza slabirea si ajuta digestia, de aceea dieta trebuie sa le contina din plin. Iata care sunt alimentele care contin cele mai multe fibre, pentru a slabi rapid!

De ce fibrele te ajuta sa slabesti?

Fibrele nu sunt calorice, nu contin nici vitamine, nici minerale si nu sunt absorbite in organism. Atunci de ce sunt atat de laudate ? Deoarece prezenta lor in alimentatie este indispensabila pentru asigurarea unui tranzit intestinal corect, pentru mentinerea siluetei si mai ales pentru sanatate. Fibrele sunt diferite, existand: celuloza, principala fibra din cereale, si pectina, fibra din fructe si legume.

Cerealele - o mina de fibre

Fibrele fac parte din compozitia tuturor vegetalelor. Le gasim in legume, fructe, fainoase si paine. In schimb, nu le gasim in carne, peste sau lactate. Alimentele de origine cerealiera contin cantitati mari de celuloza, utila pentru reglarea tranzitului. Ele sunt utile mai ales in caz de constipatii. Atentie: o cantitate prea mare de celuloza dintr-o data irita intestinele, putand provoca dureri. De aceea se recomanda consumul cu moderatie.

Fructe uscate - stimuleaza tranzitul cu blandete

Fibrele din fructele uscate si oleaginoase au avantajele lor. Ele sunt in general suportate bine de intestine, stimuland tranzitul cu blandete. Prune, smochine, curmale, stafide sunt bogate in fibre (10-15 g/ 100 g), continand in plus magneziu si vitaminele din familia B. La fel de benefice sunt si fructele oleaginoase (migdale, nuci, alune), care in plus contin si acizi grasi interesanti (omega-3 si omega-6).

Bazeaza-te pe fructe si legume

Spre deosebire de cereale, fructe uscate si fructe oleaginoase, fructele si legumele proaspete sunt pline de apa. De aceea, ele sunt mai putin bogate in fibre: 2-6 g/ 100 g. Cu toate acestea, ele constituie cea mai buna sursa de fibre , iar asta din 3 motive:

fibrele lor sunt mai bine suportate de intestinele fragile
sunt cele mai eficiente contra colesterolului, diabetului sau cresteriiin greutate
se consuma usor si in cantitati mari


Legumele uscate contin fibre?

Familia legumelor uscate contine mazarea, fasolea, lintea. Ele sunt surse interesante de fibre, continand intre 5-10 g/ 100 g, constituite atat din celuloza, cat si din fibre solubile. Atentie: digestia lor provoaca adesea flatulente. Pentru a le evita, inmoaie-le cateva ore in apa inainte de a le gati sau cumpara-le conservate (apertizarea inmoaie fibrele).

Ce cantitate de fibre sa mananci?

Ar fi bine sa mananci in fiecare zi alimente bogate in fibre, variind mereu sursele si privilegiind fructele si legumele. Consuma:

in fiecare zi 4-6 fructe si legume (400-800 g in total)
legume uscate de 1-2 ori pe saptamana
1 data pe zi paine de secara (sau paine sau cereale integrale)/ paste integrale/ orez integral
fructe uscate, nuci, alune

Articole recomandate

10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe