Skip to article

Dieta bogata in fibre - slabire sigura

Dieta bogata in fibre - slabire sigura
Fibrele favorizeaza slabirea si ajuta digestia, de aceea dieta trebuie sa le contina din plin. Iata care sunt alimentele care contin cele mai multe fibre, pentru a slabi rapid!

De ce fibrele te ajuta sa slabesti?

Fibrele nu sunt calorice, nu contin nici vitamine, nici minerale si nu sunt absorbite in organism. Atunci de ce sunt atat de laudate ? Deoarece prezenta lor in alimentatie este indispensabila pentru asigurarea unui tranzit intestinal corect, pentru mentinerea siluetei si mai ales pentru sanatate. Fibrele sunt diferite, existand: celuloza, principala fibra din cereale, si pectina, fibra din fructe si legume.

Cerealele - o mina de fibre

Fibrele fac parte din compozitia tuturor vegetalelor. Le gasim in legume, fructe, fainoase si paine. In schimb, nu le gasim in carne, peste sau lactate. Alimentele de origine cerealiera contin cantitati mari de celuloza, utila pentru reglarea tranzitului. Ele sunt utile mai ales in caz de constipatii. Atentie: o cantitate prea mare de celuloza dintr-o data irita intestinele, putand provoca dureri. De aceea se recomanda consumul cu moderatie.

Fructe uscate - stimuleaza tranzitul cu blandete

Fibrele din fructele uscate si oleaginoase au avantajele lor. Ele sunt in general suportate bine de intestine, stimuland tranzitul cu blandete. Prune, smochine, curmale, stafide sunt bogate in fibre (10-15 g/ 100 g), continand in plus magneziu si vitaminele din familia B. La fel de benefice sunt si fructele oleaginoase (migdale, nuci, alune), care in plus contin si acizi grasi interesanti (omega-3 si omega-6).

Bazeaza-te pe fructe si legume

Spre deosebire de cereale, fructe uscate si fructe oleaginoase, fructele si legumele proaspete sunt pline de apa. De aceea, ele sunt mai putin bogate in fibre: 2-6 g/ 100 g. Cu toate acestea, ele constituie cea mai buna sursa de fibre , iar asta din 3 motive:

fibrele lor sunt mai bine suportate de intestinele fragile
sunt cele mai eficiente contra colesterolului, diabetului sau cresteriiin greutate
se consuma usor si in cantitati mari


Legumele uscate contin fibre?

Familia legumelor uscate contine mazarea, fasolea, lintea. Ele sunt surse interesante de fibre, continand intre 5-10 g/ 100 g, constituite atat din celuloza, cat si din fibre solubile. Atentie: digestia lor provoaca adesea flatulente. Pentru a le evita, inmoaie-le cateva ore in apa inainte de a le gati sau cumpara-le conservate (apertizarea inmoaie fibrele).

Ce cantitate de fibre sa mananci?

Ar fi bine sa mananci in fiecare zi alimente bogate in fibre, variind mereu sursele si privilegiind fructele si legumele. Consuma:

in fiecare zi 4-6 fructe si legume (400-800 g in total)
legume uscate de 1-2 ori pe saptamana
1 data pe zi paine de secara (sau paine sau cereale integrale)/ paste integrale/ orez integral
fructe uscate, nuci, alune

Articole recomandate

Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa
Sanatatea copiilor este pe primul loc pentru orice parinte, mai ales in aceasta perioada de pandemie. Stim ca pentru a-i proteja si a le intari imunitatea si organismul este bine sa le dam zilnic sa manance fructe si legume proaspete, crescute cat mai natural. Insa te-ai gandit cate dintre acestea
Cea mai eficienta dieta cu oua. Slabesti 10 kilograme in 7 zile Cea mai eficienta dieta cu oua. Slabesti 10 kilograme in 7 zile
Dieta cu oua este o cura de slabire drastica, de aceea nu este recomandat sa o tii mai mult de 7 zile. Are rezultate rapide, insa nu trebuie sa o urmezi daca ai probleme de sanatate. Consulta medicul inainte de a tine orice cura de slabire!  Carnea de pui sau cea de vită care apare
Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna
Toamna este anotimpul perfect pentru a scapa de cateva kilograme in plus! Muraturile, pe care numeroase gospodine le pregatesc, pot ajuta la pierderea kilogramelor.  Pe langa faptul ca sunt bogate in vitamine, muraturile au foarte putine calorii. Un castravete murat de aproximativ 140 de
Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea
Barbia dubla este un element estetic deranjant pentru multe dintre femei. Desi pare greu sa scapi de ea, exista cateva exercitii care te pot ajuta sa recapeti fermitatea pielii de sub barbie. Iata 7 exercitii simple pentru a scapa de barbia dubla. 1. Ridica barbia Stai dreapta, cu umerii impinsi
Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir
Ghimbirul poate fi un aliat de nadejde un lupta cu kilogramele in plus. Este un  puternic antioxidant, cu proprietati anti-inflamatorii, care ajuta la eliminarea toxinelor din organism.  Aplicat pe zonele cu probleme, ghimbirul poate ajuta la eliminarea grasimii. Iti poti face la tine