Skip to article

Dieta Cambridge

Dieta Cambridge a fost creata de Dr. Alan Howard, la Universitatea Cambridge, in 1970. Este o dieta care utilizeaza alimente de inlocuire a meselor ce contin toate cantitatile zilnice recomandate de vitamine si minerale.

Dieta Cambridge are 5 pasi, ce pornesc de la pasul 1, numit Sole Source, cu doar 500 calorii pe zi, pana la pasul 5, cu 1 500 calorii. Fiecare pas include cel putin un aliment de inlocuire a unei mese, care poate fi sub forma unui baton nutritional, unei supe, spume sau shake.



Principiul dietei este ca, cu o cantitate potrivita de proteine, carbohidrati, grasimi, foarte putine calorii si doza zilnica recomandata de vitamine si minerale, organismul primeste toti nutrientii de care are nevoie si utilizeaza depozitele de grasime pentru energie, prin urmare arzand grasimea. Si pentru ca dieta este bogata in proteine, nu se pierde masa musculara si nu exista pofte, ca in alte diete.

La ce te poti astepta de la Dieta Cambridge?

In functie de ce pas urmezi, mananci intre 3 alimente pe zi (la pasul 1) sau 1 aliment special cu 3 mese si gustari pe zi (pasul 5), mentinand totusi o dieta echilibrata nutritional. Pasul ales depinde de cat de mult doresti sa slabesti si cat de repede vrei sa se intample acest lucru.

Toate etapele implica un consumul de calorii mai redus decat de obicei, dar pasul 1 si pasul 2 nu implica aproape deloc carbohidrati, care angajeaza corpul intr-un proces numit cetoza. Cetoza este atunci cand corpul tau foloseste depozitele sale de grasime pentru fabricarea energiei.

Cui i se potriveste aceasta dieta?

Oricui care are un IMC> 26 si care are o relatie emotionala dificila cu mancarea.

Care sunt punctele negative ale Dietei Cambridge?

Ca in orice dieta, ai nevoie de vointa si poate fi greu sa te tii de ea daca faci doar primul pas, Sole Source. Vei pierde in greutate rapid, lucru care in mod normal ofera oamenilor stimulente pentru a continua.

Unii oameni considera ca este greu sa bei 8 pahare mari de apa pe zi. Nu ti se permite sa mesteci guma, iar consumul de bauturi dietetice sau ceai si cafea cu lapte sunt interzise in prima si a doua etapa a programului.

Chiar daca exista o mare varietate de alimente, unii oameni tot nu sunt fanii aromelor acestora.

Efectele secundare ale cetozei sunt respiratia urat mirositoare, letargie in primele trei zile si durerile de cap, dar nu toata lumea trece prin aceste lucruri.

Ce poti manca in Dieta Cambridge?


La Pasul 1 ai 3 alimente speciale, apa, ceai/cafea fara lapte, fara alte alimente, lapte sau alcool.

La Pasul 2 ai 3 alimente Cambridge plus o masa fara grasimi si fara carbohidrati, de exemplu branza de vaci sau carnea fripta de pui.

La Pasii 3 si 4 ai doar 2 alimente speciale, un mic-dejun de 150 calorii si o masa principala (pranzul sau cina). Exemplu de mic-dejun: smoothie de fructe si 3 biscuiti de ovaz cu branza de vaci degresata.

La Pasul 5 ai doar un aliment special, 3 mese principale si o gustare de 100 calorii. Mic-dejun: 50 g musli fara zahar, o portocala mica si un iaurt mic fara zahar. Pranz: supa de rosii si busuioc, o felie de paien integrala si branza de vaci. Cina: paella cu o portie de legume. Gustari: doi biscuiti cu ciocolata.

Autor: Nuage

Articole recomandate

10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe